Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk 5 komt er aan

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 dec 2019 17:12

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Jan Wim schreef:morgen is het V december

Dan moet Sint als die HW V gratis door de schoorstenen gooien. En dat weggeven zal niet gebeuren, dus moeten we nog langer wachten.


Folkert schreef:Ja maar daar (Amerika)begint dat met een f :mrgreen:

Een Romeinse V is in de USA ook een V :lol: en komt overeen met 5.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 dec 2019 07:57

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

in mijn schoen geen HW5 :(

Gisteravond was per ongeluk de Testsite van MDA toegangkelijk, daar stond wel een verwijzing naar een "lege" downloadlink voor de HW5 trial.
Bret zelf is nog nooit zo snel geweest met reageren, binnen no time was alles weg, zelfs de berichtgeving op het Engelse forum zijn hier omtrent gewist?? asjemenou er is complete censuur toegepast……………….lijkt wel, ik kan de berichten niet meer vinden


gewoon rustig afwachten maar weer, wie zoet is krijgt lekkers
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 559

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 05 dec 2019 11:02

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Jan Wim schreef:in mijn schoen geen HW5 :(

Gisteravond was per ongeluk de Testsite van MDA toegangkelijk, daar stond wel een verwijzing naar een "lege" downloadlink voor de HW5 trial.
Bret zelf is nog nooit zo snel geweest met reageren, binnen no time was alles weg, zelfs de berichtgeving op het Engelse forum zijn hier omtrent gewist?? asjemenou er is complete censuur toegepast……………….lijkt wel, ik kan de berichten niet meer vinden


gewoon rustig afwachten maar weer, wie zoet is krijgt lekkers


Als de HW5 kwaliteit gekoppeld is aan de kwaliteit van MDA communicatie, dan ben ik pessimistisch. Je wordt eerst door Jiri gechanteerd dat je voor 29 november geplande sample-sets moet kopen omdat per die datum de sample-sets slechts HW5-compatibel zijn. En HW5 is er nog niet. Ik vind het een rare gang van zaken, niet bepaald klantvriendelijk voor de welwillende onschuldige klanten. Wederom moeten die bloeden om de acties van licentie-fraudeurs
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 05 dec 2019 12:06

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Nu ik vind dat wij met ze'n allen gewoon voor het blok worden gezet. Moeten die servers daar nog ontwikkeld worden of zo. dat is toch waanzin, als hier een serverprobleem is, nu dat is met een dag opgelost.

De webstite van mda is nog niet eens aangepast. staan nog gewoon de oude bende op van een paar jaar terug, niks over HW 5 enz. Terwijl ik zeker weet dat de orgelleveranciers hier HW5 al in het bezit hebben. om te proberen.

nu ik wil wel eens wat screenshots zien, van de lay-outs van hoe het eruitziet, ipv al die specificaties, en wat wel en wan niet kan , en bla bla bla. ACTIE met die software. het is toch geen TOP SECRET wat is dit voor waanzin.

Dus Brett kom over de brug ,en laat ons niet meer wachten, en vertel nu eens in jip en janneke taal , wat is er aan de hand.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 05 dec 2019 17:16

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Mij maakt het niet uit hoor of HW5 in 2019 komt of in 2020. En als het 2021 wordt vind ik het ook best.

Desalniettemin kijk ik wel iedere dag. Dat is de nieuwsgierigheid.

Berichten: 1

Geregistreerd: 07 aug 2017 22:55

Bericht 05 dec 2019 20:25

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Jan Wim schreef:in mijn schoen geen HW5 :(

Gisteravond was per ongeluk de Testsite van MDA toegangkelijk, daar stond wel een verwijzing naar een "lege" downloadlink voor de HW5 trial.
Bret zelf is nog nooit zo snel geweest met reageren, binnen no time was alles weg, zelfs de berichtgeving op het Engelse forum zijn hier omtrent gewist?? asjemenou er is complete censuur toegepast……………….lijkt wel, ik kan de berichten niet meer vinden


gewoon rustig afwachten maar weer, wie zoet is krijgt lekkers


Bedoelde je dit ?

