Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Registreren via iPad?

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 152

Geregistreerd: 02 apr 2011 21:48

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 21 nov 2018 10:13

Registreren via iPad?

Dag allemaal

Helaas is mijn touchscreen defect en niet meer te repareren. Ik sta nu voor de keus om een nieuw screen te kopen of om over te stappen naar bediening via iPad (ik moet namelijk ook een nieuwe iPad, dus wat dat betreft sla ik dan twee vliegen in 1 klap) Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers! Hoe bevalt het? Of bevalt het helemaal niet? Even ter info: ik werk zelf het liefst via presets, dus toen ik mijn touchscreen nog had, gebruikte ik deze bijna niet om tussendoor te registreren.

groet, Chiel Jan

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 21 nov 2018 10:25

Re: Registreren via iPad?

Hallo Chiel Jan,

Registreren via de Ipad werkt heel goed. De 'touch' is heel precies en direct. Bij mij bevalt het prima.
Ik gebruik de Ipad vnl voor Zutphen, met een redelijk bescheiden dispositie. Dus overzichtelijk. Bij grote orgels lijkt het me wel wat klein worden. Maar er zijn forumleden die ook Zwolle via de Ipad registreren en daar tevreden over zijn.

Zelf gebruik ik Touch OSC. Lemur is ook een goede optie, maar ken ik verder niet. Mocht je Touch OSC gaan gebruiken dan kan ik je mijn layout voor o.a. Zutphen sturen.

Groet,
Arjan
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 21 nov 2018 10:59

Re: Registreren via iPad?

Dag Chiel Jan,

Zelf gebruik ik ook regelmatig de ipad voor het registreren in combinatie met de touchosc app.
Voor grote instrumenten is deze combinatie ook prima te gebruiken, b.v. bij Salisbury en Rotterdam gebruik ik 98 registers.
Voor een goed overzicht hebben de verschillende werken en speelhulpen een eigen kleur.
Zie voorbeeld.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn
Avatar gebruiker

Berichten: 152

Geregistreerd: 02 apr 2011 21:48

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 21 nov 2018 11:20

Re: Registreren via iPad?

Hoi Arjan en Jaap,


Bedankt voor jullie reacties!
Wat was voor jullie de reden om te kiezen voor TouchOsc en niet voor Lemur?


Hartelijke groet

Chiel Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 21 nov 2018 12:05

Re: Registreren via iPad?

Chiel Jan,

Als je toch vaak via presets werkt, is wellicht een iPad pro een optie?
Kan je zowel registreren, maar ook bv. Bladmuziek erop zetten
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 21 nov 2018 13:04

Re: Registreren via iPad?

Dag Chiel Jan,

Persoonlijk vind ik Lemur professioneler er zijn meer lay-out mogelijkheden maar voor mij lastiger om de communicatie werkend te krijgen.
Touchosc is eenvoudiger wat betreft mogelijkheden en werking!
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn

Berichten: 63

Geregistreerd: 06 maart 2013 20:24

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 21 nov 2018 22:57

Re: Registreren via iPad?

Ik gebruik ook TouchOSC naar volle tevredenheid. Zowel op iPad als soms op Android telefoon. Werkt snel, merk geen vertraging.
Met Lemur kan veel meer, maar heb nooit de moeite genomen me er in te verdiepen, en mis de functionaliteiten dus ook niet.

Gr. Marien

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 21 nov 2018 23:13

Re: Registreren via iPad?

Chiel Jan,

Ik werkte al met TouchOsc voordat ik van het bestaan van Lemur afwist. TouchOsc werkt voor mij prima, dus heb ook geen behoefte over te stappen.

Zo ziet Zutphen eruit bij mij:
Zutphen TouchOsc.png


Groet,
Arjan
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 22 nov 2018 11:11

Re: Registreren via iPad?

Ik registreer via 2 touchscreens van 12 inch. kleiner moeten ze voor mij niet zijn, aanders kun je het slecht lezen. Het scheelt ook of je Sampleset een simple jamb-tab heeft. De leesbaarheid is dan veel beter.
en bladmuziek laat ik mijn Chuwi tablet doen. (all in one pc met afkoppelbaar toetsenbord € 285,-). Windows 10 erop en Mobilesheets Pro. Werkt geweldig.
Voor kleinere (inbou-)schermpjes kun je ook nog denken aan Domidi. Johan de Kwant heeft dat ontwikkeld.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 11 mei 2019 08:55

Re: Registreren via iPad?

Ik heb DoMidi gebruikt op de drie orgels die ik heb gemaakt en ben daar erg tevreden over. Johan de Quant heeft me ook goed geholpen om het programma door te krijgen.
Helaas, en dat maakt niet uit wat je gebruikt, zijn door de samplemakers de mogelijkheid om de stand van de schakelaars/registers en schuifknoppen in te lezen bij opstarten van een sampleset in hauptwerk vaak uit gezet (grijs scherm). Bij St. Michel en Thiérache van werkt het wel.
groet Frans

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com