Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Installatieprobleem Silbermann 1761

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 50

Geregistreerd: 14 jan 2016 03:13

Bericht 24 maart 2016 07:24

Installatieprobleem Silbermann 1761

Het wordt nog mooier mensen.
Ik heb een prachtig orgel aangekocht bij OrganART.

Deze bestaat uit 3 rar's.
Elk van deze rar's zijn apart te installeren.

Denken jullie even mee?
Kijk vooral naar mijn laatste post.

http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=4&t=15048
Avatar gebruiker

Berichten: 125

Geregistreerd: 21 dec 2011 11:58

Woonplaats: Houten

Bericht 24 maart 2016 07:49

Re: Installatieprobleem Silbermann 1761

Heb je gedaan wat in de laatste update staat?

http://www.hauptwerk.com/forms/license-updates/

Omdat de set die je gekocht hebt beveiligd is, moet je Hauptwerk dongle eerst geupdated worden met de licentie voor deze sampleset. Daarna kun je pas de .rar bestanden inlezen.

Groet,
Gerald

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 24 maart 2016 07:59

Re: Installatieprobleem Silbermann 1761

Als je nog niet de update van je dongle hebt uitgevoerd, zal je deze set niet kunnen installeren. Eerst de dongle update uitvoeren zoals beschreven en hierna kan je wel je mooie Silbermann installeren (spreek uit ervaring).

Mvg,
Paul.

Berichten: 50

Geregistreerd: 14 jan 2016 03:13

Bericht 24 maart 2016 08:05

Re: Installatieprobleem Silbermann 1761

Dag Paul,

Bedankt voor je antwoord.
Kun je me ook even van dienst zijn wat betreft mijn 'Another question''?

Kan ik na die update gewoon met de 2de rar file starten?
(die TEMP file van Silbermann in HW kan ik niet verwijderen, die blijft koppig staan).

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 24 maart 2016 10:47

Re: Installatieprobleem Silbermann 1761

Geen idee; ik weet dat OrganArt altijd adviseert om voor installatie eerst de update van de dongle af te wachten. Hoe de beveiliging van zo'n dongle werkt weet ik niet. Vind het lastig om hierop advies te geven, daar ik dit zelf nooit bij de hand heb gehad.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 24 maart 2016 12:20

Re: Installatieprobleem Silbermann 1761

Wat een gedoe allemaal, terwijl er eigenlijk helemaal nix aan de hand is......ik zie dat je op het Am forum ook volkomen bent doodgelopen.

Ook al heb je geen verstand van computers, als je alles gewoon structureel stap voor stap doet is het allemaal prima te doen.

Met die sets van OAM is nix aan de hand hoor! Moet ik anders even langskomen? het lijkt erop, dat jouw manier van denken niet echt aansluit met de tips die dus reeds van alle kanten zijn aangereikt.

Of iemand anders die in de buurt woont hopelijk?? Als in het midden des lands is, roept u maar hoor.....

HG

geert

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 24 maart 2016 12:35

Re: Installatieprobleem Silbermann 1761

Beste Roels

Welke versie Hauptwerk gebruik je? (gebruik je de free version dan zal het niet lukken)
Normaal gesproken overleg je met je leverancier Hauptwerk/ sampleset zoiets eerst vooraf en wordt dat opgelost in plaats dat je zoiets direct op forum zet. Dit is wel zo basic en is simpel op te lossen zelfs op afstand.
Waar heb je de sample gekocht? (en je Hauptwerk).

mvg

André

Berichten: 50

Geregistreerd: 14 jan 2016 03:13

Bericht 24 maart 2016 13:53

Re: Installatieprobleem Silbermann 1761

Ik heb deze sampleset gekocht bij OrganART.
Die mail voor de licence update heb ik ontvangen, maar de verkoper zei me eerst dat dit niet nodig was met de downloadversie van de sampleset.

Zeer verkeerde informatie dus (zie mijn topic op het officiële forum).
Dus ben ik maar beginnen installeren, en nu weet ik niet meer of ik iets dubbel, driedubbel of zelfs vierdubbel heb geïnstalleerd.

feit is dat er in het uninstall menu nog een TEMP file staat waar je niks mee kunt doen.
Ik heb langs alle kanten geprobeerd om hulp te vragen, maar heb tot nu toe nog geen sluitend antwoord.

