Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Eigen leven HW

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 04 jul 2016 20:10

Eigen leven HW

Op advies van alle mensen hier, en goed lezen op het forum heb ik toch nog iets vreemds.

1: Geheugen bijgekocht. nu totaal 64 DDR4 draaiend op een skylake proc I7 6700 8 mb
2: Schone install Win 7 met sp1, alle juiste drivers wat er op moet, voor moederbord en USB 3 plus 3.1
3: Alle juiste controllers, voor SSD Ik werk met een dual boot, dus ik heb op mijn andere schijf M2 windows 10 pro draaien, dit staat helemaal los van mijn andere besturing Win 7 pro met sp1 pack. Alles oke

In windows alle overbodige troep uitgeschakeld. Nee hij zit niet op het internet, geen firewall en geen virus programma
In apparaatbeheer ook wat niet van toepassing is uitgeschakeld ook de interne geluidskaart en van Nvidia, In de Bios uitgeschakeld Turbo boots en memspeed en wlan enz. alles oke ook de services in windows de hele lijst die niet van toepassing is uitgeschakeld.

Hw opnieuw geinstalleerd, directory met backup terug gezet. alles oke

4: focusrite deze zit op een firewarekaart met TX Chipset alles ingesteld incl mixkanalen front en rear plus mixdown voor opname, alle oke.
5: instellingen Hw 48 khz samplerate op 512, driver lantancy op medium, Trim op -10 alles oke.
Mijn 3 Keyboards zijn aangesloten op 1 USB Hub met een speciale kabel naar pc usb Extender(kabel ss)

Touchscreen zit met een andere usb op een andere poort in mijn pc. alles oke

Ik heb 1 sampleslet dom Utrecht, Deze ingeladen apart front en rear Uncompressed 24 bit,
Ik heb 17 gigabyte over.

Prosessors draaien alle op 1 snelheid 8 cores (geen verschil alle op 4000 MHZ)

6: Orgel start op. DPC Latancy netjes op 113 ms af en toe een verspringing maar dat is niet relevant.
7: Polyfonie staat op 4800 en nog wat. alles oke loopt mooi gelijk met proc, met vol werk flink rammen op alle toetsen bijna op geel , geen gekraak op dropouts te merken Mooi toch.

Maar nu komt het, als het orgel voor het eerst opstart dan blijven er zomaar even 2 keyboards hangen, (even resetten en ik krijg het niet meer terug, Alles oke.

Nu is het zo dat als ik speel met een paar registers er een vreemde kras of kraak door mijn speakers heen komt, Dit is niet altijd het geval, de ene keer kun je volop spelen, zonder dat je ook maar 1 kraakje hoort of iets anders, Gewoon puur en zuiver geluid.

Terwijl je alles netjes afsluit, en de volgende dag alles weer opstart dat het zomaar uit het niets weer begint,net of er een oude lp overslaat, dit gaat met tussenpozen dan wel en dan niet. de volgende dag is alles weer oke en goed zonder enig kraakje van betekenis.

Wie weet er raad, want dit is toch van de zotte, ligt het aan mijn lichtnet, komen er storingen door mijn usb kabels of Hub, de pc zit op een geaard stopcontact met een netwerkfilter daar zit de rest voor een gedeelte ook op.
Ik heb led verlichting bij de pedaalstokken met een ir afstandsbediening, of deze uit staat of aan maakt geen verschil.

Ik heb echt maar dan ook alles nagelopen, dus wat kan dit zijn de ene dag alles super en de andere dag Tja, moet ik hier mee leven of weet iemand van jullie nog een suggestie.

Vriendelijke groeten
Henk Pasterkamp
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 jul 2016 22:08

Re: Eigen leven HW

Bucanier schreef:Maar nu komt het, als het orgel voor het eerst opstart dan blijven er zomaar even 2 keyboards hangen, (even resetten en ik krijg het niet meer terug, Alles oke.

Henk

Dit komt waarschijnlijk dat de audiodrivers nog niet opgestart zijn, terwijl HW start (ik denk dat bij jou HW automatisch gestart wordt). Dit kun je instellen in Menu General settings --> General Preferences en dan tabblad Advanced preferences.
Met de optie 'Minimum time to wait on start-up (seconds)' wordt de minimale wachttijd na het starten van Hauptwerk ingesteld. Binnen deze tijd moeten de geluidskaart- en MIDI-drivers op de PC actief zijn.
Zet het eerst maar eens op 5 sec. en test dit dan enige dagen uit. Als het goed werkt, kun je 1 sec. minder instellen. Als het niet goed werkt dan 5 sec. hoger en dan langzaam een stapje terug als dat wel goed werkt.

