Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

HW en PC in slaapstand; hoe

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 29 apr 2016 23:28

HW en PC in slaapstand; hoe

Ik heb heel weinig ervaring met windows en gehoord dat HW moeilijk doet of geheel vastloopt als je hem in slaapstand zet.
Maar ook ooit eens gelezen dat iemand het wel doet zonder probleem.
(Het scherm wil ik best wel handmatig uit/aan doen)
Toch lijkt me slpst wel zo prettig ipv 4 min wachten tot de boel het weer doet met risico's van verkeerde start. (alleen wanneer ik lange tijd niet speel wil ik hem wel helemaal uitzetten)
Nu kan het ook zijn dat het verbruik van een pc die "niets" doet zo gering is dat slpst niet eens nodig is maar dat weet ik dus (ook) niet.
Uitproberen met risico dat alles opnieuw ingesteld moet worden spreekt me bepaald niet aan ook al omdat er nogal wat opties zijn zijn om in de goede slaapst te zetten zodat ie ook weer waker wordt en 100% werkt.
Dus: kan het en zo ja, welke instellingen op de pc moeten het dan zijn?

bvd!

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 01 mei 2016 21:36

Re: HW en PC in slaapstand; hoe

merkwaardig dat er geen reactie komt. hier moet toch enige ervaring mee zijn of is de vraag niet duidelijk of ben ik de enige? Geloof ik niet.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 mei 2016 22:21

Re: HW en PC in slaapstand; hoe

In slaapstand brengen:
Ga naar Start --> Configuratiescherm --> Hardware en geluiden --> Energiebeheer. Klik daarna links op Het gedrag van de aan/uit-knop bepalen. Controleer of daar rechts in het dropdownmenu-tje 'slaapstand' staan. Zo niet, dat selecteren. Klik OK.
Als je nu op de aan/uit knop van de PC drukt, dan gaat de PC in de slaapstand.

Het antwoord voor uit slaapstand halen staat hier: viewtopic.php?p=25532#p25532.
Zet PC aan en daarna de "Restart audio/MIDI (emergency reset..." functie gebruiken om de geluidskaart actief te krijgen.
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 02 mei 2016 12:42

Re: HW en PC in slaapstand; hoe

Ik weet niet hoe het met HW gaat maar met mijn eenvoudige HP -Intel PC gaat de slaapstand super goed. Maar ja ik heb geen HW maar GO. Gebruik de slaapstand dan ook ALTIJD. :D
Dan maak ik de PC even "wakker", komt meteen het GO scherm met het eerder gekozen sample orgel tevoorschijn, voor alle zekerheid even "herladen" - dat duur nooit langer dan 15 seconden, orgel aanzetten, en spelen maar.
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 02 mei 2016 17:43

Re: HW en PC in slaapstand; hoe

Nou, dat gaat dus idd lang niet bij alle computers goed......Vaak wordt idd perifere apparatuur niet opnieuw aktief gemaakt, en mis je dus een audio-device of een of andere USB-connectie.

Dus gewoon even uitproberen lijkt mij, en alst nix wordt, niet meer doen. Ach, en in deze jachtige tijden is het toch een verademing als notabene diezelfde jachtige techniek je even de ruimte geeft tot contemplatie; dat komt je muzikale beleving alleen maar ten goede....

Namaste....

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 12 mei 2016 12:23

Re: HW en PC in slaapstand; hoe

.....contemplatie......


Ik heb het op Wiki opgezocht wat dit woord betekend. voor degene met eenzelfde (of mindere woordenschat als ik), hier de uitleg:

Contemplatie is een andere term voor beschouwing. De term stamt van het Latijnse contemplatio. Letterlijk betekent contemplatie "het scheiden van iets uit zijn omgeving". Contemplatio is de Latijnse vertaling van het Griekse 'theoreia'. Contemplatie is verwant aan meditatie. Meestal gebruikt men de term contemplatie specifiek bij de kloosterorden.
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 12 mei 2016 13:10

Re: HW en PC in slaapstand; hoe

Erg leuke reaktie....bedankt !! Ja, dat realiseer je je niet altijd, dat wij allen vaak heel verschillende vocabulaires hebben...... maar de boodschap en de beleving blijven gelukkig vaak wel overdraagbaar...

HG

Geert

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com