Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 28

Geregistreerd: 11 jul 2018 14:21

Bericht 08 okt 2018 12:38

Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Hallo,

Ik heb de gratis versie van HW op mijn computer. Mijn orgel(CHORUS III GEM) is ook verbonden met de computer. Alleen werk alleen mijn bovenste klavier in HW. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen. Ik heb al van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 okt 2018 13:18

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Ik ga er van uit dat je op alle klavieren 'MIDI learn' hebt uitgevoerd (rechtse muisknop op een klavier en dan laatste en hoogste toets indrukken. Als de Done knop zwarte letters geeft, klik daar dan op).

Vraag: geven de beide andere klavieren als je MIDI learn uitvoert wel een Done knop met zwarte letters?

Andere mogelijke oplossing:
Ga naar menu General settings --> General Preferences op tabblad Main
Stel daar 'MIDI hardware/console' in op GEM en doe dan opnieuw MIDI learn op alle klavieren en pedaal.

Berichten: 28

Geregistreerd: 11 jul 2018 14:21

Bericht 08 okt 2018 13:37

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Evert-Jan schreef:Ik ga er van uit dat je op alle klavieren 'MIDI learn' hebt uitgevoerd (rechtse muisknop op een klavier en dan laatste en hoogste toets indrukken. Als de Done knop zwarte letters geeft, klik daar dan op).

Vraag: geven de beide andere klavieren als je MIDI learn uitvoert wel een Done knop met zwarte letters?

Andere mogelijke oplossing:
Ga naar menu General settings --> General Preferences op tabblad Main
Stel daar 'MIDI hardware/console' in op GEM en doe dan opnieuw MIDI learn op alle klavieren en pedaal.



Nee alleen bij het bovenste klavier worden de letters zwart. De andere mogijke oplossing heb ik ook geprobeerd maar dit helpt ook niet.

Berichten: 28

Geregistreerd: 11 jul 2018 14:21

Bericht 08 okt 2018 14:29

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

henke123 schreef:
Evert-Jan schreef:Ik ga er van uit dat je op alle klavieren 'MIDI learn' hebt uitgevoerd (rechtse muisknop op een klavier en dan laatste en hoogste toets indrukken. Als de Done knop zwarte letters geeft, klik daar dan op).

Vraag: geven de beide andere klavieren als je MIDI learn uitvoert wel een Done knop met zwarte letters?

Andere mogelijke oplossing:
Ga naar menu General settings --> General Preferences op tabblad Main
Stel daar 'MIDI hardware/console' in op GEM en doe dan opnieuw MIDI learn op alle klavieren en pedaal.



Nee alleen bij het bovenste klavier worden de letters zwart. De andere mogijke oplossing heb ik ook geprobeerd maar dit helpt ook niet. Bij het klavier wat het wel doet blijven de toetsen ook soms hangen. Ik heb ook een content expander op het orgel aangesloten via midi maar dan heb ik nergens last van.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 okt 2018 14:59

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Gebruik je soms een goedkope MIDI kabel van Marktplaats? Zo te lezen wel (toetsen die blijven hangen op klavier 3).

Die goedkope MIDI kabel van Marktplaats (ca 10 euro) laat steken vallen en is niet de best verkrijgbare MIDI interface: MIDI signalen komen niet over en het heeft geen buffer.
Een veel betere is usb-midi Roland UM-ONE MIDI interface mk2. Verkrijgbaar bij o.a. Bax-shop.

Berichten: 28

Geregistreerd: 11 jul 2018 14:21

Bericht 08 okt 2018 15:08

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Evert-Jan schreef:Gebruik je soms een goedkope MIDI kabel van Marktplaats? Zo te lezen wel (toetsen die blijven hangen op klavier 3).

Die goedkope MIDI kabel van Marktplaats (ca 10 euro) laat steken vallen en is niet de best verkrijgbare MIDI interface: MIDI signalen komen niet over en het heeft geen buffer.
Een veel betere is usb-midi Roland UM-ONE MIDI interface mk2. Verkrijgbaar bij o.a. Bax-shop.


Oké bedankt voor de tip. Ik ga hem direct bestellen.