LINK VERWIJDERD DOOR MODERATOR

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 dec 2019 20:35

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Jack47, ik heb bewust in mijn reactie geen link geplaatst
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 05 dec 2019 20:57

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Ik heb hem binnen een bestand van 3.19 gigabyte
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 05 dec 2019 21:05

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Ja, zelfs degenen die zo roepen dat we moeten ophouden met zeuren, die zullen toch OOK wel eens een wenkbrouwtje optrekken betreffende al die mis- en flauwekul-kommunikatie vanuit de US.

Daar hebben ze notabene iemand voor ingehuurd die nixx met muziek en computers enz heeft......ik vind dat toch bar en boos.

Maar goed, we gaan het zien........lekker comfortabel met mijn kloonHW4 PC achter de hand......

Apropos, wellicht een vraagje voor Evert Jan: Ik ben btje kwijtgeraakt welke beveiligde sets ik nu op mijn dongle heb staan.......en ivm de komende upgrade is dat toch wel handig om te weten, zodat je de betreffende sets op de ilock kunt zien te krijgen.....

Is die dongel file op 1 of andere manier uit te lezen?? Zal wel niet natuurlijk, ivm die beveiliging. Dus geen idee hoe ik dat nou verder moet oppakken......

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 05 dec 2019 21:14

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

geert01 schreef:Ja, zelfs degenen die zo roepen dat we moeten ophouden met zeuren, die zullen toch OOK wel eens een wenkbrouwtje optrekken betreffende al die mis- en flauwekul-kommunikatie vanuit de US.

Daar hebben ze notabene iemand voor ingehuurd die nixx met muziek en computers enz heeft......ik vind dat toch bar en boos.

Maar goed, we gaan het zien........lekker comfortabel met mijn kloonHW4 PC achter de hand......

Apropos, wellicht een vraagje voor Evert Jan: Ik ben btje kwijtgeraakt welke beveiligde sets ik nu op mijn dongle heb staan.......en ivm de komende upgrade is dat toch wel handig om te weten, zodat je de betreffende sets op de ilock kunt zien te krijgen.....

Is die dongel file op 1 of andere manier uit te lezen?? Zal wel niet natuurlijk, ivm die beveiliging. Dus geen idee hoe ik dat nou verder moet oppakken......

HG

Geert


dat zou ik ook wel es willen weten. op de site van milan kun je je inlognaam opgeven voor licenties , Mmm welke in de lieve vrede en hoe, ik begrijp er eventjes niks meer van. is die proefupgrade nu blijvend of komt er nu morgen of vandaag de officiele upgrade
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 dec 2019 21:22

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Henk er is nog geen HW5, Laten we op MDA wachten
daarom heb ik bewust geen link genoemd, zie mijn bericht naar Jack47, door deze testlink te benoemen krijg je enkel maar verwarring
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 dec 2019 21:43

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

geert01 schreef:Apropos, wellicht een vraagje voor Evert Jan: Ik ben btje kwijtgeraakt welke beveiligde sets ik nu op mijn dongle heb staan.......en ivm de komende upgrade is dat toch wel handig om te weten, zodat je de betreffende sets op de ilock kunt zien te krijgen.....

In HW5 schijnt een menuoptie te zitten. Als je daarop klikt, wordt de dongle door HW5 uitgelezen naar een bestandje.
Dat bestandje moet je via een webformulier op de MDA site opsturen. Daarbij moet je ook je iLok UserID account invullen.
Als je het opgestuurd hebt, staat het direct op de iLok/PACE server in jouw account. Dat komt geen mens aan te pas, dus ook geen wachttijd.
Als HW5 de dongle uitleest, wordt die ook direct leeggemaakt. Je hebt er dan niets meer aan en kunt ook geen HW421 meet in Basic of Advanced mode opstarten; alleen in de Free version mode.

Daarom heb ik elders eerder geschreven dat als je HW5 uit wilt proberen, de HASP dongle te verwijderen van je PC, zodat je niet via dat menuutje de dongle per ongeluk leeg kan maken.

