Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

volume

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 19 jun 2016 20:09

volume

gedag allemaal,

zoals jullie allemaal weten, heb ik alles opnieuw geïnstalleerd, en verbetert.
Alles klinkt geweldig en goed zoals het moet zijn, geen dropouts meer of enigszins audio knappen enz.

Maar ik heb nu wel wat vreemds, Onder het spelen wordt plotseling het volume gedemd in hauptwerk.
hij gaat van 100 naar 75, zomaar automatisch :cry:

ik heb de audiotrim op -8, en ik heb geen volumepedaal aangeloten, deze xit op het zwelwerk, deze heb ik ook al even buiten werking gezet. Nu komt het, het gebeurd alleen als ik vol werk ga spelen,

ook als ik een midifile laat spelen met volwerk. Hoppa dan wordt de volume ineens gedemd van 100 naar 75 :(

Wat zou dit kunnen wezen, heeft dit met een instelling te maken of wat anders,
Wie heeft een idee om dit op te lossen.

Groetjes,
Henk pasterkamp
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 jun 2016 09:23

Re: volume

In HW kun je niet instellen dat het volume op een zeker moment (bijv. bij volle werk) teruggaat naar een lagere waarde (bijv. 75%).

Vraag: komt dat bij 1 sampleset voor of bij meerdere?

Er zijn mi 3 mogelijke oorzaken:
1) je hebt ooit via MIDI een functie gekoppeld aan de volume slider. Om die te wissen ga je naar de volume slider op het grote audio/performance paneel en dan rechter muisknop op die knop en dan kiezen voor "Clear all MIDI/key trigger settings). Een eventuele waarde wordt gewist. Dit kun je sowieso gewoon doen voor de zekerheid dat alles gewist is.
2) je gebruikt registercombinaties presets, waarbij in een bepaalde preset ("volle wek") ook het volume lever lager wordt. Indien dit zo is, die preset opnieuw programmeren
3) jouw midi uit het orgel stuurt (soms) dusdanige MIDI info naar HW, dat deze geïnterpreteerd wordt als een ander volume level.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 20 jun 2016 16:42

Re: volume

Beste Evert Jan,
Het is zins ik nu win7 heb draaien, omder 10 had ik hier geen last van. ik heb nu wel met rechtermuisknop de slider gereset. dus ik zal dat van de week nog even testen, (druk met werk ed) :)

Op vraag 2 ik heb nu maar 1 sampleset draaien, de andere moet ik nog installeren.

op vraag 3 de midikeybords hebben wel volumeknoppen maar die reageren niet dus ik zal ze nu maar voluit zetten, even om te testen.

Ik laat het wel weten of het heeft geholpen, net wat ik al zei, alleen bij vol werk, hoppa na een aantal sec hop naar 75 %
bedankt alvast voor je reactie.

Henk Pasterkamp
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 jun 2016 19:22

Re: volume

Henk

Het heeft niets met W7 of W10 te maken. Wel met herinstallatie van HW. Heb jij na installatie van HW de HWbackup teruggezet (als je die gemaakt zou hebben voordat jij aan dit "verhaal" begon) of alles van nul af aan geconfigureerd?

Bij mijn 2e opmerking bedoelde ik registercombinaties / presets of jij die ook gebruikt bij de Dom.
Misschien is het volume geprogrammeerd in een preset.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 20 jun 2016 20:02

Re: volume

Het heeft niets met W7 of W10 te maken. Wel met herinstallatie van HW. Heb jij na installatie van HW de HWbackup teruggezet (als je die gemaakt zou hebben voordat jij aan dit "verhaal" begon) of alles van nul af aan geconfigureerd?


Beste Evert jan,

Ik heb de backup teruggezet van HW, maar de sample reageerde niet meer, dus ik heb de dom opnieuw ingeladen.
daarna heb ik de backup wederom terug gezet, alles stond gelijk weer goed zoals het hoorde, ik heb het net helemaal weer getest, ik heb de audiotrim nu weer op -10 gezet eb de volumes-slider die heb ik gereset, ik heb nu alles opengezet op vol werk, vreemd nu blijft hij wel goed werken.

hij springt niet meer automatisch terug naar 75, dus het was toch een kleine instelling die nog aan stond.
alleen nu heb ik weer iets anders, nu is mijn nagalm gehalveerd, het lijkt nu net dat ik op een droog sampleset zit te spelen. :?:
Ik zal er wel even iemand vragen die langs wil komen om alles weer te zetten zoals het hoort, kan ik gelijk meekijken hoe hij dat doet

in ieder geval het volumeprobleem is tot nu dan opgelost.

Bedankt, voor je steun,

Groetjes,
Henk Pasterkamp
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 jun 2016 20:25

Re: volume

Henk

de HW backup die eens per week/maand automatisch gemaakt wordt, betreft alleen de instellingen en NIET de samplesets.
Wat je moet doen is eenmalig de c:\hauptwerk directory naar een USB disk kopiëren en daarnaast die HW-backups extern opslaan (USB stick of USB disk).
Installeer je een nieuw orgel, dan moet de c:\hauptwerk directory opnieuw naar de USB disk gekopieerd worden. Bij elk nieuw orgel dus.
Als je nu HW op een kale PC moet installeren, dan installeer je eerst HW, daarna zet je de HW directory terug naar C: en als laatste de restore van de HW-backup (de instellingen dus en jouw registercombinaties).

Je nieuwe probleem: waarschijnlijk heb je het orgel opnieuw geladen (de cache file aangemaakt) en daarbij truncate ingesteld.
Je kunt de set opnieuw laden via menu "Organ --> load organ --> adjust audio ..."
Rechts onder zie je "Release sample truncation" staan. Die moet op Normal staan voor alle registers. Dit kun je controleren door links alle registers te selecteren (front of front+rear afhankelijk of je wel of geen surround gebruikt) en er moet dan "normal" staan (niet cursief maar alle letters rechtop).
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 20 jun 2016 21:52

Re: volume

Beste Evert-jan,

dat wist ik dus niet, vandaar,

ik zal er van de week direct mee aan de slag. ik had al zo'n vermoeden dat er iets niet helemaal in de haak was.
zeer bedankt voor deze uitleg.

Vriendelijke groeten
Henk Pasterkamp
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 23 jun 2016 18:52

Re: volume

Beste Evert-jan,

ik heb alles maar dan ook alles opnieuw geïnstalleerd, Incl. win 7 met sp1 met alle originele drivers. alles direct overbodig uitgeschakeld.

jou advies opgevolgd, dus ingeladen zoals het hoort, alles oke nu,
heel hartelijk bedankt.

Groetjes Henk
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 jun 2016 20:37

Re: volume

Henk

en nu de backups bijhouden, zowel van c:\hauptwerk als de wekelijkse/maandelijkse HW backup met jouw persoonlijke instellingen.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com