Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

probleem Sample Zutphen.

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 10 dec 2016 22:44

probleem Sample Zutphen.

Enkele dagen geleden heb ik de semi-dry sample van het Baderorgel Zutphen aangeschaft.
Bij het spelen hoorde ik af en toe kraken (het volume stond niet te hard)
Nadat ik op een andere sample had gespeeld en Zutphen opnieuw inlaadde kreeg ik geen enkel geluid.
Ik heb hauptwerk toen afgesloten en opnieuw geprobeerd te laden. Ik kreeg toen een blauw scherm met enkele mededelingen in het Engels. Mijn Engels is niet best, maar ik maakte er uit op dat iets niet goed was aangesloten.
Ik heb toen aansluitingen gecontroleerd,maar niets bijzonders gevonden.
Na starten van de pc en opnieuw inladen van Zutphen kreeg ik wel weer geluid.
Met een paar registers open , zonder echter ergens aan te komen, hoorde ik in de speakers het geluid of een register
opengetrokken werd (zeg ik dat zo goed?) en enkele geluiden of bij het orgel zelf wat gerommeld werd.
Wie heeft enig idee wat het probleem kan zijn?

Groet,
Tammo

Wat me ook opvalt dat er weinig of geen aanspraak te horen is.Jammer
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 dec 2016 00:27

Re: probleem Sample Zutphen.

Tammo

Dat blauwe scherm betekent dat de PC gecrasht is bij opstarten van Hauptwerk.
1) Uit je beschrijving en dit euvel lijkt erop dat de driver van de geluidskaart geüpdatet is. Is de PC voor de download van Zutphen aan internet geweest waardoor deze Windows updates geïnstalleerd heeft?
2) Heeft de geluidskaart een software mixer? Zo ja, staat deze dan goed qua schuiven?
3) Is het geluidsprobleem alleen bij Zutphen of ook bij andere sample sets? Geven deze wel goed geluid bij spelen?
4) Als je het "Audio, MIDI en performance" scherm (menu View --> Large panels --> Audio, MIDI en performance) op het scherm zet, zie je dan het audio in geval van Zutphen ook uitslaan in de VU meter?

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 11 dec 2016 10:37

Re: probleem Sample Zutphen.

Evert-Jan schreef:Tammo

Dat blauwe scherm betekent dat de PC gecrasht is bij opstarten van Hauptwerk.
1) Uit je beschrijving en dit euvel lijkt erop dat de driver van de geluidskaart geüpdatet is. Is de PC voor de download van Zutphen aan internet geweest waardoor deze Windows updates geïnstalleerd heeft?
2) Heeft de geluidskaart een software mixer? Zo ja, staat deze dan goed qua schuiven?
3) Is het geluidsprobleem alleen bij Zutphen of ook bij andere sample sets? Geven deze wel goed geluid bij spelen?
4) Als je het "Audio, MIDI en performance" scherm (menu View --> Large panels --> Audio, MIDI en performance) op het scherm zet, zie je dan het audio in geval van Zutphen ook uitslaan in de VU meter?



Evert-Jan,
Sorry, ik heb bij mijn onderschrift niet staan dat ik een Lexicon MX300 er tussen heb zitten. Een tijdje geleden kort contact gehad met Boersma. Die heeft mij dat toen aangeraden.
Ik zal proberen antwoord op jouw vragen te geven.
1. Ja, ik ben wel op internet geweest, dus dat zou kunnen. Op mijn laptop is dat afgelopen week ook gebeurd.
2. Ja die heeft een software mixer. Maar vraag me niet of de schuiven allemaal goed staan. Ik heb er geen verstand van. Maar de overige samples geven geen problemen.
3 ja, allen bij Zutphen zover ik het nu kan nagaan.
4. Nee, de meter slaat niet uit.

Alvast bedankt en fijne zondag,

Tammo


NB Geluid valt nu ook bij een andere sample uit.