Berichten: 115

Geregistreerd: 02 okt 2013 16:51

Bericht 05 dec 2019 22:01

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Inmiddels zijn we bijna een week na de bedoelde releasedatum. Die server is wel ontzettend fout ingericht, dat herstel zoveel tijd kost. Je gaat je toch zorgen maken, uiteraard erg blij met hauptwerk, maar destijds geen €599 uitgegeven om nu te upgraden naar iets wat niet goed werkt. Volgens Martin is V helemaal klaar, maar je gaat toch twijfelen... Zou de software net zo goed getest zijn als de server? Daarnaast houd ik ook niet van dat geheimzinnige gedoe.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 dec 2019 22:37

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

De huidige website wordt omgezet in een site, die draait onder Wordpress.
Dat is totaal onderschat, welke problemen daarbij komen kijken. Zeker als er een webshop aan hangt. En die is nu nog leeg ...... (maar wel https; de oude was http, maar misschien komt dat ook wel omdat de testsite elders gehuisd is).
En dan te bedenken dat men ook nog met een oude versie van Wordpress test ........

Wat ik niet begrijp dat bij de release van een nieuw produkt ook direct de website in zijn totaliteit vernieuwd moet worden. Dit was bij de release van 4.0 ook het geval. Zo knoop je alles aan elkaar en geheid dat er wat fout gaat. Het lijkt wel een overheidsproject dat qua tijd en budget totaal uit de hand loopt. En soms ook afgeblazen wordt. :oops:

Niet alleen wij moeten er op wachten, maar ook sample set makers. HW4 sets zullen niet veel meer verkocht worden, en HW5 kan men nog niet verkopen. En dat al 3/4 jaar. Sommigen wagen het nog een nieuwe HW4 set in de markt te zetten om toch omzet te halen.
Slechte zaak van MDA. Iedereen (kopers en sample set makers) is afhankelijk van hen. Wat als zij omvallen??

Hauptwerk zal wel goed getest zijn, als zullen ook in deze versie bugs zitten. Daar ontkom je niet aan bij software, die realtime audio afhandeld.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 05 dec 2019 23:51

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

IK zie Ilok 2 al voor E 20,- is er een nadeel aan ilok 2 tov de 3?? Die kost idd bijna E 50,-

HG

Geert

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 06 dec 2019 02:19

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Wat een geraffineerde truc om te voorkomen dat je nog met HW4 blijft werken naast een eventuele HW5 op ee nandere PC...dat dus idd je dongel wordt leeggezogen.......

Je kunt dus eigenlijk zowel van de encrypted sets - zonder dongle beveiliging - zowel als van de dongle beveiligde sets in een overgangsperiode TOTAAL niet vergelijken.........terwijl je al WEL je upgrade bedrag betaald hebt........

Dit heb ik nog met geen enkel software produkt zo rigoreus meegemaakt....

Het voelt voor mij als blind springen...en ik heb koudwatervrees.......

Naarmate meer duidelijk wordt, gaat mijn JA toch meer naar NEE, en wacht ik liever af, wat er over een paar jaar op de markt verschijnt, zonder mij nu al aan deze upgrade over te geven...

HG

Geert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 06 dec 2019 07:02

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

geert01 schreef:IK zie Ilok 2 al voor E 20,- is er een nadeel aan ilok 2 tov de 3?? Die kost idd bijna E 50,-

HG

Geert


Geert, het kan zelfs zo zijn dat iLok2 niet meer werkt met de nieuwe License manager, en dat HW5 alleen met de snellere iLok3 overweg kan.
De iLok2 is van heel goedkoop plastic gemaakt wat snel inscheurt, daarin tegen is de iLok3 solide van metaal, kan meer opslag aan en is veel sneller.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 200

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 06 dec 2019 09:44

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Als je beslist om HW 4 te houden en er komt een update van een beveiligde sampleset, is die update dan alleen beschikbaar voor de mensen die overgestapt zijn op HW 5?
Dan heb je niet veel keuze.

