Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

volume sampleset

Toon actieve onderwerpen

Bericht 27 dec 2017 15:40

volume sampleset

hallo.

Ik heb een sampleset geïnstalleerd maar ben de volume vergeten in te stellen op mijn zwelpendaal van mijn orgel.
wie weet hoe ik dit alsnog kan doen het balkje van de volume is ook niet zichtbaar.

HJK

Bericht 27 dec 2017 15:45

Re: volume sampleset

Toch maar het mooie boek van Evert-Jan aanschaffen. Daar staat ook dit uitgebreid in. ;) ;)
Met vriendelijke groet,

Henk-Jan Kroeze

Bericht 27 dec 2017 16:00

Als je een zwelpedaal dat op je speeltafel zit wilt gebruiken als volumeregelaar, dan doe je dat in Hauptwerk als volgt:

Menu>>large floating control panels>>Audio, Midi and performance. Klik op het schermpje dat verschijnt met je rechtermuisknop op de slider voor de volumeregeling. Kies "Autodetect...". Beweeg je zwelpedaal heen en weer. Klik op OK.

Dat is het!

Bericht 27 dec 2017 20:54

josq schreef:Als je een zwelpedaal dat op je speeltafel zit wilt gebruiken als volumeregelaar, dan doe je dat in Hauptwerk als volgt:

Menu>>large floating control panels>>Audio, Midi and performance. Klik op het schermpje dat verschijnt met je rechtermuisknop op de slider voor de volumeregeling. Kies "Autodetect...". Beweeg je zwelpedaal heen en weer. Klik op OK.

Dat is het!

super bedank hoor het is gelukt. is toch wel handig ;)

Bericht 28 dec 2017 15:49

Joas schreef:
josq schreef:Als je een zwelpedaal dat op je speeltafel zit wilt gebruiken als volumeregelaar, dan doe je dat in Hauptwerk als volgt:

Dat is het!

super bedank hoor het is gelukt. is toch wel handig ;)

Goedemiddag,

Ik heb dat gedaan, in dit geval geprobeerd met " Zwolle" met mn zwelpedaal, maar hoor geen verschil, de regelaar gaat wel heen en weer op het scherm?

groet,
Albert

Bericht 28 dec 2017 16:44

Kun je een screenshot geven? Als de regelaar heen en weer gaat op het scherm zou er echt iets moeten gebeuren met het volume. Kan het zijn dat je de verkeerde regelaar hebt genomen?

Bericht 29 dec 2017 10:28

inderdaad Jos, verkeerde schermpje, goed lezen he :twisted: bedankt!

Keer terug naar Hauptwerk