Krijg melding: de time-outperiode vd semafoor is verlopen.
No M. audio Profire could be found (lampje brand wel)

Pc moet ik sluiten

Quit the control panel en dan reinstall the Pro Fire sofware

Ik heb nu de pc weer opgestart en op het icoontje van de geluidskaart geklikt Dan krijg ik gewoon het scherm met de schuifregelaars. Geen waarschuwing of zo.
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 dec 2016 23:04

Re: probleem Sample Zutphen.

De Lexicon MX300 wist ik nog; maar die zit in het audiocircuit (dus vanuit de geluidskaart naar de Lexicon en dan naar je versterker/speakers).
Ik weet alleen niet meer of je alleen front (dus wet) hebt of surround (front + rear).

Volgens mij had je wel vaker dat HW uitvalt. Zie viewtopic.php?p=28125
Wat daar de oplossing van is geweest, heb je niet geschreven

1)
Is je HW PC altijd met internet verbonden? Want dan gebeurt update ongemerkt altijd.

2)
Als je niet aan de software mixer bent geweest, dan is dat niets gewijzigd en kan dat niet de oorzaak zijn.

3)
Als je "de time-outperiode vd semafoor is verlopen." betekent dat HW de verbinding met de driver van de geluidskaart kwijt is.
Hij vraagt om een herinstallatie van de ProFire software.
Mara ik zou eerst dit proberen als je die melding krijgt: start de Hauptwerk audio engine opnieuw (menu Engine en dan 'Restart audio/MIDI (emergency reset ....'). En speel dan opnieuw (even opnieuw de registers aanzetten) en luister of je nu wel weer audio hebt.

4)
Het stoorgeluid komt dan niet uit HW maar uit de geluidskaartdriver of alles wat daarna zit.


Belangrijk is om Zutphen even te laten voor wat het is en eerst met een andere set te testen.
Dit om onderscheid te maken in een algemeen probleem in jouw setup of een specifiek probleem, alleen Zutphen betreffend door bijv. verkeerd installeren.

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 11 dec 2016 23:21

Re: probleem Sample Zutphen.

Evert-Jan schreef:De Lexicon MX300 wist ik nog; maar die zit in het audiocircuit (dus vanuit de geluidskaart naar de Lexicon en dan naar je versterker/speakers).
Ik weet alleen niet meer of je alleen front (dus wet) hebt of surround (front + rear).

Volgens mij had je wel vaker dat HW uitvalt. Zie viewtopic.php?p=28125
Wat daar de oplossing van is geweest, heb je niet geschreven

1)
Is je HW PC altijd met internet verbonden? Want dan gebeurt update ongemerkt altijd.

2)
Als je niet aan de software mixer bent geweest, dan is dat niets gewijzigd en kan dat niet de oorzaak zijn.

3)
Als je "de time-outperiode vd semafoor is verlopen." betekent dat HW de verbinding met de driver van de geluidskaart kwijt is.
Hij vraagt om een herinstallatie van de ProFire software.
Mara ik zou eerst dit proberen als je die melding krijgt: start de Hauptwerk audio engine opnieuw (menu Engine en dan 'Restart audio/MIDI (emergency reset ....'). En speel dan opnieuw (even opnieuw de registers aanzetten) en luister of je nu wel weer audio hebt.

4)
Het stoorgeluid komt dan niet uit HW maar uit de geluidskaartdriver of alles wat daarna zit.


Belangrijk is om Zutphen even te laten voor wat het is en eerst met een andere set te testen.
Dit om onderscheid te maken in een algemeen probleem in jouw setup of een specifiek probleem, alleen Zutphen betreffend door bijv. verkeerd installeren.



Bedankt Evert-Jan,

Ik ga het morgen toepassen. En ja, ik heb eerder met uitval te maken gehad. Ik kan ergens niet aan de indruk ontkomen dat dit na de laatste update van Hauptwerk zelf is gekomen.
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com