Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Sampleset op nieuw instaleren

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 22 jan 2019 14:30

Sampleset op nieuw instaleren

Goedendag,

Ik ben in bezit van een orgel meteen Subwoofer met weergave vanaf 32 hz 200 watt
en 2 high end speakers Noorlander sonnette 111
Nu ben ik Zwolle opnieuw aan het laden moet ik dan blz. 76 of 77 van Evert-Jan zijn boek gebruiken
of helemaal wat anders.

Groet Dick

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 jan 2019 17:19

Re: Sampleset op nieuw instaleren

Als je alleen je speakers 1 op 1 vervangen hebt (dus niet toegevoegd aan je bestaande opstelling, alleen vervangen), hoef je een orgel niet opnieuw te laden. Het speelt gewoon.

Als je de geluidskaart vervangt, dan moet je de audio configuratie wijzigen; General Settings | Audio Outputs

Als je rear toevoegt (je had eerst alleen front, met of zonder subwoofer), dan moet je ook de audio configuratie wijzigen en daar het rear kanaal toevoegen; General Settings | Audio Outputs. Daarna de sample set opnieuw laden via menu organ | Load organ, adjusting audio .... en ook de rear registers aan het juiste kanaal koppelen.

Als je alleen een subwoofer toevoegt, moet je ook de audio configuratie wijzigen en daar een mixdown aan toevoegen.
(blz. 46 e.v.). Die mixdown van de subwoofer is dan gekoppeld aan front. De de registers gaan naar front en die stuur het signaal naar beide speakers: je frontspeakers en naar de subwoover.

Op blz. 76/77 is beschreven hoe een 4-kanaals surround sample set zoals Zwolle in een surround Hauptwerk configuratie geladen moet worden. Je hebt dus al eerder een surroundconfiguratie in HW gemaakt met front en rear kanalen.
En het opnieuw laden om de registers opnieuw in te stellen gaat via menu organ | Load organ, adjusting audio ....

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com