Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

inregelen hauptwerk ?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 25

Geregistreerd: 29 jul 2017 11:25

Bericht 01 aug 2017 20:33

inregelen hauptwerk ?

Ik ben sinds van de week aangemeld dus een nieuw komer.Mijn naam is Arie Ik heb al aardig wat gelezen in het forum maar ik heb nog niets kunnen vinden over het in regelen van hauptwerk.Het lijkt net of je het spul op de pc zet ,geluidskaart aan zetten even de boxen aan sluiten en spelen maar.En misschien is dat wel zo behalve bij mij? althans er komt wel geluid uit maar als ik het pedaal gebruikt komt er een bas geluid uit waar ze op een pop festifal jaloers op zijn.Maar zonder echt een subbas of octaaf stem te horen!! Maar je schijnt dit te kunnen inregelen in hauptwerk zelf en nu komt mijn vraag hoe en waar moet ik zijn in het programma?? alvast bedankt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 aug 2017 21:01

Re: inregelen hauptwerk ?

Arie

welkom op het forum.

Als je de sample set goed geïnstalleerd hebt, dan zijn er in HW 2 dingen die je moet afregelen:
- het audio
- de polyfonie

Het eerste is te vinden in viewtopic.php?p=29474
en het tweede in viewtopic.php?f=11&t=2065

We weten niet wat je HW opstelling/configuratie is: stereo, surround? Welke geluidskaart en versterker/boxen? Welke sample set betreft het of alle sample sets die je tot nu toe geprobeerd hebt?
Misschien dat je eerst dit even kan vertellen. Dan kunnen er ook gerichte antwoorden gegeven worden.

Berichten: 25

Geregistreerd: 29 jul 2017 11:25

Bericht 01 aug 2017 22:01

Re: inregelen hauptwerk ?

Ik was al bang voor zulk soort termen ik ben nogal onhandig met computers (lig aan mijn leeftijd) Ik heb hauptwerk surround advenced Geluidskaart Focus rite pr 24 active boxen Eve sc207 subwoofer Adam Sub7 passive boxen Hepta versterker Cambridge Azur 540R.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 aug 2017 23:26

Re: inregelen hauptwerk ?

Zo, dat is wel een volledige/complete opstelling. Netjes.

Zoals je zelf aan geef, heb je weinig met computers.
Dan denk ik dat de handelaar, waar je e.e.a. gekocht hebt, dat die dit ook werkend bij jou heeft achtergelaten.
Of heb je de dozen onder je arm meegenomen en ben je zelf aan de gang gegaan? Dan is het wel een risico gezien je technisch bagage.

Zoals ik nu in je eerste bericht lees, heb je last van dreunende bassen.
Dat kan betekenen dat je subwoofer te hard staat t.o.v. de andere speakers. Beiden zijn niet in balans met elkaar.
Dit kun je testen door jouw PC een audio bestand of orgel CD af te laten spelen en dan te luisteren of dit hetzelfde effect heeft: dreunende bassen. Je kunt nu e.e.a. in balans brengen als het ook optreedt. Als je dit doet, mag HW niet opgestart zijn anders werkt het niet.

Door dit te doen kan bepaald worden of het probleem in je audio zit of in HW.

Berichten: 25

Geregistreerd: 29 jul 2017 11:25

Bericht 02 aug 2017 16:32

Re: inregelen hauptwerk ?

Evert-Jan schreef:Zo, dat is wel een volledige/complete opstelling. Netjes.

Zoals je zelf aan geef, heb je weinig met computers.
Dan denk ik dat de handelaar, waar je e.e.a. gekocht hebt, dat die dit ook werkend bij jou heeft achtergelaten.
Of heb je de dozen onder je arm meegenomen en ben je zelf aan de gang gegaan? Dan is het wel een risico gezien je technisch bagage.

Zoals ik nu in je eerste bericht lees, heb je last van dreunende bassen.
Dat kan betekenen dat je subwoofer te hard staat t.o.v. de andere speakers. Beiden zijn niet in balans met elkaar.
Dit kun je testen door jouw PC een audio bestand of orgel CD af te laten spelen en dan te luisteren of dit hetzelfde effect heeft: dreunende bassen. Je kunt nu e.e.a. in balans brengen als het ook optreedt. Als je dit doet, mag HW niet opgestart zijn anders werkt het niet.

Door dit te doen kan bepaald worden of het probleem in je audio zit of in HW.



Ik heb alleen hauptwerk op de pc laten zetten en de rest zo mee genomen.Het uit proberen op mijn audio instal. is wat lastiger omdat ik niet over de juiste kabels beschik ,actieve boxen hebben xrl aansluitingen en mijn versterker tulip.
alvast bedank voor de tip zal het uitproberen.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 aug 2017 19:13

Re: inregelen hauptwerk ?

Duidelijk. Betekent dat je e.a.a. zelf moet aansluiten en afregelen.

Voor de versterker, die denk voor rear gaat dienen, moet je 2x een kabel kopen met aan 1 zijde een MONO 6,3 jack (voor de Saffire) en aan de andere kant een tulp plug (voor aan de versterker).
Zie ook hier: viewtopic.php?p=29384
Deze kabel dus: https://www.allekabels.nl/jack-naar-tulp-kabel/6266/1042897/jack-tulp-kabel.html
Als je al een stereokabel met aan beide zijde een tulpplug hebt liggen, dan moet je 2x een verloopstekker kopen als bijv. deze https://www.bax-shop.nl/jack-rca/procab-vc104-rca-female-jack-male-adapter#productinformatie.

Voor de actieve speakers en de subwoofer heb je een kabel nodig met aan 1 zijde een 6,3 mm STEREO jack en aan de andere zijde een XLR mannetje. Zoals deze https://www.bax-shop.nl/xlr-jack/devine-va2013-xlr-female-jack-6.3mm-male-3-meter/product-details.html, maar dan in de juiste lengte voor jouw opstelling. Dus totaal 2x 2 kabels.

Maar kunt nu HW al gebruiken met alleen front speakers en de subwoofer als je al wel de XLR/Jack kabels hebt.
Heeft de HW leverancier aangegeven in welke aansluiting van de Saffire hij de subwoofer geconfigureerd heeft en in welke front en in welke rear?
Als je dat goed aansluit kun je de test met de audio CD en/of HW nu al uitvoeren.

Berichten: 25

Geregistreerd: 29 jul 2017 11:25

Bericht 02 aug 2017 21:55

Re: inregelen hauptwerk ?

Dan moet ik even een paar kabels aanschaffen en aansluiten zoals je het heb beschreven alvast bedankt voor de info.

Berichten: 25

Geregistreerd: 29 jul 2017 11:25

Bericht 05 aug 2017 10:12

Re: inregelen hauptwerk ?

Hallo ,Alles werkt naar behoren geweldig geluid dankzij Josq .

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com