Je 2e probleem komt misschien wel uit de geluidskaart. Laatste driver geïnstalleerd?
Wat is "USB Hub met een speciale kabel naar pc usb Extender(kabel ss)"
Vraag: is die USB hub van een eigen voedingsadapter voorzien?


Verder heb ik ook dit topic van jou moeten verplaatsen van "Algemene discussie" naar "Hauptwerk".
De rubriek Hauptwerk is voor "Uw vragen en opmerkingen over het programma Hauptwerk, instellingen, ODF, enz."
Algemene discussie is voor "Een discussie forum voor alles wat maar enigszins Hauptwerk of orgel gerelateerd is."
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 04 jul 2016 22:54

Re: Eigen leven HW

Beste Evert -Jan.

De Usb Hub is voorzien van een eigen voedingsadapter. de Hub is met een lange kabel aangesloten op de pc. En omdat hij zolang is ( meer dan 2 meter noemen ze dit een speciale usb extender kabel.

Deze is dan zonder verlies, zo'n kabel kan maximaal wel 10 of 20 meter zijn (die van mij is 5 meter) die ss staat voor superspeed, meer dan 5 gigabyte per/sec dus voor hogere snelheden, ik werk namelijk met usb 3.0 Tevens is deze kabel afgeschermd tegen invloeden van buitenaf

Deze kabel heeft tot nu toe voor geen problemen geleid, de eerste was een verleng usb 2.0 die deed gewoon niks, dus vandaar deze nieuwe kabel.

2. De laatste driver voor de focusrite ?, ik weet niet beter of ik heb de software met driver 3.7 van saffire erop,deze heb ik weggehaald bij de site van focusrite zelf ( Focusrite 24 pro) of er moet nog wat anders zijn ? stuur anders de link waar ik deze driver weg kan vissen onder win 7 64 bits,

3. de instelling waar je het over hebt over die seconden, volgens mij staat die standaard op 10 sec, maar dat zal ik van de week even uitvogelen, (ik heb eerst onder win 10 pro gedraaid en toen had ik dit probleem niet behalve dan die vreselijke hoge DPC lantancy met hoge uitschieters dik boven de 1500 ms met alle gevolgen vandien, vandaar ben ik overgestapt op Win 7 alleen voor HW)

Je hoort van mij omtrent die instelling over die seconden.

Alvast bedankt.

Groetjes Henk
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 04 jul 2016 23:26

Re: Eigen leven HW

Hallo Henk,

Wordt je Focusrite gevoed via de Firewire of heb je ook een externe adapter aangesloten? (Ik heb een Focusrite Saffire, werkt wel goed met externe adapter maar niet betrouwbaar bij voeding via Firewire)

Heb je de audioproblematiek ook bij gebruik in combinatie met een hoofdtelefoon?

Die kraakjes en krasjes komen die uit de beide zuilen aan de voorzijde of uit de Mission's acht je? Of misschien uit alle 4? Links of rechts of beide?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 jul 2016 23:54

Re: Eigen leven HW

USB is denk ik wel in orde. Alleen USB 3 is een beetje overkill voor MIDI, MIDI is niet zo snel.

En V3.7 is idd de laatste Focusrite DSP24 driver; 'k heb net even gekeken op hun site.

Als je nu al de HW startup delay op 10 sec. hebt staan, moet deze nog hoger ingesteld worden.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 05 jul 2016 09:31

Re: Eigen leven HW

Evert-Jan schreef:USB is denk ik wel in orde. Alleen USB 3 is een beetje overkill voor MIDI, MIDI is niet zo snel.

En V3.7 is idd de laatste Focusrite DSP24 driver; 'k heb net even gekeken op hun site.

Als je nu al de HW startup delay op 10 sec. hebt staan, moet deze nog hoger ingesteld worden.



Ik heb hem verhoogd naar 30 sec gewoon even om te testen, helaas blijft het zelfde fenomeen och dat is niet het ergste, als het blijft hangen dan ga ik gewoon even een paar keer met mijn vinger over de klavieren 1 voor 1 en dan stopt het. dan is alles voor de rest weer goed, en ik krijg het ook niet meer terug.

Het valt mij alleen op dat het alleen mijn 2 onderste klavieren betreft (nektars) het boveste klavier de tyros 4 (deze is met een eigen usb-driver aangesloten heeft het dus niet.

Terwijl alle drie klavieren op 1 usb hub zijn aangesloten.