ALS ik die update nu uitvoer, moet ik dan weer opnieuw beginnen met alles te installeren, of zal het ineens wel werken? Begrijpt u dat ik het bos door de bomen niet meer zie?

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 24 maart 2016 14:12

Re: Installatieprobleem Silbermann 1761

Zoals ik kan bekijken is het Arlesheim, daar heb je een update request voor nodig.
Prof Maier zal volgens mij nooit zeggen dat dit niet nodig is, en geeft bij mijn weten goed advies.
Dus je hebt rechtstreeks bij Organ Art gekocht (prof. Maier)? Of heb je hem via iemand anders gekocht.
Welke versie heb je van Hauptwerk? er zijn er 4 Free, basic, advanced en cracked(illegaal dus).
Voor Arlesheim heb je Advanced nodig en zal je nooit op een van de andere versies kunnen installeren.

Zonder duidelijke gegevens komen we niet verder.

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 24 maart 2016 14:14

Re: Installatieprobleem Silbermann 1761

mroels1989 schreef:ALS ik die update nu uitvoer, moet ik dan weer opnieuw beginnen met alles te installeren, of zal het ineens wel werken? Begrijpt u dat ik het bos door de bomen niet meer zie?


Je moet eerst de license update requets uitvoeren en dan pas installeren. bij Organ Art werkt dat zo.
Zoveel tijd kost deze set niet op in te laden.
Je moet gewoon stap voor stap werken.

Berichten: 50

Geregistreerd: 14 jan 2016 03:13

Bericht 24 maart 2016 14:18

Re: Installatieprobleem Silbermann 1761

Het is de officiële set van OrganART (daar gekocht).

Ik werk met een latere versie van HW. Hoger van 4. (4. en dan nog enkele cijfers erna).

De software is bij een erkende dealer gekocht, en heb het CD'tje bij mij. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit dan de free versie is.

Dus na die update kan ik gewoon normaal werken?
Ik kan zonder problemen voor een 3de of 4de keer een poging wagen?
Er zitten nog steeds sporen van een poging om de set te installeren in HW. (die TEMP file dus in het uninstall menu).

Dit kan ik niet verwijderen. Er staat No Action, en kan niets anders selecteren.
De temporary folder op mijn D schijf ziet er wel mooi leeg uit.

Ik wil ook even wijzen op de vraag die ik stelde aan Prof. Maier en het antwoord dat ik kreeg:
VRAAG: The update for the dongle, is this for the download AND the USB licence stick for this sampleset?
Or only for the USB licence stick 'of the sampleset'?

ANTWOORD: Yes, it's for the sample set licenses on the USB license stick

Dus ik dacht dat die update voor de downloadversie via Wetransfer niet nodig was. Het woord dongle kwam dus niet over zijn lippen. Waarschijnlijk heb ik het dan verkeerd begrepen, maar een duidelijk antwoord was het ook niet. Zelfs het woordje 'AND' in mijn vraag stond in hoofdletters.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 24 maart 2016 14:32

Re: Installatieprobleem Silbermann 1761

Ik zie, dat je met een set van Pipeloops ook al installatieproblemen had. Er lijkt wel een gemeenschappelijk probleempje te zijn.

Is het niet handig, als iemand je even ter plekke komt assisteren? Dus nogmaals: geef even aan waar dat dan is.

hg

Geert

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 24 maart 2016 14:38

Re: Installatieprobleem Silbermann 1761

Je hebt als het goed is bij je cd'tje een dongel gekregen die nu in je pc zit.
Van een Hauptwerk dealer wordt verwacht dat hij ondersteuning geeft op hauptwerk. Daar is hij dealer voor en geen dozenschuiver die alleen maar centen opstrijkt.
In dit geval moet of je eerst je dealer aanspreken die Hauptwerk geleverd heeft hoe je eea moet installeren, of een license update request maken en opsturen naar Organ Art Media en daar het bestand laten updaten.