Ik begrijp dat als de beveiliging van de huidige software onvoldoende blijkt er hiervoor een update moet komen.

Verder ben ik zeer tevreden over de werking van HW4, het klinkt goed nodigt uit tot studeren, en verveelt nooit.

Ik vraag me ook af of een ingebouwd nagalmsysteem net zo goed kan zijn als de professionele nagalmsystemen die als je daar behoefte aan hebt tegenwoordig voor een zeer redelijke prijs te koop zijn.

Het uitstellen van het uitkomen van HW5, en uitblijven van verdere informatie is vreemd en roept steeds meer vragen op.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 dec 2019 11:06

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

geert01 schreef:Wat een geraffineerde truc om te voorkomen dat je nog met HW4 blijft werken naast een eventuele HW5 op ee nandere PC...dat dus idd je dongel wordt leeggezogen.......

Je kunt dus eigenlijk zowel van de encrypted sets - zonder dongle beveiliging - zowel als van de dongle beveiligde sets in een overgangsperiode TOTAAL niet vergelijken.........terwijl je al WEL je upgrade bedrag betaald hebt........

Geert

dit is eigenlijk toch wel logisch? Als je overstapt naar HW5, heb je daar de licenties (HW en de orgels) en je hebt de oude dongel nog, waar die licenties ook in zitten. Dat betekent dat je alles 2x hebt en maar 1x betaald hebt. En niet alleen jij maar iedereen die HW bezit. Het marktaandeel van HW is zo verdubbeld. Die oude dongel kun je dan op MP aanbieden ........

Wat jij kan doen is op je kopie HW Mac (met 421) die versie en orgels draaien en intussen op de andere Mac de HW5 trial versie 14 dagen uitproberen. Het enige wat je niet kunt testen onder HW5 zijn de orgels die in de HW421 dongel zitten; die zitten immers (nog) niet in de HW5 iLok dongel of iLok Cloud. Maar alle niet beveiligde, niet encrypted sets werken gewoon onder HW5. Zo kun je beiden 14 dagen vergelijken. Bevalt HW5 je niet, de trial versie stopt automatisch, en je kunt gewoon op HW421 op de andere Mac door blijven spelen.
Dat is het voordeel van het bezitten van 2 Mac's.

Een iLok3 dongel kost 45 euro incl. verzendkosten (bij Music Store).

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 06 dec 2019 11:31

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Bedankt, Evert Jan voor je toelichting. Ik wist niet dat er een trial versie komt.....Ja, idd, er zou natuurlijk een levendige handel in dongles komen als het naast elkaar bleef bestaan. Is logisch.......

Intussen heb ik mijn sets eens doorgelicht, en blijkt, dat ik, als vroege HW instapper, toch heel veel sets un-encrypted heb, en die doen het dus meteen in 5, alleen een heel klein setje, de Stieghorst, die is tot mijn verbazing wel encrypted dus ik hoop maar, dat Pipeloops mijn aankoopgegevens nog heeft, en hij hem dus kan overzetten naar HW5.

Dus ik kan zonder verlies van HW4, eerst HW5 gaan draaien met alle unencrypted sets, en alst goed gaat, de dongel laten overzetten........komt er toch weer wat licht aan de horizon......

HG
Geert

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 dec 2019 12:17

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Geert

info over de trail versie: viewtopic.php?f=11&t=3734

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 06 dec 2019 12:27

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Ok, Evert Jan, die aktivatieprocedure met de ilok ( ik krijg hem morgen....) is duidelijk, maar, nu heb ik dus HW4 op die PC staan....

Kan ik dan de HW5 downloaden en installeren er overheen zeg maar???

OF moet ik TOCH alle un-encrypted sets weer handmatig installeren na installatie van 5 ?? Ik vraag mij ook af, hoe HW5 constateert dat het een upgrade is en geen nieuwe installatie, ZONDER dat ik de HASP erin heb zitten....of wordt die HASP pas leeggezogen als ik dat bestandje ga uploaden?? Tricky...........