Ik kan hier wel mee leven, als is het wel een beetje vreemd, ik zal eens bij nektar kijken of daar ook een apparte driver voor is. (dit heb ik nog niet getest).
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 05 jul 2016 09:41

Re: Eigen leven HW

Jan schreef:Hallo Henk,

Wordt je Focusrite gevoed via de Firewire of heb je ook een externe adapter aangesloten? (Ik heb een Focusrite Saffire, werkt wel goed met externe adapter maar niet betrouwbaar bij voeding via Firewire)

Heb je de audioproblematiek ook bij gebruik in combinatie met een hoofdtelefoon?

Die kraakjes en krasjes komen die uit de beide zuilen aan de voorzijde of uit de Mission's acht je? Of misschien uit alle 4? Links of rechts of beide?


Beste jan,
De focusrite heeft een eigen voeding.

En ik heb het ook op de hoofdtelefoon, op de rear luidsprekers heb ik het niet gehoord toe nu toe.

Trouwens die 2 missions op die statieven die heb ik uitgeschakeld.

Ik heb nu al een paar weken 2 nieuwe luidspeakers aangeschaft. Deze staan nu op het orgel zelf dit zijn de KRK Rokit 6 (nieuwe uitvoering) De rear gaat nu over de grote Zuilen deze worden aangestuurd door de Single ended Buizenversterker. De eindbuizen staan in triode geschakeld.

Dit is een ongelooflijke verbetering, ten opzichte van de oude situatie.
Maar dat heeft niks te maken met het probleemje van de kleine spetters over mijn audio.

Als ik alle speakers uitschakel, dus de jacks trek ik uit de focusrite, en ik gebruik alleen de hoofdtelefoon dan heb ik het ook af en toe, De ene dag wel en de andere dag weer niet, dus met tussenpozen.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 05 jul 2016 10:20

Re: Eigen leven HW

OK, daarmee sluit je het audio deel uit voor wat betreft het veroorzaken van de audio kraakjes en is het dus PC gerelateerd.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 05 jul 2016 11:30

Re: Eigen leven HW

Jan schreef:OK, daarmee sluit je het audio deel uit voor wat betreft het veroorzaken van de audio kraakjes en is het dus PC gerelateerd.


tja en waar moet ik het zoeken, ik ben zo langzamerhand uitgezocht.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 jul 2016 12:56

Re: Eigen leven HW

Bucanier schreef:Ik heb hem verhoogd naar 30 sec gewoon even om te testen, helaas blijft het zelfde fenomeen och dat is niet het ergste, als het blijft hangen dan ga ik gewoon even een paar keer met mijn vinger over de klavieren 1 voor 1 en dan stopt het. dan is alles voor de rest weer goed, en ik krijg het ook niet meer terug.(dit heb ik nog niet getest).

Zet jij soms de keyboards aan nadat HW is opgestart? In dat geval is de MIDI driver niet actief als HW start en krijg je dit probleem.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 jul 2016 13:00

Re: Eigen leven HW

Bucanier schreef:En ik heb het ook op de hoofdtelefoon, op de rear luidsprekers heb ik het niet gehoord toe nu toe.

Je hoofdtelefoon geeft waarschijnlijk alleen de frontkanalen weer.
Raar dat je het op Rear niet hoort. Dan zit het in de frontkanalen van de geluidskaart en alles wat daar achter zit (bekabeling, rearversterker, rearspeakers, enz. of een instelling).
Het is dan ook niet PC gerelateerd.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 05 jul 2016 13:43

Re: Eigen leven HW

Jan Wim schreef:Henk

Als je de 2 klavieren die nu soms blijven hangen los koppelt
En je speelt alleen op het goede klavier, komen de audio hikjes dan ook nog voor?

Gr
Jw


Heel soms , maar vandaag heb ik weer helemaal niks gemerkt, of enig kraakje niks nada.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 05 jul 2016 13:47

Re: Eigen leven HW

Nee Evert -jan, ik start eerst het orgel op met de klavieren, de focusrite is al aan alle drie ledjes branden al ( dit omdat de focusrite een eigen voeding heeft,en met opstarten van windows wordt de geluidskaart al geactiveerd)

Pas daarna start ik Hauptwerk op, en laad ik het orgel in, ik wacht dan nog een 30 seconden voordat ik begin.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 05 jul 2016 13:58

Re: Eigen leven HW

Evert-Jan schreef:
Bucanier schreef:En ik heb het ook op de hoofdtelefoon, op de rear luidsprekers heb ik het niet gehoord toe nu toe.

