Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk valt uit.

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 04 okt 2016 09:34

Hauptwerk valt uit.

Vanmorgen is voor de derde keer Hauptwerk uitgevallen. Het scherm vervaagt en er klinkt een storingsgeluid.
Bij opnieuw laden lijkt tot nu toe alles in orde.
De vorige twee keer is al even geleden maar als ik me goed herinner viel, evenals vanmorgen, Steendam-Apeldoorn uit.
Wie weet raad.

hgr
Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 okt 2016 11:04

Re: Hauptwerk valt uit.

Tammo

Vallen de PC en/of de schermen niet gewoon in de slaapstand? Een keer met de muis heen en weer gaan of op het touchscreen tikken en je hebt weer beeld. Of het audio herstelt is nog even de vraag want veel USB geluidskaarten kunnen niet goed met de slaapstand omgaan.

Bij opnieuw laden lijkt tot nu toe alles in orde.
Start je dan de PC op of blijft Windows gewoon doordraaien en laad je alleen het orgel opnieuw?

Probeer ook een om alleen de Hauptwerk audio engine te starten (menu Engine en dan 'Restart audio/MIDI (emergency reset ....')

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 04 okt 2016 12:14

Re: Hauptwerk valt uit.

Evert-Jan schreef:Tammo

Vallen de PC en/of de schermen niet gewoon in de slaapstand? Een keer met de muis heen en weer gaan of op het touchscreen tikken en je hebt weer beeld. Of het audio herstelt is nog even de vraag want veel USB geluidskaarten kunnen niet goed met de slaapstand omgaan.

Bij opnieuw laden lijkt tot nu toe alles in orde.
Start je dan de PC op of blijft Windows gewoon doordraaien en laad je alleen het orgel opnieuw?

Probeer ook een om alleen de Hauptwerk audio engine te starten (menu Engine en dan 'Restart audio/MIDI (emergency reset ....')


Evert-Jan,

Ik zal die slaapstand uitproberen. Het kan wel een tijd duren voor er weer een uitval is.
Windows blijft gewoon draaien. Als het gebeurt dan klik ik dat schermpje met de mededeling weg waardoor hw helemaal afsluit. Daarna laad ik hw en Apeldoorn weer in.
Ik zal jouw laatste aanwijzing ook noteren en toepassen als het weer gebeurt.
Bedankt alvast.

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 okt 2016 13:19

Re: Hauptwerk valt uit.

Tammo

de PC mag juist niet in de slaapstand komen.

Als het gebeurt dan klik ik dat schermpje met de mededeling weg
Wat staat er in die mededeling?

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 04 okt 2016 15:29

Re: Hauptwerk valt uit.

Evert-Jan schreef:Tammo

de PC mag juist niet in de slaapstand komen.

Als het gebeurt dan klik ik dat schermpje met de mededeling weg
Wat staat er in die mededeling?



Ja weet ik. Wat er op het schermpje stond weet ik niet meer. Heb het direct weg geklikt omdat het de derde keer was.
Heb je hier wat aan?

2016-10-04-11-11-04: INF:3833 Warning: 12 MIDI messages couldn't be sent to MIDI OUT port 'Lexicon Mx300 Control' since MIDI was started. If MIDI logging is enabled ('General settings | General preferences' screen) then failed message will be logged.
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 okt 2016 16:25

Re: Hauptwerk valt uit.

Tammo

HW zendt MIDI signalen naar de Lexicon.
Volgens mij gebruik je die alleen qua audio en stel je de Lexicon met de hand in.
Er is dan geen MIDI nodig.

En volgens mij gebruik je geen "opname MIDI functionaliteit' in Reaper (als je al Reaper zou gebruiken).

Je kunt het versturen van MIDI signalen vanuit HW uitzetten via menu General settings | MIDI ports screen
Het vinkje/de vinkjes in MIDI out kunnen daarom weggehaald worden.

Ik denk niet dat dit de oorzaak is van de foutmelding op het scherm. Dus even alert zijn als het weer optreedt en de fout noteren.

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 04 okt 2016 17:43

Re: Hauptwerk valt uit.

Evert-Jan schreef:Tammo

HW zendt MIDI signalen naar de Lexicon.
Volgens mij gebruik je die alleen qua audio en stel je de Lexicon met de hand in.
Er is dan geen MIDI nodig.

En volgens mij gebruik je geen "opname MIDI functionaliteit' in Reaper (als je al Reaper zou gebruiken).

Je kunt het versturen van MIDI signalen vanuit HW uitzetten via menu General settings | MIDI ports screen
Het vinkje/de vinkjes in MIDI out kunnen daarom weggehaald worden.

Ik denk niet dat dit de oorzaak is van de foutmelding op het scherm. Dus even alert zijn als het weer optreedt en de fout noteren.


Bedankt Evert-Jan,
Nee ik gebruik nu geen reaper meer. Ik zal die MIDI signalen uitzetten.

Hgr.

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com