Berichten: 28

Geregistreerd: 11 jul 2018 14:21

Bericht 09 okt 2018 20:54

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

henke123 schreef:
Evert-Jan schreef:Gebruik je soms een goedkope MIDI kabel van Marktplaats? Zo te lezen wel (toetsen die blijven hangen op klavier 3).

Die goedkope MIDI kabel van Marktplaats (ca 10 euro) laat steken vallen en is niet de best verkrijgbare MIDI interface: MIDI signalen komen niet over en het heeft geen buffer.
Een veel betere is usb-midi Roland UM-ONE MIDI interface mk2. Verkrijgbaar bij o.a. Bax-shop.


Oké bedankt voor de tip. Ik ga hem direct bestellen.



Ik heb de nieuwe kabel aangesloten op mijn orgel en op de computer. Het programma is geïnstalleerd alleen krijg ik geen contact met het orgel. Er gaan ook geen lampjes branden. Iemand die mij kan helpen?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 09 okt 2018 21:09

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

heb je wel een vinkje bij de midi gezet?


via tabblad General setting en dan Midi aanklikken
midi roland.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 okt 2018 21:10

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Ga naar menu General settings | MIDI ports en dan tabblad MIDI IN ports.

Op de regel van 'de Roland UM One' USB kabel moet in de kolom Console MIDI IN een een vinkje geplaatst worden.

Verder moet je er op letten dat de MIDI kabel is aangesloten op de PC voordat HW gestart wordt. Anders gaat het weer mis (HW is niet HOT pluggable).


Gelijk met Jan Wim beantwoord

Berichten: 28

Geregistreerd: 11 jul 2018 14:21

Bericht 09 okt 2018 21:14

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Evert-Jan schreef:Ga naar menu General settings | MIDI ports en dan tabblad MIDI IN ports.

Op de regel van 'de Roland UM One' USB kabel moet in de kolom Console MIDI IN een een vinkje geplaatst worden.

Verder moet je er op letten dat de MIDI kabel is aangesloten op de PC voordat HW gestart wordt. Anders gaat het weer mis (HW is niet HOT pluggable).


Gelijk met Jan Wim beantwoord


Maar er gaan ook geen lampjes branden op de midi kabel.

Berichten: 28

Geregistreerd: 11 jul 2018 14:21

Bericht 09 okt 2018 21:15

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Evert-Jan schreef:Ga naar menu General settings | MIDI ports en dan tabblad MIDI IN ports.

Op de regel van 'de Roland UM One' USB kabel moet in de kolom Console MIDI IN een een vinkje geplaatst worden.

Verder moet je er op letten dat de MIDI kabel is aangesloten op de PC voordat HW gestart wordt. Anders gaat het weer mis (HW is niet HOT pluggable).


Gelijk met Jan Wim beantwoord


Maar er gaan ook geen lampjes branden op de midi kabel.

Berichten: 28

Geregistreerd: 11 jul 2018 14:21

Bericht 09 okt 2018 21:15

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Jan Wim schreef:heb je wel een vinkje bij de midi gezet?


via tabblad General setting en dan Midi aanklikken
midi roland.jpg


Maar er gaan ook geen lampjes branden op mijn midi kabel.

Berichten: 28

Geregistreerd: 11 jul 2018 14:21

Bericht 09 okt 2018 21:26

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

henke123 schreef:
Jan Wim schreef:heb je wel een vinkje bij de midi gezet?


via tabblad General setting en dan Midi aanklikken
midi roland.jpg


Maar er gaan ook geen lampjes branden op mijn midi kabel.



Als ik dat kastje op Tab zet gaat er 1 rood lampje branden en als ik hem op Comp zet gaat er niks branden

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 09 okt 2018 21:39

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

heb je wel de driver geinstalleerd?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 28

Geregistreerd: 11 jul 2018 14:21

Bericht 09 okt 2018 21:42

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Jan Wim schreef:heb je wel de driver geinstalleerd?


Ja dat deed hij wel toen ik hem voor het eerst aansluitte. Als ik de pc net opstart brand hij heel even en daarna gaat hij weer uit.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 09 okt 2018 21:46

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

henke123 schreef:
Jan Wim schreef:heb je wel de driver geinstalleerd?


