Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

melding bij het instaleren

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 24 dec 2011 17:21

melding bij het instaleren

Beste Mensen,

Ik krijg bij het instaleren van een aantal samplesets de volgende melding:Failed to load-General object from file an unknown attribute display-alternateconsolescreenlayout-widtpixels ie specifided.Het is voor mij latijns,ik heb er ook nooit last van gehad,maar ik heb nu een andere pc die ik aan het instaleren ben met een vrij zware videokaart in 19 inch scherm.Weet iemand een oplossing?Ik heb het bij de sets van Caen en Stieghorst.

Jan.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 24 dec 2011 17:40

Re: melding bij het instaleren

Probeer je soms een HW4 set te laden in HW3?
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 24 dec 2011 19:11

Re: melding bij het instaleren

beide sets zijn voor Hauptwerk 3,ik heb ze op mijn oude pc probleemloos gebruikt.

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 24 dec 2011 20:29

Re: melding bij het instaleren

Misschien een opmerking die nergens op slaat: staat je scherm wel in de juiste resolutie?

Mvg,
Paul.

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 24 dec 2011 20:57

Re: melding bij het instaleren

pahasoft schreef:Misschien een opmerking die nergens op slaat: staat je scherm wel in de juiste resolutie?

Mvg,
Paul.

Hallo Paul,
Volgens windows is dit de aanbevolen resolutie waar hij nu op staat:1440x900

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 24 dec 2011 21:33

Re: melding bij het instaleren

Volgens mij betekent deze melding dat er in de ODF een onbekend stukje code staat. Vandaar mijn vraag of je soms een HW4-set probeerde te laden. Het zou kunnen zijn dat het gaat om iets wat HW3 niet kent, maar HW4 wel. Of probeer je een HW3.3-set te laden in HW3.2?

Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat je de ODF handmatig hebt aangepast en dat je daarbij een fout gemaakt hebt. Verder zou ik het niet weten.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 24 dec 2011 23:30

Re: melding bij het instaleren

Gerrit schreef:Volgens mij betekent deze melding dat er in de ODF een onbekend stukje code staat. Vandaar mijn vraag of je soms een HW4-set probeerde te laden. Het zou kunnen zijn dat het gaat om iets wat HW3 niet kent, maar HW4 wel. Of probeer je een HW3.3-set te laden in HW3.2?

Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat je de ODF handmatig hebt aangepast en dat je daarbij een fout gemaakt hebt. Verder zou ik het niet weten.


ik heb Hauptwerk 3.30 basic,en verder gewoon de instalatie dvd,s,wat op nogmaals op mijn oude pc wel werkte en nu op de nieuwe niet.Ik heb in de huiskamer ook een Hauptwerkopstelling met een miezerig pc,tje en daar werkt ook alles naar behoren,het is mij een raadsel in elk geval.

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 29 dec 2011 23:42

Re: melding bij het instaleren

Zijn alle techneuten met vakantie,of heb ik weer iets apparts,ik vind het vreemd dat niemand hier een antwoord op heb.

gr:Jan.
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:41

Bericht 30 dec 2011 11:15

Re: melding bij het instaleren

Janv schreef:Zijn alle techneuten met vakantie,of heb ik weer iets apparts,ik vind het vreemd dat niemand hier een antwoord op heb.

gr:Jan.

Alle techneuten staan oliebollen te bakken, Jan. En ik heb twee linkerhanden, dus van mij word je niet wijzer 8-)

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 dec 2011 11:41

Re: melding bij het instaleren

Jan
Je hebt een nieuwe PC. Ander operating systeem (W7 ipv Vista of XP?)? Wat draai je nu?
Wat voor videokaart zit in die nieuwe PC?
Heb je de laatste/nieuwe video drivers geïnstalleerd?

Dick schreef:En ik heb twee linkerhanden, dus van mij word je niet wijzer 8-)
Ik wou dat ik 2 linkerhanden had, dan kon ik beter spelen dan dat ik nu doe .......... :lol:

Evert-Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 30 dec 2011 11:50

Re: melding bij het instaleren

Ja, en staat de schermresolutie wel goed??

