Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Layout

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 19 nov 2011 23:33

Layout

Kun je ook zelf een layout maken? Bij de demo sets wil ik namelijk alleen de knoppen zien die ook daadwerkelijk werken.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 21 nov 2011 07:25

Re: Layout

Dag Gertjan,

Als je in de ODF van het sampleset kunt komen via XML marker bijvoorbeeld kun je een nieuwe (aangepaste) layout maken.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 21 nov 2011 12:01

Re: Layout

Je kunt ook de originele layout handhaven, maar deze alleen zodanig optisch aanpassen dat je meteen ziet welke registers het wel en niet doen. Technisch is dat simpeler dan een nieuwe layout maken. Het enige wat je moet doen is de registerplaatjes voor de niet-werkende registers aanpassen, bijvoorbeeld door een rood kruis over de knop te zetten. (Ik noem maar een drastisch voorbeeld.)

Maar dit kan natuurlijk alleen als de plaatjes niet versleuteld zijn. Bij de demo-sets van Jiri Zurek moet het in elk geval kunnen.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 21 nov 2011 16:25

Re: Layout

Onder welk XML attribuut moet ik dan wat verwijderen?

Berichten: 87

Geregistreerd: 03 maart 2011 15:08

Bericht 23 nov 2011 10:18

Re: Layout

knoppen bedos.JPG
Beste gjschipper.

Ik ben gisteravond tot de volgende oplossing gekomen. Lijkt me ook haalbaar voor iedere computergebruiker.

Als voorbeeld neem ik de demo set Dom Bedos

- In deze set worden voor ieder register 2 plaatjes gebruikt. 1 plaatje voor de 'uit-stand' en 1 plaatje voor de 'aan-stand'
- Ik heb de in de demoset beschikbare registers voorzien van een cirkeltje. Blauw als die uitgeschakeld is. Rood als die ingeschakeld is. De uitgeschakelde knop heeft de naam xxxx.out.bmp en de ingeschakelde knop xxxxx.in.bmp

- de plaatjes staan in de map c:/hauptwerk/HauptwerkSamplesetsAndComponents/OrganinstallationPackages/000879
(000879 is het nummer van het Dom Bedos, ieder orgel heeft een uniek nummer binnen Hauptwerk).
- Ga met de windows verkenner naar de hiervoor genoemde map en open het plaatje met Paint (staat op iedere computer)
- Kies de gewenste kleur, klik op de cirkel en sleep deze op de knop.
- klik op opslaan

Belangrijk. start na aanpassing van de knoppen in Hauptwerk het orgel Dom Bedos met de Optie Load Organ, adjusting rank audio etc om het orgel opnieuw in te laden (compilen).

knoppen bedos.JPG

Bekijk het resultaat op bijgevoegd schermprintje.
Succes.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com