Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

opeens groot scherm

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 31 jan 2017 11:49

opeens groot scherm

de pc heeft drie dagen aangestaan en HW startte steeds normaal op. Net, na weer gewoon aanzetten op startknop, verschijnt een vergroot deel van het HW scherm, ik zie dus meer dan de helft niet. ik kan wel het scherm verschuiven en zie dan dat alleen de breedte is vergroot, niet de hoogte. dit is alleen bij HW, firefox etc geeft een normaal scherm. De registers die ik kan bereiken doen het wel. Maar het HW scherm is zo'n 2x te breed. Screendumps zijn te groot merk ik maar de view-instellingen zijn; show console-window normal size en zoom to fit.
Herstart en volledig restart: geen effect.
Tja, wat kan ik nog doen als nagenoeg windows-leek?
bvd!

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 31 jan 2017 12:23

Re: opeens groot scherm

nou, het blijft vreemd allemaal maar nu doet ie het weer... ook zo maar ineens. ik probeerde (voor de x-ste keer) de min rechtsboven en het normale scherm is er weer maar wanneer ik op de groene balk klik schiet alles weer naar veel te breed. smal maken aan de lijnen reageert niet en in de hoeken trekken verkleint alleen de hoogte, niet de breedte. dus er is wel iets mis denk ik.
wie het nog wil mag reageren maar het werkt wel weer.

ps. dit kan je dus echt niet in een kerk hebben maar dat heb ik al eerder geschreven.
erg onbetrouwbaar gedoe met windows.

mvg,

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 31 jan 2017 13:17

Re: opeens groot scherm

bruce schreef:ps. dit kan je dus echt niet in een kerk hebben maar dat heb ik al eerder geschreven.
erg onbetrouwbaar gedoe met windows.

mvg,


nou bruce wel een korte bocht uitspraak ;) :lol:
ikzelf speel al vele jaren HW, maar windows heeft mij nog nooit teleurgesteld, wel andersom, n.l. dat ik windows teleurgesteld heb

maar waarom dagen je pc aan laten staan als deze alleen voor HW gebruikt wordt?
het kan zijn dat als je pc uit de diepe slaap komt hij wat "humeurig" is, en zo een aantal instellingen niet op tijd wekt??
ik zelf laat ook nooit mijn HW pc dagen aanstaan, zie daar het nut niet echt van in wellicht voorkomt dat ook wat opstart problemen

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 31 jan 2017 13:31

Re: opeens groot scherm

ps. dit kan je dus echt niet in een kerk hebben maar dat heb ik al eerder geschreven.
erg onbetrouwbaar gedoe met windows.

Inderdaad. Maar er bestaat ook Unix besturingssysteem in plaats van Windows. Ik weet niet of er een HW versie voor is.
In een kerk moet je wel alle betrouwbaarheid hebben. Maar ga je HW dan in een kerk gebruiken ?
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 31 jan 2017 18:03

Re: opeens groot scherm

ik gebruik hem alleen thuis naast en samen mét mijn vdP en Utrecht (echt te gek dan!) en laat hem aan staan omdat ik lui ben en het wachten met opstarten vervelend vindt.
maar blijft toch gek dat een pc last heeft van slaapstand? terwijl er verder NIETS gebeurt, geen internet eraan, geen andere activ. niente! want alleen voor HW in gebruik. Als we het nu hebben over een net ontwikkeld product.. maar dit spul is ontwikkeld in de vorige eeuw hoor. (klinkt wel leuk zo en nog waar ook :lol: In 2015 alleen "een verfje" gehad..
nou ja, zet ik hem wel weer uit.
mvg

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 01 feb 2017 01:17

Re: opeens groot scherm

Ha Bruce, dit probleem heb ik ook een aantal keer gehad. Een mogelijke oorzaak: misschien gebruik je een paar van die menubalkjes, die je over je scherm kunt verslepen. Misschien heb je er per ongeluk eentje versleept, zodat er nu twee brede menubalkjes naast elkaar staan. Die balkjes moeten een bepaalde minimale grootte hebben en daar past Hauptwerk dan de grootte van je scherm op aan. De oplossing is in principe simpel: zorg dat de menubalkjes onder elkaar staan, en dan kun je het scherm weer verkleinen. Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is zo ;) Laat maar weten of dit het probleem was!

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 02 feb 2017 11:59

Re: opeens groot scherm

dank je, maar alles staat goed. ik denk dus dat het normaal is; als ik de bovenste blauwe rand grijp kan ik alles opschuiven en word de hoogte smaller; naar links schuiven komen rechts drie schermformaat opties. die met streepje maakt scherm weer normaal.
mvg,

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com