Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Wie zet tegen betaling mijn instellingen goed?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 14

Geregistreerd: 08 jun 2016 20:17

Bericht 28 jan 2017 21:33

Wie zet tegen betaling mijn instellingen goed?

Liefste orgelvrienden;

ik heb een nieuwe pc, speciaal voor HW gekocht,
een Focusrite 6i6,
16 gig werkgeheugen,
2 klavieren en midi pedaal

En ik wil straks, als alles werkt, lekker de officiele "Utrecht/Rotterdam " gaan draaien,
dus heb nú nog even, om teleurstellingen te voorkomen, nu nog even de gratis versie.
de MIDI doet het goed ( midiman Midisport 4X4 )
draai onder de laatste Win 10 ( dus een latere dan de universial windows)

maar ik heb een vertráging , dat wil je niet weten;
tussen 2 accoorden in, was ik de auto,vul m'n belastingbiljet in, én laat ik de hond uit.

Ik werk met de asio-drivers, maar krijg toch het spul niet lekker "op de rit"

wie , in de omgeving Amersfoort, zou , uiteraard tegen betaling, mijn boeltje eens goed willen instellen?

( ik werk m'n leven al met toetsen, MIDI, etc, maar deze wereld is nét nog te nieuw voor mij.)

ik ben 's middags en 's avonds bereikbaar.

Een beginnende Hauptwerker.

Groetend:

jherbert@ziggo.nl
Hoogland ( Amersfoort)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 jan 2017 21:47

Re: Wie zet tegen betaling mijn instellingen goed?

Jan

Je kunt mi zelf eerst iets proberen. Daar leer je ook het meeste van.

Ga naar menu General --> audio outputs
In onderstaand plaatje zie je dat de ASIO driver ingesteld is. Dit zou dus bij jou ook het geval zijn.
En play1 en 2 zijn de kanalen 1 en 2 van je geluidskaart.

Het sound delay buffer is de oorzaak van de vertraging. Hier staat het op 1024. Dit betekent dat het "lang" duurt voordat je een ingedrukt toets hoort.
Zet dit op 256 en het gaat een stuk sneller. Alleen je processor moet ook harder werken om snel het buffer vol te krijgen en ook vol te houden (als je snel speelt). Nu heb je nog Free edition van HW. Dat staat een polyfonie van max. 256 toe. Als je een Basis of Advanced edition hebt, kun je dat beter instellen bij grote orgels. Rotterdam vereist de advanced edition. Daar is poyfonie op de juiste waarde voor Rotterdam in te stellen. Die waard eis mede afhankelijk van o.a. de gebruikte processor.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 14

Geregistreerd: 08 jun 2016 20:17

Bericht 28 jan 2017 22:11

Re: Wie zet tegen betaling mijn instellingen goed?

Evert-Jan schreef:Jan

Je kunt mi zelf eerst iets proberen. Daar leer je ook het meeste van.

Ga naar menu General --> audio outputs
In onderstaand plaatje zie je dat de ASIO driver ingesteld is. Dit zou dus bij jou ook het geval zijn.
En play1 en 2 zijn de kanalen 1 en 2 van je geluidskaart.

Het sound delay buffer is de oorzaak van de vertraging. Hier staat het op 1024. Dit betekent dat het "lang" duurt voordat je een ingedrukt toets hoort.
Zet dit op 256 en het gaat een stuk sneller. Alleen je processor moet ook harder werken om snel het buffer vol te krijgen en ook vol te houden (als je snel speelt). Nu heb je nog Free edition van HW. Dat staat een polyfonie van max. 256 toe. Als je een Basis of Advanced edition hebt, kun je dat beter instellen bij grote orgels. Rotterdam vereist de advanced edition. Daar is poyfonie op de juiste waarde voor Rotterdam in te stellen. Die waard eis mede afhankelijk van o.a. de gebruikte processor.


Evert Jan;

HELD!!!

Het werkt dus!!

gááf man!!!

ik ben écht blij!!

( was vanmiddag bij Noorlander; "smullen voor grote mensen")

Maar voorlopig heb ik m'n spulletje dank zij jou aan de gang;

vraag;

blijft dit zo staan, als ik "officieel ga werken"?

dank

( een blije) Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 jan 2017 22:30

Re: Wie zet tegen betaling mijn instellingen goed?

Ja, alles wat je nu installeert en instelt blijft zo staan. Bij een licentie-update van bijv. van de Free naar de Basic Edition hoeven Hauptwerk en de orgels niet opnieuw geïnstalleerd te worden. Alleen het updaten van de licentiedongel met Hauptwerk Basic of Advanced Edition is voldoende.
De Basic- en Advanced Edition kunnen ook zonder dongel draaien. Dat heet evaluatie mode. Echter, in dat geval klinkt regelmatig een pingel in het audio. De beperking is dat orgels met een licentie in de dongel (de encrypted sample sets) niet geladen kunnen worden. Kun je dus ook proberen. dan kun je bijv. de Rotterdam demo installeren (zie de SP site bij free stuff)

Alleen, als je Advanced hebt, zul je de polyfonie correct moeten instellen. Dat is nu gemaximaliseerd tot 256.

