Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Opslaglocatie hauptwerk en samplesets

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 75

Geregistreerd: 16 dec 2011 16:46

Bericht 08 dec 2017 00:03

Opslaglocatie hauptwerk en samplesets

Beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem.
Hauptwerk staat bij mij geïnstalleerd op de lokale schijf (C:)
Deze schijf heeft een capaciteit van 111GB
Na het installeren van twee samplesets krijg ik de melding dat ik geen vrije schijfruimte ter beschikking heb.
Nu heb ik nog twee andere harde schijven (E: & F:)
Kan ik de samplesets ook op de andere schijven installeren. Of kan ik het e.e.a. zonder problemen verplaatsen naar een van de andere schijven?
Bij het installeren van samplesets zie ik geen mogelijkheid om het op een andere schijf te zetten.

Wie kan mij hiermee helpen?

Met hartelijke groet,

Gert-Jan Westerhof
gertjan.westerhof@gmail.com

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 dec 2017 00:13

Re: Opslaglocatie hauptwerk en samplesets

de HW bestandsmappenstructuur er als volgt uit:
C:\Hauptwerk\HauptwerkUserData
C:\Hauptwerk\HauptwerkSampleSetsAndComponents
C:\Hauptwerk\HauptwerkInternalWorkingFiles

Als je het Hauptwerk installatie of update programma nogmaals opstart en gekozen wordt voor Custom installatie, dan kun je daar nieuwe paden voor de User data map, Sample sets map en Internal Working Files map opgeven.
Als de C schijf een SSD is, moet je voor HauptwerkInternalWorkingFiles & HauptwerkUserData die SSD (C schijf) kiezen
HauptwerkSampleSetsAndComponents kan op een trage schijf (harddisk) staan; dit wordt alleen gebruikt bij het voro de 1e keer laden van het orgel (het lange laden).
Als je dan OK klik bij de laatste stap, dan gaat HW de betreffende bestanden verplaatsen. Dit duurt dus even.
Daarna gaan de orgels eenmalig door de lage laadprocedure.

Berichten: 75

Geregistreerd: 16 dec 2011 16:46

Bericht 08 dec 2017 09:30

Re: Opslaglocatie hauptwerk en samplesets

Samplesets worden nu geinstalleerd op de F: schijf.
Alleen kan ik de sampleset niet laden in Hauptwerk.
Staat er niet bij als ik op load klik.

Wat gaat er verkeerd?

Berichten: 75

Geregistreerd: 16 dec 2011 16:46

Bericht 08 dec 2017 13:02

Laden sampleset vanaf andere opslag schijf

Mijn samplesets staan geïnstalleerd op de F: schijf.
Alleen kan ik de sampleset niet laden in Hauptwerk.
Staat er niet bij als ik op load klik.

Wat gaat er verkeerd?

M.vr.gr.
Gert-Jan

Berichten: 72

Geregistreerd: 03 aug 2016 15:55

Woonplaats: IJsselstein

Bericht 28 jan 2019 17:58

Re: Opslaglocatie hauptwerk en samplesets

Na het bestuderen van alle gegevens over het veranderen van opslaglocatie, speciaal blz. 68 van "Hauptwerk in de praktijk" en de aan dit bericht voorafgaande uitleg van Evert-Jan heb ik deze operatie met succes uitgevoerd.

Als je dan OK klikt bij de laatste stap, dan gaat HW de betreffende bestanden verplaatsen. Dit duurt dus even.
Daarna gaan de orgels eenmalig door de lange laadprocedure.


De opmerking "dit duurt dus even" bleek bij mij ruim een half uur te zijn (er moest 86.6 GB verhuisd worden van SSD naar HD) Op zich geen probleem maar na een paar minuten bleef het groene "voortgangsbalkje" steken, meestal een teken dat het programma in een eindeloze loop is verzeild. Dat bleek gelukkig niet het geval want op een gegeven moment verscheen het verlossende DONE op het schermpje, dus een kwestie van geduldig afwachten!
Daarna werkte alles weer als vanouds, ook de opgeslagen registraties konden gewoon worden opgehaald.
Ik hoefde de orgels niet door de "lange laadprocedure"te halen, dat staat overigens ook niet in het boek van Evert Jan.
Wellicht nodig bij het verhuizen naar een andere computer?

Ik ben erg blij met deze geslaagde operatie, ik beschik nu weer over 130 GB vrije ruimte op mijn C: schijf (SSD).

Groeten van Jaap Langerak.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 jan 2019 19:50

Re: Opslaglocatie hauptwerk en samplesets

Jaap Langerak schreef:Ik hoefde de orgels niet door de "lange laadprocedure"te halen, dat staat overigens ook niet in het boek van Evert Jan.
Wellicht nodig bij het verhuizen naar een andere computer?

Als je bestanden verhuist van de ene naar de andere disk, wordt alleen de locatie van de bestanden gewijzigd. Daarom geen "lange laadprocedure".
Bij verhuizen van de ene naar de andere PC ook niet als de disklocaties (en ook geluidskaart!!) van beide PC's hetzelfde blijven. Maar zodra je iets aan de configuratie aanpast, dan wel.

Dat de voortgangsbalk zo lange tijd stil blijft staan komt door de grootte van de cache files. In die tijd dat zo'n file wordt gekopieerd, wordt dat niet geüpdatet.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com