Je hoofdtelefoon geeft waarschijnlijk alleen de frontkanalen weer.
Raar dat je het op Rear niet hoort. Dan zit het in de frontkanalen van de geluidskaart en alles wat daar achter zit (bekabeling, rearversterker, rearspeakers, enz. of een instelling).
Het is dan ook niet PC gerelateerd.


beste evert- jan
Het zou dan wat jij zegt een instelling kunnen zijn in de Mixcontrol. ik heb echt de front ingeladen op front en de rear op rear, net zoals jij het mij onlangs hebt uitgelegd. maar ik heb heb gevoel omdat er zoveel galm is
dit over de front speakers de krk rokit, en net zoveel als over de achterluidsprekers die op de buizenamp zijn aangesloten Dat dit mischien een foute instelling is in de mixcontrol, dat hij nu alles samenvoegt op 1 of andere wijze
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 jul 2016 15:46

Re: Eigen leven HW

Als je in de Mixcontrol op het tabblad front 2 kanlen als in gebruikt, moet je geheel rechts bij output ook die zelfde 2 kanalen aangevinkt hebben (dus alleen je front speakers) (even kijken met rechtse muisknop bij line out). Hetzelfde geldt voor rear op de rear speakers.
Plaats anders wat schermafdrukken.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 jul 2016 15:50

Re: Eigen leven HW

Bucanier schreef:Nee Evert -jan, ik start eerst het orgel op met de klavieren, de focusrite is al aan alle drie ledjes branden al ( dit omdat de focusrite een eigen voeding heeft,en met opstarten van windows wordt de geluidskaart al geactiveerd)

Pas daarna start ik Hauptwerk op, en laad ik het orgel in, ik wacht dan nog een 30 seconden voordat ik begin.

Heb je zo'n snelle computer en moet je toch nog 30 seconde wachten :oops: :oops:

Toch is er iets met de midi drivers aan de hand. HW ziet deze niet bij opstarten en vandaar dat je reset engine moet gebruiken om het aan de praat te krijgen.
Probeer het eens anders om: Saffire aan; de PC opstarten en dan pas je orgel aan. Daarna HW opstarten.
Door je orgel pas aan te zetten als de PC gestart is, worden de MIDI drivers actief (net zoals je bijv. een USB stick in de PC stopt).

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 05 jul 2016 16:51

Re: Eigen leven HW

Bucanier schreef:De Usb Hub is voorzien van een eigen voedingsadapter. de Hub is met een lange kabel aangesloten op de pc. En omdat hij zolang is ( meer dan 2 meter noemen ze dit een speciale usb extender kabel.

Deze is dan zonder verlies, zo'n kabel kan maximaal wel 10 of 20 meter zijn (die van mij is 5 meter) die ss staat voor superspeed, meer dan 5 gigabyte per/sec dus voor hogere snelheden, ik werk namelijk met usb 3.0 Tevens is deze kabel afgeschermd tegen invloeden van buitenaf

Deze kabel heeft tot nu toe voor geen problemen geleid, de eerste was een verleng usb 2.0 die deed gewoon niks, dus vandaar deze nieuwe kabel.

Hallo,

Omdat een gewone USB-verlengkabel al niet werken wil, is ook de betere verlengkabel (SS) in mijn beleving een zwak punt in je setup. Kun je om e.e.a te testen eens proberen goede USB-kabel van normale lengte gebruiken ?

m vr grt,
WiBo
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 05 jul 2016 17:36

Re: Eigen leven HW

Mijn beste Wibo, :D
Ik heb alleen usb 3 op mijn pc, Die andere usbkabel was van usb 2.0 deze had wat probleempjes.
deze usb kabel is 3.0, en goed van kwaliteit, deze zit op de hub waar de rest (even de nektars buiten beschouwing laten) ook op aangesloten ,en dit werkt allemaal feilloos. ( Note alle 3 keyboards zijn trouwens usb 2.0 dus host aangestuurd)

Maar als ik bv een backup terug zet van mijn intellingen maakt even niet uit welke het is. Dus hij moet alles opnieuw laden, en als hij daar mee klaar is dan werkt alles in 1 keer, zonder uitval of hangen van deze twee nektars keyboards.
als ik dan de later de sampleset inlaad , dan blijven ze even hangen, maar dat is voor mij niet relevant. ik kan daar mee leven hoor :)

Het belangrijkste is even die rare kraakjes af en toe.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 05 jul 2016 18:19

Re: Eigen leven HW

Jan Wim schreef:Henk wellicht ten overvloeden

maar zit er nergens een brakke verbinding?
slecht aangeknepen connectoren(midi)
speling/ruimte op verbindingen? zowel audio als midi ?

om toch e.e.a helder te krijgen zou ik eerst eens alles los halen
en 1 klavier aansluiten
spelen en testen werkt dit zonder problemen dan 2e klavier erbij enz..

andere fire wire kabel


Nee hoor jan wim.

