Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Korte storing in het geluid

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 2

Geregistreerd: 21 aug 2018 14:43

Bericht 21 aug 2018 20:35

Korte storing in het geluid

Beste mede Hauptwerk spelers,

Ik heb een Johannus Rembrandt 3 klaviers. Ik speel HW via een PC via de Midi.

Ik heb een intern RAM geheugen van 32.

Alles werkt perfect. Alleen wat gek is vrij snel als ik begin met spelen valt het geluid even weg. Ongeveer een seconde of 5 en dan is het er weer. En of het nu een grote of een kleine sample is dat maakt niest uit.

Daarna heb ik nergens last meer van. Zou mijn RAM geheugen te klein zijn? Of zou het aan de PC kunnen liggen?
Of uit de versterker van het orgel?

Ik heb de kleine Steinberg USB geluidskaart. Vroeger had ik een tweedehands EMU interne geluidskaart, maar die deed het niet goed meer. Nieuwe zijn helaas niet meer te koop.

Ik speel over de speakers van het orgel en heb ook nog een Logitech set die ik als extra kan toevoegen.

Ik hoop iets wijzer te worden en geef bijvoorbaat al mijn hartelijke dank voor uw meedenken.

Met hartelijke groet,

Wim Mensink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 aug 2018 23:01

Re: Korte storing in het geluid

Wim

welkom op het forum

Waarschijnlijk is de sample set te groot voor het vrij beschikbare RAM.
Daarom moet eerst iets van Windows naar de harddisk / SSD geswapt worden voordat de HW audiobestanden allemaal in het RAM zitten. En dat kost even waardoor je die stilte hoort.
Je kun het vrije RAM zien in het grote paneel, via menu View --> large panel --> audio, MIDI performance panel

Of in de activity loge file (menu Help --> view activity log file).

Even naar beiden kijken. Of eventueel van de log file het laatste deel (het laden van de betreffende sample set) op het forum posten als je het niet kunt vinden/ontdekken.

Berichten: 2

Geregistreerd: 21 aug 2018 14:43

Bericht 23 aug 2018 16:21

Re: Korte storing in het geluid

Beste Evert Jan,

Als ik op het Müller van de Oude Bavo speel heb ik 3.4 Gb vrij. Ik heb niet alles geladen.


Bij het Eisenbarth orgel in Passau heb ik 23.3 Gb vrij

Nu heb ik tot nu toe geen last van gehad

Af en toe heb ik ook dat ie blijft echoën, terwijl mijn invoer vollume niet te hard staat.

PC opnieuwe opgestart en alles normaal

Zou PC sleeds worden. Speel er 7tot 8 jaar op.

Mvg Wim

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 aug 2018 21:43

Re: Korte storing in het geluid

Misschien ook een virusscanner actief op het systeem?

Heb je ook de driver van de oude geluidskaart uit Windows verwijderd zodat alleen de driver van de Steinberg USB kaart actief kan zijn?

Wim Mensink schreef:Af en toe heb ik ook dat ie blijft echoën, terwijl mijn invoer vollume niet te hard staat.

PC opnieuwe opgestart en alles normaal

Dit lijkt er op dat de audio driver niet goed geladen wordt. Start jij de PC en wordt dan automatisch het orgel geladen? In dat geval moet je dat iets vertragen (via menu General --> general settings en dan tabblad ádvanced settings. het item 'Minimum time to wait on start-up (seconds)' hoger instellen). Als jij geen orgel automatisch laadt bij het starten van de PC, dan die waarde laten staan.

Wim Mensink schreef:Zou PC sleeds worden. Speel er 7tot 8 jaar op.
Dit probleem heeft niets met sleets worden te maken. Zolang de PC goed en naar tevredenheid blijft werken, kun je deze gewoon blijven gebruiken.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com