Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hoe galmstaartjes inkorten en vraag rondom 3e klavier

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 21

Geregistreerd: 09 feb 2015 10:41

Bericht 26 aug 2016 10:31

Hoe galmstaartjes inkorten en vraag rondom 3e klavier

Goedemorgen,

Gisteren heb ik de sampleset Ducroquet CC (Aix) van OAM geïnstalleerd. Nu ben ik redelijk nieuw met HW en heb 2 vragen:

1) Hoe kan ik de galmstaartjes inkorten? Kan dit überhaupt en zo ja, waar doe ik dat?
2) Als console gebruik een Johannes-orgel met 2 klavieren. De sampleset heeft 3 klavieren. Nu zou ik graag de hoogste c op het 2e klavier willen gebruiken om tussen Positif en Recit te wisselen (staat standaard op Recit). Ik weet dat dit kan. Maar hoe stel ik dit in? En waar?

Ik kijk uit naar jullie reacties.

Hartelijke groet,
Matthijs Visscher
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 26 aug 2016 15:00

Re: Hoe galmstaartjes inkorten en vraag rondom 3e klavier

Hoi Matthijs,

Op je eerste vraag weet ik het antwoord: Als je een orgel wilt laden, kies dan voor " load adjusting ..."
Je kunt dan kiezen welke samplerate, bitdiepte, maar ook de galmlengte in milliseconden.
Ik vraag mij overigens af waarom je dat zou willen....

Je tweede vraag laat ik graag iemand anders beantwoorden. Ik zou gaan kijken naar een derde klavier.... :D

Vr groet, Jaap
Het mooiste orgel maak je zelf.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 26 aug 2016 18:32

Re: Hoe galmstaartjes inkorten en vraag rondom 3e klavier

Om van klavier te wisselen gebruik je de functie 'Floating division' .
Hier vind je een topic hierover: http://www.pcorgel.nl/viewtopic.php?f=11&t=869&p=25646&hilit=floating+division#p25646

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 aug 2016 23:00

Re: Hoe galmstaartjes inkorten en vraag rondom 3e klavier

Normaal gezien kun je bij OAM sets de galmstaarten niet inkorten. Dit wordt in de ODF van de sampleset geblokkeerd.
Omdat Ducroquet een wat oudere set is (uit het HW2 tijdperk), weet ik niet of dat ook voor deze set ook geldt.

Berichten: 21

Geregistreerd: 09 feb 2015 10:41

Bericht 02 sep 2016 10:25

Re: Hoe galmstaartjes inkorten en vraag rondom 3e klavier

Jaap380 schreef:Hoi Matthijs,

Op je eerste vraag weet ik het antwoord: Als je een orgel wilt laden, kies dan voor " load adjusting ..."
Je kunt dan kiezen welke samplerate, bitdiepte, maar ook de galmlengte in milliseconden.
Ik vraag mij overigens af waarom je dat zou willen....



Ha Jaap,

Dankjewel voor je reactie. Ik ga dan eens met die instellingen aan de slag.

Nadeel van lange galmlengtes is dat het ten koste gaat van preciesie in aanslag en details. Nu hoeft die galm niet helemaal weg, maar een beetje minder zou fijn zijn. Thanks dus voor je uitleg!

Groet, Matthijs

Berichten: 21

Geregistreerd: 09 feb 2015 10:41

Bericht 02 sep 2016 10:26

Re: Hoe galmstaartjes inkorten en vraag rondom 3e klavier

Evert-Jan schreef:Normaal gezien kun je bij OAM sets de galmstaarten niet inkorten. Dit wordt in de ODF van de sampleset geblokkeerd.
Omdat Ducroquet een wat oudere set is (uit het HW2 tijdperk), weet ik niet of dat ook voor deze set ook geldt.


Ha Evert-Jan,

Okay, dat zou jammer zijn, maar dat is dan pech. Ik meende te herinneren dat ik in het verleden Ducroquet met een kortere galm had gehoord, dus vandaar dat ik dacht dat het kon.

Berichten: 21

Geregistreerd: 09 feb 2015 10:41

Bericht 02 sep 2016 10:27

Re: Hoe galmstaartjes inkorten en vraag rondom 3e klavier

Jan schreef:Om van klavier te wisselen gebruik je de functie 'Floating division' .
Hier vind je een topic hierover: http://www.pcorgel.nl/viewtopic.php?f=11&t=869&p=25646&hilit=floating+division#p25646


Dankjewel Jan!
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 05 sep 2016 23:00

Re: Hoe galmstaartjes inkorten en vraag rondom 3e klavier

ben je er al uit met de floating divisions?
Geen dag zonder Bach!

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com