Alle kabels zijn nieuw ook de firewarekabel alles is van topkwaliteit. toen ik nog onder win 10 draaide had ik dit femoneem dus niet ,en dat waren ook deze kabels. maar wat ik al zei ik kan hier mee leven :)

de kraakjes die moeten er het eerst uit, dat zit hoogstwaarschijnlijk in de mixcontrol, dat daar iets verkeerd staat. helaas de beste man die hier verstand van heeft is erg druk de laatste tijd
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 53

Geregistreerd: 18 jan 2012 15:02

Bericht 05 jul 2016 19:57

Re: Eigen leven HW

Drie keyboards via een USB-hub?
Gaat de signaalverwerking dan wel goed?
Wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft?
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 05 jul 2016 21:58

Re: Eigen leven HW

Knutselaar schreef:Drie keyboards via een USB-hub?
Gaat de signaalverwerking dan wel goed?
Wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft?


Het heeft altijd al zo gewerkt, en je hebt wel hubs waar 30 apparaten op kunnen. de hub is 3.0 en de controllers zijn van Asmedia en van Intel , die hebben er geen enkele moeite mee, en de hub heeft nog een eigen voeding, Nee dat is het probleem niet,

bedankt voor je reactie.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 06 jul 2016 18:07

Re: Eigen leven HW

Ik heb vandaag (zucht) maar twee nieuwe professional usb -B kabels besteld gewoon om te kijken of het dan beter gaat met het blijven hangen van de midisignaal, Dus ik ga deze twee keybords (nektar) rechtstreeks aansluiten op de pc, es kijken wat er dan gebeurd.

ps dit is niet voor de kraakjes, en daar had ik gisteren dus geen enkele last van, (vreemd) maar wel gelukkig zonder bijgeluiden kunnen spelen.

ik wacht het morgen maar weer af.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 06 jul 2016 22:07

Re: Eigen leven HW

Beste Henk,

Ik ben ook twee weken aan het tobben geweest met kraakjes die ineens spontaan begonnen. Soms na 3 minuten al, dan weer na 10 of 20 minuten en na het kraken had ik helemaal geen audio meer. Hauptwerk opnieuw starten en alles was dan weer in orde. Maar dat duurde nooit langer dan hooguit 20 minuten. Ik heb alles uitgeprobeerd en was er op het laatst van overtuigd dat het aan mijn geluidskaart lag. Heb een andere geluidskaart gekocht en toen was het nog niet opgelost. Heb toen van ellende maar een oude FireWire-kabel gepakt en die er eens tussen gezet. ( tussen pc en focusrite). En wat denk je.....probleem opgelost!! Ik had een goeie, vrij nieuwe FireWire-kabel dus dan denk je dat het daar niet aan kan liggen. Zo zie je maar, goeie, nieuwe, dure kabels is niet altijd een garantie dat ze ook goed zijn.
Bij jou is denk ook het probleem de verbinding tussen pc en geluidsinterface als ik het zo lees. Probeer het ook eens met andere kabel(s). De aanhouder wint.

Gr. Bram
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 06 jul 2016 23:11

Re: Eigen leven HW

Beste Bram
bedankt voor het advies, ik zal het zeker opvolgen.

Morgen even die 2 nieuwe usb kabels proberen voor de nektars, en ik moet zeggen de kraakjes heb ik nu al twee dagen niet gehoord. dus ik zal wel alvast een andere firekabel bestellen voor het geval dat. :)

En de beste man die bij een Hauptwerk bedrijf werkt is vanavond bij mij langs geweest om de mixcontrol in te stellen. :lol: :lol:

Deze stond dus verkeerd (wat ik al dacht) ik test nog een paar dagen zo en kijk wat er gebeurd. (ps ik heb gelijk back-ups gemaakt van de mix controller en hauptwerk deze heeft hij ook nagelopen en kleine dingetjes veranderd,) dus ik wacht het af :D

Groetjes
henk
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 07 jul 2016 19:59

Re: Eigen leven HW

Vandaag de nieuwe usbkabels binnen gekregen.

Deze nu rechtstreeks vanaf de keyboards naar de pc aangesloten, en wat dacht je? hij blijft niet meer hangen Ahum tot nu toe ;)

Snap er niks van altijd goed gewerkt via de usb- hub, nu ja we wachten het af, wordt vervolgd :!:
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Volgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com