Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Tweedehands Hauptwerk legaal?

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 feb 2011 12:11

Bericht 23 aug 2011 16:09

Tweedehands Hauptwerk legaal?

Hoi,

Op marktplaats biedt iemand een hauptwerk dongle aan. Ik ben wel geinteresseerd om deze te kopen maar er rijzen een paar vragen op; is dit legaal, gaat dit werken op mijn pc en hoe werkt het met updates etc?

weet iemand van jullie hoe hier mee om te gaan?

bvd Corné

Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 23 aug 2011 17:30

Re: tweedehands

Ik denk niet dat het legaal is. Je zou dan even de voorwaarden van hauptwerk op moeten zoeken, maar ik kan het me niet voorstellen. Dat betekend ook dat als je een nieuwe licentie wil toevoegen (dat gaat via MDA) je hoogst waarschijnlijk door de mand valt.

Edit: Het is trouwens ook afhankelijk van de licenties van de samplesets, niet alleen HW dus.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 23 aug 2011 18:19

Re: tweedehands

Je kunt Brett Milan van Hauptwerk gewoon (wel in het engels) een mailtje sturen met deze vraag, dan hoor je het wel.
De vraag is in ieder geval legaal... ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 74

Geregistreerd: 03 maart 2011 01:05

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 24 aug 2011 09:53

Re: tweedehands

Het antwoord op de vraag "is dt legaal" is vrij simpel: NEE.
De dongle hardware mag volgens mij wel vrij worden verkocht, maar alleen als er geen enkele licensie op staat van Hauptwerk of samplesets. Want: als HW of een sampleset wordt aangeschaft, koop je alleen het gebruik ervan (de licensie). Deze mag niet worden verkocht wnat hij is persoonlijk. Gebeurt dat toch, dan krijgt de koper problemen bij het updaten van het programma. Het staat allemaal in de Hauptwerk License Agreement o.a bij artikel 2.2a, e en g.
http://www.hauptwerk.com/clientuploads/documentation/licensing/HauptwerkEndUserLicenseAgreement.pdf

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 24 aug 2011 10:31

Re: tweedehands

Volgens mij is dit inderdaad illegaal. Het duidelijkst staat dat volgens mij onder punt 2.1 van de license agreement:

Upon Your acceptance and subject to all of the terms and conditions of this Agreement, Milan Digital Audio hereby grants You a non-exclusive, non-transferable, perpetual license


Non-transferable betekent onoverdraagbaar. Met andere woorden: je mag de licentie niet overdragen aan iemand anders, of je dat nu tegen betaling doet of voor niets.

Overigens viel mij iets vreemds op onder punt 2.1.a: slechts 1 persoon tegelijk mag de software gebruiken. Als je dit letterlijk neemt is de hulp van registranten of vierhandig orgelspel dus niet toegestaan... :o
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com