Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Registraties opslaan

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 25

Geregistreerd: 29 jul 2017 11:25

Bericht 01 aug 2018 22:10

Registraties opslaan

Hallo, Het is al weer een tijd geleden dat ik op het forum heb gekeken ,maar ik heb een vraag over het opslaan van de registraties en dan bedoel ik meer de hoeveelhied .Op het scherm zie ik een aantal knoppen waar je de registratie kan opslaan ,.Als ik de registrie op slaat komt er een scherm met 32 registratie mogelijkheden. Op het scherm kan ik geloof ik tot 10 registraties komen .Mijn vraag is nu hoe kan ik meerdere registraties aan maken en kan er een tekst aan gekoppeld worden.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 aug 2018 23:02

Re: Registraties opslaan

Je kunt een onbeperkt aantal registratie-combinaties opslaan (totdat de harddisk of SSD vol is ....).
Die 32 zijn bedoeld als favorieten (werkt iedentiek als 32 favoriete orgels).

Opslaan gaat via Registration | Save Combination set as om de combinatieset op te slaan op de disk. Geef een naam in die voor jou herkenbaar is, bijv. <de componist> – <titel van het muziekstuk>.
Degene die buiten de 32 vallen kun je oproepen via menu Registration | Load Combination set ….

Berichten: 25

Geregistreerd: 29 jul 2017 11:25

Bericht 01 aug 2018 23:12

Re: Registraties opslaan

Evert-Jan schreef:Je kunt een onbeperkt aantal registratie-combinaties opslaan (totdat de harddisk of SSD vol is ....).
Die 32 zijn bedoeld als favorieten (werkt iedentiek als 32 favoriete orgels).

Opslaan gaat via Registration | Save Combination set as om de combinatieset op te slaan op de disk. Geef een naam in die voor jou herkenbaar is, bijv. <de componist> – <titel van het muziekstuk>.
Degene die buiten de 32 vallen kun je oproepen via menu Registration | Load Combination set ….
Oke bedankt voor de info .

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 02 aug 2018 14:30

Re: Registraties opslaan

Hallo hauptwerk gebruikers,

Het is gemakkelijk om alles klaar te zetten en op te slaan. maar voor diegene die ook op een pijp orgel
speelt kan het verkeerd uitpakken hoe meer je oefent om de handen van je klavier afhaalt hoe gemakkelijker
heb je het zondags tijdens de eredienst. ook al je een vaste regestratie neemt blijf je gouw
aan een vaste klankkleur zitten en blijft je eigen verrassing ui. Op zondag weet je nooit wat er gebeuren kan
en dan is het gemakkelijk met hoe meer je ervaring je hebt hoe beter als het gaat.
Mijn advies zoveel mogelijk zelf doe al is het verleidelijk op een HW.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 02 aug 2018 14:52

Re: Registraties opslaan

maar Dick en/of Gerda,

mijn orgelspel is niet alleen voorbereiding op de zondagse orgelspeelbeurt met bijbehorende knoppentrekkerij.
Ik speel ook voor mijn plezier of om te oefenen, zonder telkens te moeten kiezen uit de 87 registers die ik voorhanden heb.
En ik vind het erg plezierig dat ik toch een beetje thuis kan concerteren zonder dat ik drie mensen om mij heen heb lopen die knoppen aan het trekken zijn of bladzijden moeten omslaan... ;)
Als je kijkt hoe bijvoorbeeld Cameron Carpenter registreert, of andere organisten met veel drukknoppen, kan ik toch niet zeggen dat zij lui zijn. Ze varieren meer in registratie dan de ouderwetse knoppentrekkers. (zeker als je alleen bent/speelt). Superhandig dus. En een goed doordachte en voorbereide registratie vergt huiswerk.

Maar je hebt wel gelijk: als je op een Hollands pijporgel moet spelen, heb je inderdaad niet veel keus...
Het mooiste orgel maak je zelf.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com