Heeft Alternate misschien iets niet helemaal goed ingesteld?
Want het is, wanneer ik het goed lees, een zelfbouw of door Alternate gebouwde pc.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 30 dec 2011 12:59

Re: melding bij het instaleren

Ik krijg bij het instaleren van een aantal samplesets de volgende melding:Failed to load-General object from file an unknown attribute display-alternateconsolescreenlayout-widtpixels ie specifided.Het is voor mij latijns,ik heb er ook nooit last van gehad,maar ik heb nu een andere pc die ik aan het instaleren ben met een vrij zware videokaart in 19 inch scherm.Weet iemand een oplossing?Ik heb het bij de sets van Caen en Stieghorst.

Hallo Jan,

Deze foutmelding is mij onbekend, al staan er wel zaken in die ik kan plaatsen.
Het gaat om een attribuut uit de ODF; dat is een instructie in XML-taal.
Dat attribuut gaat over het display; over de layout van het alternate console.
Hauptwerk komt een instructie tegen in de ODF die het niet begrijpt.
Dat is vreemd want je geeft aan dat het altijd gewerkt heeft.
Het zou wel kunnen zijn dat Hauptwerk een andere videokaart ziet en daar bepaalde zaken mee wil doen die niet mogelijk zijn.

Ik heb twee suggesties:
1) stel je vraag aan Martin Dyde
2) zit en een videokaart op het moederbord en heb je er zelf een losse ingestoken? Staat de ene op het moederbord echt uitgeschakeld? OF kun je de andere er even uit halen om te kijken of de orgels dan wel willen laden.

Anton

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 30 dec 2011 13:16

Re: melding bij het instaleren

Jan,

Heb je al geprobeert de samplesets te installeren met een ander beeldscherm ?

gr,

Jacob
Groet,

Jacob

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 30 dec 2011 13:59

Re: melding bij het instaleren

Ik kan me niet voorstellen dat het aan het beeldscherm of de videokaart zou kunnen liggen. Dat soort dingen hebben toch geen invloed op de vraag of HW een ODF kan lezen? Als het uitvoeren niet zou lukken, zou je toch een ander soort melding verwachten. En de beeldschermresolutie ed. maakt sowieso niet uit, want HW (ook versie 3) werkt gewoon bij elke resolutie. Hooguit kan er bij versie 3 iets van het scherm vallen.

Dus ik vrees dat dit inderdaad een vraag voor Martin Dyde is. Alleen: dan zul je wel HW4 moeten aanschaffen, want op HW3 wordt geen ondersteuning meer geleverd.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 30 dec 2011 14:32

Re: melding bij het instaleren

Ik heb even een paar ODF's bekeken, maar het attribuut "Display_AlternateConsoleScreenLayout_WidthPixels" kom ik nergens tegen. Wel het attribuut "Display_AlternateConsoleScreenLayout1_WidthPixels", dus met een 1 erin. Ook een 2, 3 en 4 komen voor. Echter, deze attributen komen alleen voor in ODF's voor HW4.

Stieghorst is inderdaad een HW3 set. Caen versie 1 ook, maar versie 2 is een HW4-set. Ik neem aan dat je versie 1 hebt?

Het blijft voor mij een raadsel wat er aan de hand is, maar ik denk toch dat er ergens iets mis is met de ODF. Het lijkt wel alsof HW ipv Caen of Stieghorst een andere HW4-ODF probeert te laden. Zijn de ID-nummers van de samplesets soms door elkaar geraakt?

