Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

ODF en o.a. het windmodel

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 72

Geregistreerd: 15 apr 2011 21:56

Woonplaats: Chilliwack BC CANADA

Bericht 21 nov 2019 23:10

Re: ODF en o.a. het windmodel

Mijn waardering Jan Wim!

Ik hoop toch echt dat met Hauptwerk V alle afstellingen intakt blijven.. :|

Mart van de overkant
Als het nog lang duurt , wacht ik nog even..

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 22 nov 2019 09:39

Re: ODF en o.a. het windmodel

martinus schreef:Mijn waardering Jan Wim!

Ik hoop toch echt dat met Hauptwerk V alle afstellingen intakt blijven.. :|

Mart van de overkant



Dat vermoed ik niet Martinus :( want ook Midwolda zal een set update naar hw5 krijgen, en ik vrees dat de ODF dan dicht gespijkerd is.
Maar ik wacht wel af , in ieder geval was het ( soms wanhopig) :oops: maar uiterst leerzaam project de ODF wereld.
Het laat eigenlijk zien dat je via de ODF een sampleset kan maken of breken.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 22 nov 2019 11:57

Re: ODF en o.a. het windmodel

Rob, Henk, Orgelitis, Martinus

Bedankt voor de compl.
Het toont aan dat je via de ODF een sampleset sterk kan beïnvloeden, uiteraard werkt dat 2 kanten op.
Ik heb vanaf het begin de Midwolda cd als ijkpunt aangehouden, omdat ik daar makkelijk via vermelde registraties het thuis kon nabouwen in de ODF.
Deze cd klinkt qua orgelklank zo puur dat ik vermoed dat er weinig aan gesleuteld is en daarom redelijk een realistische weergave van het echte orgel laat horen.
Ik heb aan Jiri gevraagd of hij een IR van Midwolda gemaakt heeft, jammer genoeg niet schreef hij.
Als dat wel zo was geweest had ik het virtueele orgel nog getrouwer kunnen maken.
Met het onbekende hw5 is het maar afwachten of ik nog bij de ODF kan komen.
Daarom heb ik nog niet de laatste hand gelegd aan het eind resultaat.
Kan ik in HW5 wel in de ODF dan ga ik het zeker afmaken.

Wel wordt het een beetje pijnlijk zichtbaar/hoorbaar dat een sampleset soms gewoon redelijk ver van het origineel afstaat, en toch op de markt komt!!!!! Is dit puur vanuit tijd/geld gebrek,
Want zonder dat ik de echte wave bestanden kan herstellen, want wat er uitgefilterd is kan ik ook niet terug toveren . Is het toch mogelijk een set redelijk sterk om te buigen. Maar goed dat terzijde.



De meeste van ons zullen nooit of zelden in een ODF kijken, dit is een taai oerwoud van cijfers, codes en tekens, waar je al snel de moed in de schoenen zinkt.
Ik heb echt heel veel avonden nodig gehad om er enige structuur in te ontdekken, daarbij komt nog dat elke setmaker er een eigen invulling aan geeft, er is niets standaard.

Soms werd ik er echt moedeloos van en liet het project dan voor wat het was.

Maar ik ben echt 2 mensen enorme dank verschuldigd.

Evert-Jan en Gerald

Gerald heeft een stukje software geschreven waarin de ODF wat meer structuur kreeg.
Hierdoor werd het voor mij opeens aantrekkelijker om de draad weer op te pakken.
Ook kan ik via deze software enorme bulk aan data in de ODF stoppen die ik via een Excel calculator invoer.
Gerald hartelijk dank.

Evert-Jan ook zonder jou hulp, adviezen, was ik afgehaakt, ik wist vaak wel wat ik wilde aanpassen, maar niet waar ik moest zoeken, ook zorgde jij ervoor dat mijn ideeën handen en voeten kregen in uitgewerkte sheets, zodat Gerald deze weer kon verwerken in een update van zijn software .

Ik denk dat ik je soms hoofdpijn bezorgd heb met een bombardement aan e-mails.

Maar goed nogmaals, als HW5 de ruimte biedt om hier mee door te gaan dan doe ik dat.
Zodra Midwolda af is wil ik andere sets ook eens nader gaan bekijken.

