Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 28

Geregistreerd: 11 jul 2018 14:21

Bericht 10 okt 2018 09:20

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Evert-Jan schreef:
henke123 schreef:Wat is midi learn als ik vragen mag?

Zie mijn bericht hierboven van 08 okt 2018 13:18

Staat het orgel nog op GEM ingesteld (zie ook hierboven) ;)


Gedaan maar dit verhelpt het niet.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 10 okt 2018 10:35

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Je schrijft dat met vol orgel sommige toetsen niet werken. In je volgende bericht schrijf je dat op het scherm wel te zien is dat je toets indrukt, alleen hoor je niks.

Daarom neem ik dat het koppelen van klavier naar pc al gelukt is, en dat de midi signalen gewoon binnen komen.
Ook haal ik uit je berichten dat je wel gewoon kan spelen, maar alleen als je alle registers uittrekt dat er dan sommige toetsen niet meer klinken. Correct?

Dan kan het zijn dat je computer teveel muziek tegelijk moet verwerken en dat niet aankan.
Werkt het met 1 enkel register wel naar behoren?

Berichten: 28

Geregistreerd: 11 jul 2018 14:21

Bericht 10 okt 2018 10:38

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

anco.marijs schreef:Je schrijft dat met vol orgel sommige toetsen niet werken. In je volgende bericht schrijf je dat op het scherm wel te zien is dat je toets indrukt, alleen hoor je niks.

Daarom neem ik dat het koppelen van klavier naar pc al gelukt is, en dat de midi signalen gewoon binnen komen.
Ook haal ik uit je berichten dat je wel gewoon kan spelen, maar alleen als je alle registers uittrekt dat er dan sommige toetsen niet meer klinken. Correct?

Dan kan het zijn dat je computer teveel muziek tegelijk moet verwerken en dat niet aankan.
Werkt het met 1 enkel register wel naar behoren?


Ja klopt allemaal. Met minder registers tegelijk werkt het wel naar behoren

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 10 okt 2018 10:55

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Wat voor sampleset gebruik je? En wat is je pc configuratie?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 99

Geregistreerd: 22 jun 2018 07:59

Bericht 10 okt 2018 12:43

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Heb ik ook wel is met mijn gratis hauptwerk versie. Je loopt dan tegen het max aantal van 265(?) pijpen aan en je verliest dan geluid. Helemaal als je nog is een koppeltje of 2 hebt uitgetrokken.

Kan je ook zien in dat ene venster waarop je volume, CPU gebruik, etc staat
Met vriendelijke groet,
Johan.

van Harmonium naar Hauptwerk

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 okt 2018 14:30

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Dit lijkt inderdaad een polyfonieprobleem i.c.m. een wat trage PC. Het is niet alleen 256 pijpen maar je moet ook de akoestiek van een vorig akkoord/vorige akkoorden meetellen in het aantal sprekende pijpen.
In de freeware versie is deze 256, in de basic versie 1024 en in advanced onbeperkt.

Ik denk dat de processor in het rood komt. Gebruik je wel de ASIO driver van je geluidskaart of als die niet beschikbaar is ASIO4ALL? Dat is sneller qua geluidsverwerking en belast je CPU minder dan de Windows audio mixer i.c.m. de driver van de geluidskaart.

Het blijft een HW probeerversie, waarbij je met enkele stemmen heel leuk kunt spelen.

Berichten: 28

Geregistreerd: 11 jul 2018 14:21

Bericht 10 okt 2018 14:43

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Evert-Jan schreef:Dit lijkt inderdaad een polyfonieprobleem i.c.m. een wat trage PC. Het is niet alleen 256 pijpen maar je moet ook de akoestiek van een vorig akkoord/vorige akkoorden meetellen in het aantal sprekende pijpen.
In de freeware versie is deze 256, in de basic versie 1024 en in advanced onbeperkt.

Ik denk dat de processor in het rood komt. Gebruik je wel de ASIO driver van je geluidskaart of als die niet beschikbaar is ASIO4ALL? Dat is sneller qua geluidsverwerking en belast je CPU minder dan de Windows audio mixer i.c.m. de driver van de geluidskaart.

Het blijft een HW probeerversie, waarbij je met enkele stemmen heel leuk kunt spelen.


Alles blijft wel groen van de metertjes. Hoe kan ik zien of ik een asio driver gebruik.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 okt 2018 15:02

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Bij General Settings | Audio Outputs en dan in het veld 'Audio Output device' kijken of ASIO geselecteerd is.

Welke sample set gebruik je voor deze test?
Wat is de configuratie van je PC (CPU en RAM) en welke geluidskaart (of gebruik je die van het moederbord)?
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com