Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

je hoort niet alle toetsen die je indrukt

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 9

Geregistreerd: 08 jun 2018 15:22

Bericht 12 okt 2019 11:03

je hoort niet alle toetsen die je indrukt

Goedemorgen, ik heb een vraag.

Ik heb een ''probeer opstelling '' gemaakt om hauptwerk te kunnen spelen.

ik gebruik hier voor een
- ouder digitaal Content d 1500 orgel (met 1 midi poort)
- nieuwe hp laptop met 8 gb Ram windows 10
- gratis testversie van hauptwerk
- bij ''load organ'' laad ik de keuze ''St AnnesMosely'' staan
- Roland UM-ONE MIDI interface mk2 (als kabel/geluidskaart) tussen pc en orgel
(overigens voegt deze laatste niets toe, want met een goedkoop draadje met alleen midi en usb stekker doet mijn pc hetzelfde) zou het kunnen dat ik alsnog via de geluidskaart van de pc speel? bij het opstarten wordt de kabel wel herkent in ieder geval.

Nu het probleem dan:

Als alles is aangesloten lijkt het wel even goed te werken,
dan branden op het stAnnes orgel de 3 knopjes OK SW , OK GT en OK PED
kan ik alles maar indrukken wat ik maar wil, en het werkt.

maar als je dan ALLE REGISTERS en KOPPELS opentrekt en begint te spelen met tegelijk 6 vingers en 2 voeten, dan hoor je de helft niet. (zeg maar dat je dan 5 van de 6 vingers hoort, en de voeten helemaal niet,)

alsof er dan niet genoeg geheugen is om alles te verwerken,
RAM brand 1 groen lampje
CPU knippert (ook zonder te spelen) 1 ,2 of 3 lampjes, heel af en toe even de rode (4e) erbij, maar niet perse als ik alles indruk.

als ik een toonladder 1 voor 1 erbij indruk g-a-b-c-d-e-f- dan kom ik tot en met de D, en daarna vind ie het genoeg



klinkt dit iemand bekent in de oren? en weet je wat ik nog verkeerd doe?
dan hoor ik het graag. gr Henri

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 okt 2019 22:23

Re: je hoort niet alle toetsen die je indrukt

Henri

Ik denk dat je een polyfonie issue hebt en je haalt 2 dingen door elkaar.

Een Roland UM-ONE MIDI interface mk en je andere 'Marktplaats' MIDI kabel is geen audio/geluidskaart maar alleen een kabel waardoor een digitaal MIDI signaal van je orgel naar de PC gaat. Er gaat geen audio door heen.
Voor het HW audio worden nu de audiochips in de laptop gebruikt. Je hebt volgens je lijstje hierboven geen externe audio geluidskaart op de laptop aangesloten.

Verder "een goedkoop draadje met alleen midi en usb stekker" moet je niet gebruiken. Deze maakt gebruikt van de native Windows MIDI driver. Deze is niet optimaal voor HW. Verder is de zwarte knobbel in de kabel twijfelachtig. Zoek even op het forum maar MIDI kabel & Marktplaats en lees bijv. viewtopic.php?p=41509#p41509.


Je moet voor de Roland UM-ONE de bijbehorende driver installeren (waarschijnlijk al gedaan).
Je moet ASIO4ALL installeren; http://www.asio4all.org. Je gebruikt nu de DirectSound drivers van Windows en je moet ASIO drivers hebben voor een lage latency en lage systeembelasting.
Dit dan na installatie ook in HW instellen via menu General --> Audio outputs

Verder in services in ieder geval Superfetch (of Sysmain in nieuwere Windows10 versies) uitzetten.
De rest van het lijstje staat op blz. 17 van mijn boek.
En Energiebeheer volgens blz. 18 goed zetten.

En als je WiFI uitzet tijdens het spelen, dan kan de PC geen achtergrond communicatie met Microsoft uitvoeren en kijken welke netwerken er in de omgeving zijn.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com