Wordt hopelijk vervolgd
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 nov 2019 20:47

Re: ODF en o.a. het windmodel

Jan Wim

Je kunt jezelf natuurlijk niet bedanken. Daarom doe ik dat maar, en ik denk mede namens je Hauptwerkvrienden.

Ik kan niet inschatten hoeveel uren in 'Midwolda' zijn gaan zitten. Maar ik denk vele, vele honderden, gezien onze emailcorrespondentie en de doorlooptijd (11 maanden), jouw uitzoekwerk van de mensuren, een rekentool daarvoor opgezet en alle getallen invoeren, het vele proberen en testen van aanpassingen. Het weer eens opnieuw beginnen, maar dan op andere leest geschoeid, het windmodel doorgronden, en dan nu eindelijk dit resultaat bereikt hebbende. Wij beiden hebben er zeker van geleerd, waarbij Gerald zijn tooltje de structuur van de ODF inzichtelijker heeft gemaakt.
Een ODF hoeft per slot niet encrypt te worden om een set copyprotect te maken. Dat bewijst Jiri tot nu toe.
Ik hoop dat in HW5 dit mogelijk blijft en dat Midwolda dan de finishing touch kan krijgen.

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 23 nov 2019 09:41

Re: ODF en o.a. het windmodel

Evert-Jan schreef:Jan Wim

Je kunt jezelf natuurlijk niet bedanken. Daarom doe ik dat maar, en ik denk mede namens je Hauptwerkvrienden.

Ik kan niet inschatten hoeveel uren in 'Midwolda' zijn gaan zitten. Maar ik denk vele, vele honderden, gezien onze emailcorrespondentie en de doorlooptijd (11 maanden), jouw uitzoekwerk van de mensuren, een rekentool daarvoor opgezet en alle getallen invoeren, het vele proberen en testen van aanpassingen. Het weer eens opnieuw beginnen, maar dan op andere leest geschoeid, het windmodel doorgronden, en dan nu eindelijk dit resultaat bereikt hebbende. Wij beiden hebben er zeker van geleerd, waarbij Gerald zijn tooltje de structuur van de ODF inzichtelijker heeft gemaakt.
Een ODF hoeft per slot niet encrypt te worden om een set copyprotect te maken. Dat bewijst Jiri tot nu toe.
Ik hoop dat in HW5 dit mogelijk blijft en dat Midwolda dan de finishing touch kan krijgen.

Helemaal met bovenstaande eens. Ik heb dit onderwerp met belangstelling en verbazing gevolgd, van wat er allemaal mogelijk is aan instellingen in het ODF. Ik hoop dat al het werk aan de Midwolda sampleset niet voor niets is geweest met de komst van HW5.
Avatar gebruiker

Berichten: 125

Geregistreerd: 21 dec 2011 11:58

Woonplaats: Houten

Bericht 23 nov 2019 20:12

Re: ODF en o.a. het windmodel

Bedankt Wim en Evert-Jan. Het was een plezier om zo samen te werken en de software tooling uit te breiden en te verbeteren... Ik hoop dat de V5 ODF niet teveel afwijkt van het V4 ODF formaat....

groet,
Gerald

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 19 jun 2020 21:13

Re: ODF en o.a. het windmodel

Nieuws


Presentatie Hintsorgel Uitgesteld

Op zaterdag 9 mei wilden we het orgel presenteren na de onderhoudswerkzaamheden die in het afgelopen jaar zijn uitgevoerd. Door de Corona-crisis zijn we genoodzaakt de presentatie uit te stellen.

Als er een nieuwe datum bekend is zullen we die op deze website en facebook bekend maken. Wat in het vat zit verzuurd niet: het orgel blijft en de presentatie komt als de tijd daarvoor rijp is.


rugwerkorgel 1.jpg


toch heb ik de fabelachtige eer gehad om alvast op dit schitterende orgel te mogen spelen :o
de scherp van het rugwerk laat guirlandes van de klank door de kerkruimte dwalen, de chromatiek van het stuk krijgt door de stemming een bepaalde spanning


geniet van dit mini concertje ;) met je ogen dicht kan je de pijp locaties horen

https://www.contrebombarde.com/concerthall/music/39860
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com