Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

HW configuratie geeft melding couldn't write to log file

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 41

Geregistreerd: 09 nov 2017 17:59

Bericht 30 okt 2019 02:08

HW configuratie geeft melding couldn't write to log file

Als ik Hauptwerk configuratie1,2,of 3 wil opstarten krijg ik bijgevoegde foutmelding. Wegklikken kan, maar popt steeds weer op. De Configuratie 0 start wel gewoon goed op.
Iemand idee wat er fout gaat?
Hauptwerk Advanced
Windows 10
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 okt 2019 15:34

Re: HW configuratie geeft melding couldn't write to log file

Guido

heb je gekeken of er nog vrije diskruimte beschikbaar is op drive C: ?
(Even de Windows verkenner opstarten en klikken op drive C.)

Berichten: 41

Geregistreerd: 09 nov 2017 17:59

Bericht 30 okt 2019 17:07

Re: HW configuratie geeft melding couldn't write to log file

Nog 344 GB beschikbaar.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 okt 2019 17:46

Re: HW configuratie geeft melding couldn't write to log file

Dat is genoeg ruimte. Dan is het rechtenkwestie. Hauptwerk 1, 2, 3 hebben dan geen rechten om in die directory een logfile weg te schrijven.

Heb je HW config 1,2,3 pas aangemaakt en is dit het eerste keer dat je de betreffende HW config opstart? Of te wel, je hebt deze nog niet eerder gebruikt?

Is HW destijds geïnstalleerd onder dezelfde gebruiker als degene die nu in logt op de PC en deze HWconfigs probeert op te starten?

Niet overgegaan van bijv. Windows 7 naar Windows 10?

Rechten kun je als volgt bekijken:
Ga met de verkenner naar c:\Hauptwerk\Userdata.
Klik met de rechtermuisknop op de map Config0-Logs
Ga naar tabblad beveiliging. Je ziet dan:
rechten.jpg

Bij administrator moeten alle vinkjes 'toestaan' geplaatst zijn. Bij gebruikers hoeft dat niet het geval te zijn; het kan wel. Dat is afhankelijk of die gebruiker administrator rechten heeft. Die persoon kan dan alleen lezen, mapinhoud weergeven en Lezen en uitvoeren. Dus niet schrijven en dat wil HWconfig1, 2, 3 om daar gegevens in de logfile weg te schrijven.

Je weet nu hoe ze bij de map Config0-Logs staan. Zo zou het ook bij de 3 andere Configx-Logs mappen moeten zijn
Als dat niet zo is, dan moet dan aangepast worden. Dat kan ik later beschrijven als dit de fout mocht zijn.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 41

Geregistreerd: 09 nov 2017 17:59

Bericht 30 okt 2019 18:39

Re: HW configuratie geeft melding couldn't write to log file

De rechten staan bij alle 4 de log files hetzelfde. Het is idd de eerste keer dat ik een andere configuratie wil opstarten. De installatie is onder Windows 10 gebeurd. Wel is het zo dat de SSD schijf kort geleden stuk was gegaan (daarvoor had ik ook nog geen gebruik gemaakt van config 1-3). Die is vervangen en Hauptwerk met installatiekopie teruggezet..

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 okt 2019 21:03

Re: HW configuratie geeft melding couldn't write to log file

Guido

Wat ik begrijp is dat HW config0 (de standaard HW) dus wel goed op start.

Ik denk dat de backup terug nieuwe gebruikers (naam hetzelfde, maar onderliggende ID anders) heeft gemaakt.

Kun je ook een plaatje posten (zoals ik dat hierboven gedaan heb) van de HW-conf1 log map?

Berichten: 41

Geregistreerd: 09 nov 2017 17:59

Bericht 30 okt 2019 21:38

Re: HW configuratie geeft melding couldn't write to log file

Bedoel je dit plaatje?
Config 0 geeft geen problemen inderdaad, nooit gedaan.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 okt 2019 21:58

Re: HW configuratie geeft melding couldn't write to log file

Ja, maar dan had ik dat graag met geselecteerde "gebruikers" gezien. Maar dat had ik ook niet aangegeven in mijn vraag.

ZIe je als je "gebruikers" aanklikt in de kolom "toegestaan" ook 6 vinkjes staan?

En kun je zelf ook een bestand aanmaken via de verkenner?
- Ga in de map Config1.logs
- Klik in het rechter venster op een lege plek met de rechtermuisknop. Kies dan Nieuw --> Tekstdocument. Het bestand een naam geven hoeft niet. Dubbelklik op dat bestand en tik een paar letters in en sla het op.
Lukt dat opslaan wel?

Berichten: 41

Geregistreerd: 09 nov 2017 17:59

Bericht 30 okt 2019 22:14

Re: HW configuratie geeft melding couldn't write to log file

Ik heb een oplossing aangereikt gekregen. De config1 log file uit zijn map verwijderen (knippen). Dan config0 log file kopiëren en kopie op andere plek zetten. Deze kopie hernoemen naar config1 log. De kopie terugzetten in de map. En voile, weg is de foutmelding.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 okt 2019 22:19

Re: HW configuratie geeft melding couldn't write to log file

Dat is mooi

Dan was dit bestand op Write Protect komen te staan. En toevallig in de andere 2 configs ook.

Berichten: 41

Geregistreerd: 09 nov 2017 17:59

Bericht 30 okt 2019 22:26

Re: HW configuratie geeft melding couldn't write to log file

Evert-Jan bedankt voor je hulp! Nog even wat antwoorden op je vragen. De vinkjes stonden bij alle gebruikers in alle log files hetzelfde. Had ik 3 dubbel gecheckt. Ik heb nog even in een weggeknipte en verplaatste log1 file geprobeerd een tekstbestand te maken, met wat ingetypte tekst, dat lukte. Maar de file stond wel inmiddels op het bureaublad, misschien dat daardoor ook weer rechten veranderen.
Enfin, blijft een raadsel wat de oorzaak is geweest, maar het is opgelost.
Nogmaals veel dank voor alle tijd die je er in gestoken hebt en de hulpvaardigheid. Super!

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com