Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

krijg HW software niet geinstallerd

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 68

Geregistreerd: 23 aug 2018 20:23

Bericht 27 sep 2018 17:52

krijg HW software niet geinstallerd

Beste forumlezers, ik probeer een begin te maken Hauptwerk. Het probleem is met de software, dat het vreemd afloopt.
Op het eind wensen ze je veel plezier en dan blijft de software gewoon doordraaien terwijl er niets gebeurt.
Ik breek dan maar af en probeer dan maar via de iconen HW op te starten.Dat gaat best wel ver, maar op het eind komt niet de speeltafel van St AnnesMoseley voor de dag.Wel een vreemd bericht dat steeds verschijnt nl.Message code (for diagnostic purposes):5148
Ik bezit een redelijke snelle computer met 6 GB Ram en de geluidskaart Soundblaster Z type SBX prostudio
Verscheidene keren de software er afgehaald, maar het lukt niet!
Kunnen jullie mij nog verder goede raad geven? Wil toch graag verder gaan!
Alvast bedankt. met vr.groeten Wim Bakker Als het gelukt zal ik mij verder voorstellen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 27 sep 2018 23:29

Re: krijg HW software niet geinstallerd

Beste Wim,

ik denk dat het aan je geluidskaart ligt. Ik zag een dergelijke foutcode op dit forum waar toen de volgende reactie op kwam:
Ik zou het audiobuffer even op zijn grootst zetten en dan testen. Werkt het goed, dan per stapje terug naar een kleinere waarde.
Audiobuffer aanpassen doe je in HW Menu General settings --> Audio --> Audio outputs en dan Sound delay buffer size

Misschien helpt dat?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 sep 2018 00:08

Re: krijg HW software niet geinstallerd

Aanvullend op het antwoord van Jaap: je moet eerst de ASIO audio driver installeren. Als je geluidskaart geen eigen ASIO driver heeft, kan deze gebruikt worden: http://asio4all.org/ Waarschijnlijk heb je dat nog niet gedaan en dan wordt de Soundblaster driver gebruikt via de Windows audio mixer.
Als dat gebeurd is, kun je in HW de ASIO driver selecteren via menu General settings --> Audio outputs scherm en daarbij het sound delay buffer op een hoge waarde zetten. Testen of het dan goed werkt en dan in stapjes terug.

Berichten: 68

Geregistreerd: 23 aug 2018 20:23

Bericht 28 sep 2018 18:40

Re: krijg HW software niet geinstallerd

Bedankt voor het reageren. ik heb HW op een andere computer geinstalleerd en nu kwam ik tot de afbeelding van de speeltafel! Kon nu ook met de muis op een toets drukken en ik hoorde het opengetrokken register.
Maar nu de Midi-poorten afstellen.Dat lukte niet, het woordje done werd steeds niet blauw om aangeklikt te worden.
Nu gebruik ik een simpele Midi-interface en misschien speelt de geluidskaart ook nog een rol?
Zou ik beter een ,echte' Midi-kaart moeten aanschaffen en een goede geluidskaart?
Ik vermoed dat daar de problemen zitten. Groeten Wim Bakker

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 sep 2018 20:01

Re: krijg HW software niet geinstallerd

Bij MIDI learn komt er dan geen MIDI signaal binnen
Je kunt in HW kijken bij General settings | MIDI ports en tabblad MIDI IN ports
Daar moet jouw MIDI kabel tussen staan. Er in de colom COnsole MIDI in en die regel moet een vinkje staan.

Let op: MIDI moet aangesloten en het orgel/toetsenbord aan staan VOORDAT je HW op start. Anders ziet HW geen MIDI interface met de gevolgen die je nu hebt. EN HW is niet hot plugable: het later aanzetten van MIDI ziet HW dus niet binnenkomen.

De goedkope MIDI kabel van Marktplaats (ca 10 euro) laat steken vallen en is niet de best verkrijgbare MIDI interface: MIDI signalen komen niet over en het heeft geen buffer.
Een veel betere is usb-midi Roland UM-ONE MIDI interface mk2. Verkrijgbaar bij o.a. Bax-shop.

De professionele geluidskaarten hebben meestal een MIDI aansluiting. De in de PC op het moederbord gebouwde geluidskaart hebben dat niet. De geluidskaart in jouw geval (moederbord-geluidskaart) heeft dus geen invloed op MIDI

Berichten: 68

Geregistreerd: 23 aug 2018 20:23

Bericht 01 okt 2018 18:44

Re: krijg HW software niet geinstallerd

Even het probleem terug koppelen.Het is gelukt door het aankopen de USBmidi Roland Um ONE mk2.
Ik kan weer verder!! Nogmaals hartelijke dank voor de tips! Gr. Wim Bakker

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com