Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Eén sampleset, op twee manieren laden ?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 22 aug 2011 08:15

Eén sampleset, op twee manieren laden ?

Goedemorgen,

I.v.m. met beperkt geheugen (16GB :roll:) in m'n PC laadt ik grotere samplesets soms 24bits
(alleen Front), of soms Surround (alles in 16-bits).

Dit kan door alle Rear's uit te schakelen en de sample-rate om te schakelen van de front-kanalen...
Bij grotere sets zijn dit echter zo'n 100 muisklikken :(

Kan dit slimmer ?


Grt,
Wim Boer
Nunspeet

Lia

Berichten: 82

Geregistreerd: 22 feb 2011 19:30

Woonplaats: Schiedam

Bericht 22 aug 2011 10:00

Re: Eén sampleset, op twee manieren laden ?

En een veel langere laadduur elke keer als je je geswitcht bent van rear naar surround of andersom....

Maar je kunt HW runnen in 4 verschillende configuraties (via de iconen Hauptwerk alt config 1 - 3). Dan moet je dus wel even HW afsluiten en de andere config opstarten, maar dat zijn toch heel wat minder klikken :)

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 22 aug 2011 10:37

Re: Eén sampleset, op twee manieren laden ?

Als je de CTRL-toest ingedrukt houdt, kun je alle front- of alle rear-kanalen selecteren en die dan tegelijk aan of uit zetten en op 24 of 16 bits zetten. Dat scheelt ook weer heel wat muisklikken.

Verder kun je de ODF klonen, zodat je van 1 orgel 2 versies hebt, zodat je van beide versie een cache hebt en je het selecteren van de kanalen niet steeds opnieuw hoeft te doen. Ook wisselen tussen verschillende HW-configuraties is dan niet nodig. Je laat gewoon de andere versie van de ODF.

Dit kan echter alleen als de ODF niet versleuteld is. Uitleg vind je hier: http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=1&t=3145. Het idee is van Gert.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 22 aug 2011 11:19

Re: Eén sampleset, op twee manieren laden ?

Dank voor deze tips,

Klonen lijkt me de beste oplossing, ik maak dus van de bestaande ODF bijv een ODF voor Surround 16Bit.
Daarnaast een kopie van de ODF maken met iets in de naam van "WET 24 bits" met een gewijzigd uniek nummer,
en bij het laden de Rear uitschakelen .

'k ga op zoek naar een "vrij nummer" (bestaat er een ergens lijst met nummers van de huidige sets ?)


Hartelijk dank voor het meedenken !

Wim
-----------------------------------------------------------------------------
PS. Langere laadtijd heb ik ook al als ik een sampleset een tijdje niet gebruikt hebt, en diverse andere sets geladen heb tussendoor. Het gebruik van de snelkeuze in HW4 geeft geen verbetering.
Schijfruimte is er voldoende, valt dit nog te verhelpen ?

------------------------------------------------------------------------------

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com