Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hw overzetten naar nieuwe PC

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 04 okt 2017 20:18

Hw overzetten naar nieuwe PC

Ik heb mijn HW orgel verkocht inclusief PC en wil straks op mijn nieuwe PC meteen kunnen spelen.
Er staat hier al eea over geschreven, maar ik wil nog even graag een bevestiging hebben of ik het goed heb begrepen:
Het snelst werkt het als ik de map C:\Hauptwerk in zijn geheel kopieer naar een externe schijf.
Op de nieuwe PC moet ik dan HW installeren (inclusief de HW dongel driver?) en dan de map C:\Hauptwerk terugzetten.
Klopt het zo?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 okt 2017 20:53

Re: Hw overzetten naar nieuwe PC

Inderdaad klopt dat.
Op de nieuwe PC moet je de HW dongle driver installeren en HW. Vervolgens die backup terug zetten

Voorwaarde: alles van \hauptwerk directory staat nu op de C schijf en in de nieuwe PC zal dat ook het geval zijn.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 04 okt 2017 20:58

Re: Hw overzetten naar nieuwe PC

Tja, ik heb samplesets en components op D gezet... maakt dat veel verschil?
Ik kan bij de installatie van HW aangeven waar ik alles wil hebben en dan verplaatst HW dat (toch)?
Als ik de mappen terugzet waar ze vandaan komen (C of D) komt het hopelijk goed.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 okt 2017 21:41

Re: Hw overzetten naar nieuwe PC

Je vraagstelling is dan toch onvolledig. Daar wordt immers alleen c:\hauptwerk genoemd
Dat was dus wel verkeerd gegaan!!

Als een deel op d: staat moet je dat in een andere backupdirectory neer zetten. Dus een directory c en d aanmaken op USB disk en dan backuppen:
- c:\hauptwerk gaat naar USB drive\c\hauptwerk (dus voor de userdata en cache bestanden)
- d:\hauptwerk gaat naar USB drive\d\hauptwerk (dus de samplesets en components)

Vervolgens dongle driver en HW installeren op nieuwe PC. Daarbij aangeven dat userdata en cache bestanden op c: staan en samplesets en components op d
Daarna de backup terugzetten:
USB drive\c\hauptwerk gaat naar c:\hauptwerk gaat naar (de userdata en cache bestanden)
USB drive\d\hauptwerk gaat naar d:\hauptwerk gaat naar (samplesets en components)
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 04 okt 2017 23:13

Re: Hw overzetten naar nieuwe PC

Bedoel je dan een backup vanuit HW oif vanuit Windows?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 okt 2017 23:28

Re: Hw overzetten naar nieuwe PC

De Hauptwerk backup is geen backup van de sample sets en de orgels maar alleen van de persoonlijke instellingen en alle configuraties.
Backup van sample sets en orgels moet zelf met een afzonderlijk programma uitgevoerd worden. In het ergste geval via de Windows verkenner (copy / paste). Maar ik denk dat je wel een backup programma hebt.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 05 okt 2017 07:41

Re: Hw overzetten naar nieuwe PC

Zo'n backup programma is we een goede tip voor de volgende PC! ;)
Het mooiste orgel maak je zelf.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com