Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Geen midi signaal meer

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 16

Geregistreerd: 26 sep 2018 20:55

Bericht 27 jul 2019 13:48

Geen midi signaal meer

Goedenmiddag,

Sinds een week of 3 vervelende storingen in het systeem. Ik krijg nog maar heel af en toe signaal en als ik dan een orgel laad is het opeens weer weg terwijl ik geen kabel heb aangeraakt. Wie kan me helpen?

Gr Erik

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 jul 2019 17:44

Re: Geen midi signaal meer

Ik denk dat bij jou Hauptwerk automatisch gestart wordt als de PC aangezet wordt.
HW start dan soms te snel op terwijl de MIDI/AUDIO drivers nog niet opgestart zijn, waardoor af en toe geen MIDI/AUDIO verbinding.

Je kunt in HW instellen dat HW x secondes moet wachten met starten. Zo kunnen de drivers opstarten en kan HW verder opstarten.

Die x moet je instellen via menu General settings | General Preferences en tabblad Advanced preferences
En dan de optie 'Minimum time to wait on start-up (seconds)'. Eerst maar eens op 20 sec. zetten.
Als dat goed gaat, kun je dat later in stapjes verlagen totdat de kritische grens bereikt is: HW heeft dan geen MIDI/AUDIO verbinding. Dan die wachttijd weer iets verhogen.

Vraag: wat heb je ca 3 weken gewijzigd aan je PC?

Berichten: 87

Geregistreerd: 03 maart 2011 15:08

Bericht 29 jul 2019 09:27

Re: Geen midi signaal meer

Midi kabel stuk?

(Is me onlangs ook overkomen).Kijk even bij apparaatbeheer in windows of daar het apparaat wel aan staat of dat er een waarschuwing bij staat.

Groeten Arend.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com