Ik heb een paar vragen:
1. Krijg je deze foutmelding tijdens het installeren of tijdens het laden? Dat is mij nog niet duidelijk.
2. Staan er HW4-samplesets op jouw computer of hebben die erop gestaan?
3. Heb je zelf ooit ODF's of andere zaken in de bestandsstructuur van HW handmatig aangepast?
4. Heb je Caen en Stieghorst geïnstalleerd vanaf de originele DVD's?
5. Zijn die DVD's nog onbeschadigd?
6. Staan er in het error-log van HW nog meer foutmeldingen, behalve degene die je op het scherm te zien krijgt? Kun je hier misschien laten zien wat er in het log-bestand precies staat, direct nadat je Caen of Stieghorst hebt proberen te laden?
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 20 nov 2011 13:17

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 30 dec 2011 14:54

Re: melding bij het instaleren

Op de site van SP staat dat de schermresolutie voor Caen tenminste 1280x1024 moet zijn, dus 1440x900 lijkt me voor Caen niet geschikt. Zie: http://www.sonusparadisi.cz/organs/Fcaen/screenshots.0.asp
Pipeloops geeft aan dat Stieghorst is geoptimaliseerd voor een scherm van 1024x768. http://www.pipeloops.com/product_info.php?cPath=22&products_id=44.
In hoeverre de huidige resolutie daarin tekort schiet weet ik niet, maar ik zou de resolutie eerst eens gaan wijzigen in 1280x1024.

Grt,
Danny

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 30 dec 2011 15:07

Re: melding bij het instaleren

Als de schermresolutie te klein is, betekent dat (in HW3) alleen maar dat er een deel van het scherm valt. Dat kan echter nooit tot de genoemde foutmelding leiden.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 30 dec 2011 17:22

Re: melding bij het instaleren

Hallo beste orgelvrienden,

Stieghorst doet het ondertussen wel weer gelukkig,wat Caen betreft,dit betreft de demo,aangepast door Anton met de uitbreiding van transmissie,s.Het draaide op mijn oude pc geweldig,nu dus niet,ik heb gisteren alles nogeens overnieuw gedownload ,alle vorige installaties verwijderd,weer geinstalleerd,maar weer de zelfde melding.Wat het installeren betreft,het set word wel uitgepakt,dan de volgende stap,het installeren van 0 tot 100%,gaat ook goed en dan is het bingo.Dan komt dus die melding.De vraag over de video kaart kan ik zover beantwoorden dat er 1 onboard is,en een betere erbij is gezet.Maar de andere orgels werken wel perfekt,dus...........???????.Ik heb windows 7 ultimate 64 bit,maar dat stond ook al op mijn oude pc waar het set wel op draaide,het enigste verschil is qua scherm,dat ik op de oude pc nog zo,n loodzware 17 inch bak had,en nu een 19 inch breedbeeld,merk Samsung.Volgens windows 7 staat de schermresolutie op de goede instelling,hoger kan het zelfs niet.Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

vr.gr:Jan.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 30 dec 2011 17:46

Re: melding bij het instaleren

De demo van Caen is versie 2, dus voor HW4. Geldt dit ook voor de door Anton aangepaste versie? Ik neem aan van wel, maar ik kan het mis hebben. Heb je op je vorige computer de ODF soms aangepast voor versie 3 en moet je dat nu opnieuw doen?

Over videokaarten en beeldschermen hoef je je niet druk te maken. Daar ligt het in elk geval niet aan. Het probleem zit in de ODF en het heeft te maken met HW4. Maar wat het probleem precies is, is nog even onduidelijk.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 dec 2011 18:15

Re: melding bij het instaleren

Jan

Ik heb even in de Caen demo ODF file gekeken. Deze Caen demo versie is door Anton gewijzigde in "minimaal HW 2.0 nodig".
De fout heeft m.i. met die 2e videokaart te maken: "alternateconsolescreenlayout-widtpixels ie specifided"
Beiden videokaarten (onboard en de extra kaart) moeten op de resolutie 1280x1024 staan (vereiste voor Caen).
Janv schreef:Volgens windows 7 staat de schermresolutie op de goede instelling,hoger kan het zelfs niet.
Kun jij onder windows controleren of de gevraagde resolutie of hoger ook ingesteld is en welke resolutie is dat dan?
Werkt het 2e scherm ook onder windows (dus zonder HW) goed? Zijn voor beide de laatste drivers geïnstalleerd? Heb je bij apparatenbeheer geen gele vraagtekens staan