Antwoord van Prof Maier is toch duidelijk? je kan er zelf van alles bij bedenken, maar als je gewoon lees wat hij schrijft zie ik geen probleem. License stick is hetzelfde als dongel.

Berichten: 50

Geregistreerd: 14 jan 2016 03:13

Bericht 24 maart 2016 14:44

Re: Installatieprobleem Silbermann 1761

geert01 schreef:Ik zie, dat je met een set van Pipeloops ook al installatieproblemen had. Er lijkt wel een gemeenschappelijk probleempje te zijn.

Is het niet handig, als iemand je even ter plekke komt assisteren? Dus nogmaals: geef even aan waar dat dan is.

hg

Geert
Ik woon in België, dus dat is even wat moeilijk denk ik voor u?
Pipeloops is intussen gelukt. Ik wist dus niet dat de aangekochte versie niet ging werken zonder eerst de trial te installeren. Blijkbaar is dit standaard bij hen. Maar als zij het niet zeggen tegen mij kan ik het ook niet weten.

Berichten: 50

Geregistreerd: 14 jan 2016 03:13

Bericht 24 maart 2016 14:46

Re: Installatieprobleem Silbermann 1761

Andre schreef:Je hebt als het goed is bij je cd'tje een dongel gekregen die nu in je pc zit.
Van een Hauptwerk dealer wordt verwacht dat hij ondersteuning geeft op hauptwerk. Daar is hij dealer voor en geen dozenschuiver die alleen maar centen opstrijkt.
In dit geval moet of je eerst je dealer aanspreken die Hauptwerk geleverd heeft hoe je eea moet installeren, of een license update request maken en opsturen naar Organ Art Media en daar het bestand laten updaten.

Antwoord van Prof Maier is toch duidelijk? je kan er zelf van alles bij bedenken, maar als je gewoon lees wat hij schrijft zie ik geen probleem. License stick is hetzelfde als dongel.
Het CD'tje wordt nog opgestuurd. Ik heb een downloadlink ontvangen. Alles staat in 1 map op een USB stick.

Maar ik heb nu nog steeds geen uitsluitsel of ik gewoon na de update een zoveelste keer mag proberen alles te installeren. En kan het kwaad dat er nog steeds een TEMP file van die Silbermann in het uninstall menu staat?

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 24 maart 2016 14:56

Re: Installatieprobleem Silbermann 1761

Je kan gewoon updaten en dan alles opnieuw installeren.
Geeft geen enkel probleem alles werkt als het goed is na installatie, je moet gewoon alle rar files inladen.
Dus je kan onbeperkt overschrijven.

Maar wat ik niet begrijp is dat de hauptwerk dealer, waar je hauptwerk gekocht hebt, je ook niet verder helpt.
Dat is het minste wat je als dealer doet.

Berichten: 50

Geregistreerd: 14 jan 2016 03:13

Bericht 24 maart 2016 15:06

Re: Installatieprobleem Silbermann 1761

Het probleem ligt niet bij de dealer maar bij mij.
Ik ben wat te ongeduldig. Maar het gaat tenslotte over veel geld ook.

Voor alle duidelijkheid: het gaat dus over deze file (klikken op afbeelding)

Afbeelding

Onmogelijk te verwijderen.

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 24 maart 2016 16:23

Re: Installatieprobleem Silbermann 1761

Klopt dat is een standaard file in Hauptwerk.
Kan je er wel uitkrijgen maar zou ik niet doen. Heb je ook geen last van.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 24 maart 2016 17:03

Re: Installatieprobleem Silbermann 1761

"temper" staat hier voor temperament. Het Silbermanntemperament, ook wel 1/6 komma-middentoonstemming genoemd is volgens mij een van de standaardtemperamenten binnen Hauptwerk. Heeft niets te maken met het sample set dat je hebt gekocht.

Berichten: 50

Geregistreerd: 14 jan 2016 03:13

Bericht 24 maart 2016 17:45

Re: Installatieprobleem Silbermann 1761

Gelukkig is na de update van de dongle de installatie vlekkeloos verlopen.
IEDEREEN BEDANKT OM MEE TE DENKEN!

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com