Berichten: 14

Geregistreerd: 08 jun 2016 20:17

Bericht 29 jan 2017 12:51

Re: Wie zet tegen betaling mijn instellingen goed?

Evert -Jan;

Dank voor al je moeite!!

Een blije Herbert
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 30 jan 2017 12:29

Re: Wie zet tegen betaling mijn instellingen goed?

Beste Herbert,

Houdt er ook rekening mee dat voor "Utrecht" en "Rotterdam" je niet alleen HW Adnced nodig hebt, maar ook met 16 GB te weinig geheugen. Utrecht gaat prima met 32 GB, is mijn eigen ervaring. Maar ik zou Laurenskerk Rotterdam willen, maar dan is zelfs 32GB te weinig, dus moet ik eerst mijn moederbord met geheugen vervangen. Maar dat schuif ik vooruit, omdat Utrecht me al prima bevalt, want ik ben "romanticus" en het orgel van Domkerk utracht is een van mijn favorieten.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 14

Geregistreerd: 08 jun 2016 20:17

Bericht 30 jan 2017 12:31

Re: Wie zet tegen betaling mijn instellingen goed?

FredM schreef:Beste Herbert,

Houdt er ook rekening mee dat voor "Utrecht" en "Rotterdam" je niet alleen HW Adnced nodig hebt, maar ook met 16 GB te weinig geheugen. Utrecht gaat prima met 32 GB, is mijn eigen ervaring. Maar ik zou Laurenskerk Rotterdam willen, maar dan is zelfs 32GB te weinig, dus moet ik eerst mijn moederbord met geheugen vervangen. Maar dat schuif ik vooruit, omdat Utrecht me al prima bevalt, want ik ben "romanticus" en het orgel van Domkerk utracht is een van mijn favorieten.



Dank je, voor dit belangrijke nieuws, Fred!!
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 30 jan 2017 12:39

Re: Wie zet tegen betaling mijn instellingen goed?

Toch, als je het echt zou willen, is het mogelijk om het orgel te laden in een 16g pc.
Aldus Sonus Paradisi:

RAM requirements (wet only):
16-bit: ca. 13 GB 
20-bit: ca. 25 GB 
To load on 16 GB RAM machines: you should mute all the rear ranks and use only the front portion of the sample set (i.e. the wet only option). Load all front ranks in 16 bits while the most used ranks try loading in 20 bit depth.

Berichten: 14

Geregistreerd: 08 jun 2016 20:17

Bericht 30 jan 2017 12:42

Re: Wie zet tegen betaling mijn instellingen goed?

anco.marijs schreef:Toch, als je het echt zou willen, is het mogelijk om het orgel te laden in een 16g pc.
Aldus Sonus Paradisi:

RAM requirements (wet only):
16-bit: ca. 13 GB 
20-bit: ca. 25 GB 
To load on 16 GB RAM machines: you should mute all the rear ranks and use only the front portion of the sample set (i.e. the wet only option). Load all front ranks in 16 bits while the most used ranks try loading in 20 bit depth.



Top!!!!!

Thanks!!

Ik heb nog wel iets raars:
Als ik mosely start draait alles goed;( 2 man. plus pedaal)
pak ik een nieuw orgel,
dan laat ik de midi-klavieren auto-scannen

en ziet hij vaak m'n bovenklavier niet,

raar , wat?
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 30 jan 2017 12:51

Re: Wie zet tegen betaling mijn instellingen goed?

Let wel op, Bij het laden in 16 bit heb je niet echt hele goede geluidskwaliteit. Maargoed, je kan natuurlijk in de toekomst je werkgeheugen uitbreiden en dan weer hogere kwaliteit laden.

Overigens zou ik zelf, als ik een orgel met 2 manualen en 16 gig aan werkgeheugen had niet Rotterdam kopen.
Zelf zou ik kiezen voor Zeist (Heusden of Apeldoorn) van Sygsoft . Allemaal (hele mooie) orgels met 2 manualen, en veel lagere systeemeisen dan Utrecht of Rotterdam.

Berichten: 14

Geregistreerd: 08 jun 2016 20:17

Bericht 30 jan 2017 13:00

Re: Wie zet tegen betaling mijn instellingen goed?

anco.marijs schreef:Let wel op, Bij het laden in 16 bit heb je niet echt hele goede geluidskwaliteit. Maargoed, je kan natuurlijk in de toekomst je werkgeheugen uitbreiden en dan weer hogere kwaliteit laden.

Overigens zou ik zelf, als ik een orgel met 2 manualen en 16 gig aan werkgeheugen had niet Rotterdam kopen.
Zelf zou ik kiezen voor Zeist (Heusden of Apeldoorn) van Sygsoft . Allemaal (hele mooie) orgels met 2 manualen, en veel lagere systeemeisen dan Utrecht of Rotterdam.


Dank voor de tip, Anco!

( ken je Noorlander in Lunteren?

moet je eens naar toe gaan, als ze een demo hebben ( hebben ze regelmatig)

Dat is smullen 2.0 voor Hauptwerkers!!

Jan

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com