Evert-Jan

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 30 dec 2011 20:01

Re: melding bij het instaleren

Evert-Jan schreef:k heb even in de Caen demo ODF file gekeken. Deze Caen demo versie is door Anton gewijzigde in "minimaal HW 2.0 nodig".
Volgens mij staat dat ook in de orignele ODF. Veel belangrijker is deze regel:
  Code:
<Hauptwerk FileFormat="Organ" FileFormatVersion="4.00">
Die moet worden aangepast in 3.30. En als de volgende regels in de ODF staan, moeten ze eruit:
  Code:
<Display_AlternateConsoleScreenLayout1_WidthPixels>0</Display_AlternateConsoleScreenLayout1_WidthPixels>
<Display_AlternateConsoleScreenLayout1_HeightPixels>0</Display_AlternateConsoleScreenLayout1_HeightPixels>
<Display_AlternateConsoleScreenLayout2_WidthPixels>0</Display_AlternateConsoleScreenLayout2_WidthPixels>
<Display_AlternateConsoleScreenLayout2_HeightPixels>0</Display_AlternateConsoleScreenLayout2_HeightPixels>
<Display_AlternateConsoleScreenLayout3_WidthPixels>0</Display_AlternateConsoleScreenLayout3_WidthPixels>
<Display_AlternateConsoleScreenLayout3_HeightPixels>0</Display_AlternateConsoleScreenLayout3_HeightPixels>
Daarmee zou het opgelost moeten zijn.
Evert-Jan schreef:De fout heeft m.i. met die 2e videokaart te maken: "alternateconsolescreenlayout-widtpixels ie specifided"
Beiden videokaarten (onboard en de extra kaart) moeten op de resolutie 1280x1024 staan (vereiste voor Caen).
Ik zou niet weten hoe dit de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn. Zoals ik hierboven al meerdere keren aangegeven heb, een te lage schermresolutie heeft alleen tot gevolg dat er delen van het scherm afvallen. De genoemde foutmelding kan er nooit het gevolg van zijn.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 dec 2011 21:36

Re: melding bij het instaleren

Gerrit schreef: Evert-Jan schreef:De fout heeft m.i. met die 2e videokaart te maken: "alternateconsolescreenlayout-widtpixels ie specifided"
Beiden videokaarten (onboard en de extra kaart) moeten op de resolutie 1280x1024 staan (vereiste voor Caen).
Ik zou niet weten hoe dit de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn.
Dit is maar een deel wat ik daar schreef: ik dacht nl aan de drivers voor de videokaart. Als deze niet goed (geinstalleerd) zijn, krijg je ook van dit soort foutmeldingen.