Ja dat deed hij wel toen ik hem voor het eerst aansluitte. Als ik de pc net opstart brand hij heel even en daarna gaat hij weer uit.


je moet de switch op COMP zetten.

heb je dezelfde usb poort gebruikt en niet van poort verwisseld?

zijn je midi kabels goed aangesloten?


eventueel de roland even loskoppellen oude driver verwijderen, de driver opnieuw installeren, en pas de roland aansluiten als de software hier om vraagt
Laatst bijgewerkt door Jan Wim op 09 okt 2018 21:49, in totaal 1 keer bewerkt.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 28

Geregistreerd: 11 jul 2018 14:21

Bericht 09 okt 2018 21:48

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Jan Wim schreef:
henke123 schreef:
Jan Wim schreef:heb je wel de driver geinstalleerd?


Ja dat deed hij wel toen ik hem voor het eerst aansluitte. Als ik de pc net opstart brand hij heel even en daarna gaat hij weer uit.


je moet de switch op COMP zetten.

heb je dezelfde usb poort gebruikt en niet van poort verwisseld?



Ik heb alleen de 2 poort voor op de Pc geprobeerd

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 09 okt 2018 21:51

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

zijn je midi kabels goed aangesloten?


eventueel de roland even loskoppellen oude driver verwijderen, de driver opnieuw installeren, en pas de roland aansluiten als de software hier om vraagt
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 28

Geregistreerd: 11 jul 2018 14:21

Bericht 09 okt 2018 21:54

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Jan Wim schreef:zijn je midi kabels goed aangesloten?


eventueel de roland even loskoppellen oude driver verwijderen, de driver opnieuw installeren, en pas de roland aansluiten als de software hier om vraagt


Op deze manier heb ik hem ook geïnstalleerd alleen kom ik dan niet verder tot het stuk dat de usb erin moet

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 09 okt 2018 22:27

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Loopt de software dan niet door? Of wordt de roland niet herkent?

Welke windows versie heb je?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 28

Geregistreerd: 11 jul 2018 14:21

Bericht 09 okt 2018 22:38

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Jan Wim schreef:Loopt de software dan niet door? Of wordt de roland niet herkent?

Welke windows versie heb je?


Ik ben er eindelijk uit. Waarschijnlijk een productie fout. Als ik de out kabel in de out van het orgel doe werkt hij. Heel apart.
Nu loop ik tegen een ander probleempje aan...
Als ik alle register open trek dan werken sommige toetsen niet. Ligt dit aan mijn geluidskaart?

Berichten: 28

Geregistreerd: 11 jul 2018 14:21

Bericht 09 okt 2018 22:40

Als ik alle registers open trek werken sommige toetsen niet

Ik loop tegen een probleempje aan...
Als ik alle register open trek op het hauptwerk dan werken sommige toetsen niet. Ligt dit aan mijn geluidskaart?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 okt 2018 23:00

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Het ligt niet aan je geluidskaart. Die laat niet zo maar tonen weg.

Heb je MIDI learn opnieuw uitgevoerd voor alle klavieren/pedaal nadat je de kabel in de OUT van je orgel geprikt hebt?

Bedoel je als je de registers van je eigen orgel gebruikt omdat je daar mee registreer of gebruik je de registers van de sample set op het scherm?

(ik heb beide topics samengevoegd)

Berichten: 28

Geregistreerd: 11 jul 2018 14:21

Bericht 09 okt 2018 23:09

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

Evert-Jan schreef:Het ligt niet aan je geluidskaart. Die laat niet zo maar tonen weg.

Heb je MIDI learn opnieuw uitgevoerd voor alle klavieren/pedaal nadat je de kabel in de OUT van je orgel geprikt hebt?

Bedoel je als je de registers van je eigen orgel gebruikt omdat je daar mee registreer of gebruik je de registers van de sample set op het scherm?

(ik heb beide topics samengevoegd)


Ik gebruik de registers alleen op het scherm. Op het scherm geeft hij wel aan dat ik die toets dan indruk alleen hoor dan geen geluid van die toets. Wat is midi learn als ik vragen mag?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 okt 2018 23:22

Re: Alleen bovenste klavier werkt op Hauptwerk

henke123 schreef:Wat is midi learn als ik vragen mag?

Zie mijn bericht hierboven van 08 okt 2018 13:18

Staat het orgel nog op GEM ingesteld (zie ook hierboven) ;)
Volgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com