Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Raar fenomeen links/rechts

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 04 maart 2018 19:07

Raar fenomeen links/rechts

Sinds ik mijn nieuwe externe geluidskaart heb aangesloten heb ik nu als ik bv de Octaaf 4 of Quint 2 2/3 gebruik het volgende probleem:

- C1 tot E1 geluid links en rechts
- F1 tot E2 alleen rechts
- F2 tot E3 links en rechts
- F3 tot E4 alleen rechts enz.
Ik heb de set (Rotterdam surround) 20 bits geladen alles standaard. geen tweaks of andere dingen aangepast.
snap er niets van.. en behoorlijk irritant met koptelefoon.

Het is niet bij alle registers.

Weer in dankbare afwachting van jullie kennis

Groet Henk

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 maart 2018 22:33

Re: Raar fenomeen links/rechts

Henk

dat komt niet door de geluidskaart maar het moet in de oude situatie ook al zo geweest zijn. De geluidskaart kan dit nl. niet veroorzaken.

1. Komt het fenomeen alleen voor bij Rotterdam of ook andere sets?
2. Heb je alle registers stereo geladen bij het instellen van de registers bij het laden van het orgel (behalve dan de L en R component registers)?
3. Je hebt een stereo omgeving las ik elders. Heb je alle rear registers bij 'Rank enabled' = 'NO' staan?
4. Ga naar General Settings | Audio Outputs Groups. Staat 'Output allocation within group' op ''Cyclic within octave, octaves and ranks cycled'?
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 05 maart 2018 11:36

Re: Raar fenomeen links/rechts

Evert-Jan,

1. ja ook andere sets
2. Ja had alles geladen zonder iets te wijzigen tijdens installatie dus stereo
3. Ja ik heb een stereo set-up maar had bij installatie Rank enabled niet No staan.
4. Staat op Output allocation within group' op ''Cyclic within octave, octaves and ranks cycled'.

gezien 3 en de klachten heb ik de stoute instappers maar aangetrokken, alles verwijderd en HW opnieuw geïnstalleerd.
Nu met rank enable op No.

Klachten zijn nu verdwenen en alles klinkt weer fantastisch!!!

Bedankt weer voor het meedenken en toch weer wat geleerd betreffende "rank enabled" op No.

Met vriendelijke groet

Henk

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 maart 2018 12:37

Re: Raar fenomeen links/rechts

Henk

als je rank enabled niet op NO zet, worden de rear registers ook geladen. En omdat je geen rear audio groep hebt, gaan die dus ook naar de default (front) audio groep.
Je had niet alles op niet hoeven te installeren. Je had alleen het orgel opnieuw moeten configureren via menu organ --> Load organ, adjusting rank audio/memory. Je kunt dan de rear registers opnieuw instellen en dan OK klikken. Na het lange laden staat de zaak nu goed. Dit kun je alsnog bij je andere orgels doen waar het ook verkeerd staat.

Kijk voor een 4 kanaals surround set zoals Rotterdam ook even op blz. 77 van het boek en voor een 6 kanaals surround set op blz. 79.
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 05 maart 2018 14:09

Re: Raar fenomeen links/rechts

Bedankt Evert-Jan.

Ik bleef ook bij opnieuw instaleren van van set's de problemen houden.. heb toen gelijk alles gewist.

Ik moet meer het boek lezen. Het is een schittend boek maar sommige onderwerpen best wel pittig voor mij om te begrijpen. Maar aldoende leert men.

Ik ben nu blij dat het weer goed werkt.. keer opnieuw instaleren.. kan ok geen kwaad. Kan ik gelijk de sets op 24 bits installeren.

Gr. Henk
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 24 maart 2018 14:27

Re: Raar fenomeen links/rechts

Evert Jan,

Alles draait hier nu goed.

Heb met Sonarworks 4 mijn speakers gecallibreerd en alles klinkt verhouding.

Ik heb een stereo setup.
Heb alle sets geinstalleerd met Rank enabled 'No' Alles wordt grijs en.. kon geen 16 of 24 bits meer kiezen.

Weer blz 78 en 79 gelezen en ik denk dat ik het nu snapt.. (begrijpelijk lezen is moeilijk).

Juiste volgorde is dus set in 20 o f 24 bits laden en dan later de rear selecteren en die op rank enable 'No' zetten. enz.

Ik hoop dat ik het nu bij het rechte eind heb.. anders hoor ik het graag.

Gr. Henk

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 24 maart 2018 14:31

Re: Raar fenomeen links/rechts

Goed om te horen Henk, veel speelplezier
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 maart 2018 14:39

Re: Raar fenomeen links/rechts

Henk

Misschien dat ik je verhaal verkeerd lees.

Je moet alle instellingen in 1x doen. Dus:
- frontregisters selecteren, zie plaatje blz. 70 (bij 6 kanaals sets de diffuse en direct samples; plaatje blz. 79) en instellen op 20 of 24 bits (en event. memory compression, releases en loops instellen).
- alle rear selecteren selceteren en dan 'Rank enabled' op No zetten. Plaatjes op blz. 77 (4 kanaal surround) en blz. 80 (6 kanaals surround).

Als dat gebeurt is, dan pas op OK klikken.
Het orgel wordt nu met deze instellingen geconfigureerd en geladen (het lange laden)

Wat ik jouw verhaal lees is dat je het 2x doet (door later rear in te stellen op niet laden). Maar alles moet dus met 1x instellen gebeuren.
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 24 maart 2018 14:58

Re: Raar fenomeen links/rechts

Evert Jan,

Ik had hauptwerk er helemaal afgehaald inclusief de data van de orgels toe ik die problemen had.

Hierna alles sets met rank enabled op No. ik denk dat ik dat verkeerd had gedaan.

Dom natuurlijk maar ja.. nu alle sets weer ff herladen met rank enabled op Yes 24 bits en dan je uitleg van zojuist.

Bedankt

Ik kom er wel.. duurt ff :lol:

Prettig weekend.. Henk

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com