Dit staat er in de gemodificeerd ODF file:
  Code:
<Hauptwerk FileFormat="Organ" FileFormatVersion="3.20">
<ObjectList ObjectType="_General">
   <_General>
      <Sys_ObjectID>1</Sys_ObjectID>
      <Identification_UniqueOrganID>801396</Identification_UniqueOrganID>
      <Identification_Name>Caen (mini, extended)</Identification_Name>
      <Identification_LCDDisplayShortName>Caen (mini)</Identification_LCDDisplayShortName>
      <OrganInfo_Location>Caen, St. Etienne</OrganInfo_Location>
      <OrganInfo_Builder>Aristide Cavaille-Coll</OrganInfo_Builder>
      <OrganInfo_BuildDate>1882</OrganInfo_BuildDate>
      <OrganInfo_Comments>3 manual, wet version</OrganInfo_Comments>
      <OrganInfo_InfoFilename>html/index.html</OrganInfo_InfoFilename>
      <OrganInfo_InstallationPackageID>818</OrganInfo_InstallationPackageID>
      <Display_ConsoleScreenWidthPixels>1270</Display_ConsoleScreenWidthPixels>
      <Display_ConsoleScreenHeightPixels>904</Display_ConsoleScreenHeightPixels>
      <Display_AlternateConsoleScreenLayout1_WidthPixels>0</Display_AlternateConsoleScreenLayout1_WidthPixels>
      <Display_AlternateConsoleScreenLayout1_HeightPixels>0</Display_AlternateConsoleScreenLayout1_HeightPixels>
      <Display_AlternateConsoleScreenLayout2_WidthPixels>0</Display_AlternateConsoleScreenLayout2_WidthPixels>
      <Display_AlternateConsoleScreenLayout2_HeightPixels>0</Display_AlternateConsoleScreenLayout2_HeightPixels>
      <Display_AlternateConsoleScreenLayout3_WidthPixels>0</Display_AlternateConsoleScreenLayout3_WidthPixels>
      <Display_AlternateConsoleScreenLayout3_HeightPixels>0</Display_AlternateConsoleScreenLayout3_HeightPixels>
      <Control_OrganVersion>2e+0</Control_OrganVersion>
      <Control_MinimumHauptwerkVersion>2e+0</Control_MinimumHauptwerkVersion>
      <Control_CurrentHauptwerkVersion>4.00702e+0</Control_CurrentHauptwerkVersion>
      <Control_OrganDefinitionSupplierID>5</Control_OrganDefinitionSupplierID>
      <Control_OrganDefinitionSupplierName>Jiri Zurek</Control_OrganDefinitionSupplierName>


dus Organ" FileFormatVersion staat op 3.20 en de andere door Gerrit genoemde regels zouden er uit moeten.
Ik blijf het dan wel vreemd vinden dat dit op de andere PC wel gewerkt heeft (of deze bezat geen 2e videokaart).
Jan is wel de eerste die meldt dat de aanpassing van Anton een probleem geeft (of heeft iedereen al HW4? of HW3 met 1 monitor?).

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 30 dec 2011 21:58

Re: melding bij het instaleren

Hallo orgelvrienden,
Ik had inderdaad in mijn oude pc ook een tweede videokaart,en ik heb in apparaatbeheer geen gele vraagtekens.Ik meen me wel te herinneren dat Anton de ODF heeft aangepast voor HW 3,ik ben altijd voor safe,alles branden en opslaan op een externe harde schijf,maar niks werkt.De videokaart doet verder gewoon alles wat hij moet doen,ik heb ook de set van Velesovo,geen enkel probleem.

vr.gr:Jan.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 dec 2011 22:34

Re: melding bij het instaleren

De ODF file die je geisteren opnieuw gedownload hebt, is die van Anton.
Ik zou de door Gerrit aangegeven regels verwijderen met notepad oid en dan opnieuw proberen
Velesovo is een HW3 sampleset en Bielefeld-Stieghorst ook
CaenV2 is een HW4 sampleset, die dus door Anton is aangepast zodat HW3.20 en hoger deze ook inleest.

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 31 dec 2011 00:08

Re: melding bij het instaleren

Evert-Jan schreef:De ODF file die je geisteren opnieuw gedownload hebt, is die van Anton.
Ik zou de door Gerrit aangegeven regels verwijderen met notepad oid en dan opnieuw proberen
Velesovo is een HW3 sampleset en Bielefeld-Stieghorst ook
CaenV2 is een HW4 sampleset, die dus door Anton is aangepast zodat HW3.20 en hoger deze ook inleest.

hallo Evert-Jan,

Ik ben waarschijnlijk toch de ODF file van Anton kwijt,ik ga eerdaags eens aan de slag met de tips hierboven genoemd.Vast wel allemaal bedankt voor jullie reacties.Als ik er niet uit komt horen jullie wel weer van mie,vast allemaal een goede jaarwisseling en een voorspoedig 2012 toegewenst.

vr.gr:Jan en Anna Vogel.
Volgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com