En al mijn instellingen, en (boel werk) launchpad-assignments...........is dat nog ergens op te slaan en dan weer toe te voegen??

Sorry dat ik misschien zaken aanroer, die al behandeld zijn hier, maar ik vind het allemaal nog zo duister........

HG

Geert

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 dec 2019 13:26

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Geert

ik had begrepen dat je 2 Mac's had en dat nu op beiden HW421 staat en ook je orgels / sample sets, zowel beveiligd als onbeveiligd. Je had immers de zaak gekopieerd, zo schreef je in een forumbericht.
De dongle en al je randapparatuur zoals orgel, audio, launchpads, etc. omprikken en je kunt via de andere Mac spelen. Switchen is dan gemakkelijk.
Maar als dat niet zo is, dan moet je maar aangeven wat dan wel.

Op 1 van die Macs moet je dan de trail van HW5 installeren. Al je orgels staan al op die Mac en die kun je ook starten, behalve de encrypted sets. Die moet je (t.z.t.) downloaden bij de leverancier en opnieuw op de HW5 PC installeren. Die kun je nu niet gebruiken omdat in de Trial die licenties nu nog niet aanwezig zijn

HW5 update heeft geen HW4 dongle nodig om te zien of jij een update op HW4 hebt gekocht. Volgens mij is het een administratieve afhandeling bij MDA. Op het moment dat jij op de "knop" drukt om een bestand te genereren dat je de HW4 licenties op HW5 wilt hebben, wordt de dongle leeg gemaakt. En op dat moment ziet de software van MDA toch dat je een HW4 licentie hebt en de nodige orgellicenties en MDA zet deze om naar je iLok account tbv HW5.

De Trial versie van HW5 is de Advanced uitvoering, gedurende 14 dagen. Dus alles is aanwezig om alles uit te kunnen testen. HW5 converteert jouw HW4 instellingen, dus ook alle launchpad instellingen. Dat hoef jij niet te doen.
Daarom, de HW4 dongle verwijderen als je HW5 gaat uitproberen, zodat je niet per ongeluk de HW4 dongle leeg maakt en je met een HW5 licentie zit, terwijl je HW5 niet wilt hebben.
Trouwens, die HASP dongle zit bij jou toch in je andere Mac, zodat je daar HW421 kan gebruiken om te vergelijken met HW5 Trial versie.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 06 dec 2019 14:21

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Kijk, hier heb ik nou wat aan..thkss Evert-Jan.....zoals jij het stappenplan nu omschrijft valt het mij allemaal reuze mee kwa hoeveelheid werk.....en kan ik ook een goed beeld vooraf krijgen......ik print het even......

HG

Geert

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 dec 2019 21:22

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Hauptwerk V staat gepland om komende week gereleased te worden.

http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 96#p134096

release van V.jpg


DeepL Translator vertaling:

De release van V staat gepland voor volgende week!! We zullen aankondigen wanneer de nieuwe site live is en klaar om te gaan op het forum en Facebook.

In afwachting hiervan zijn hier enkele spannende aankondigingen:

UPGRADE KOPEN
Om te kunnen upgraden van een huidige licentie (V1 komt niet in aanmerking) en de upgradeprijs voor HW V te ontvangen, heeft u een couponcode nodig. Uw couponcode wordt u per e-mail toegezonden onder het e-mailadres waarmee u uw versie van Hauptwerk heeft geregistreerd. Uw couponcode is een exclusieve code alleen voor u en u alleen. Coupon codes zullen worden gewist als ze worden overgedragen, ze werken alleen met uw e-mail. Dus let op uw inbox voor uw code!

HW V V RELEASE SPECIALE BESPARINGEN
Wij bieden speciale releaseprijzen aan voor een permanente en beperkte tijd voor een abonnement op HW V.

MDA INSTRUMENTEN TE KOOP
Ter gelegenheid van de release van de HWV zal Milan Digital Audio voor alle klanten speciale releaseprijzen hanteren voor bepaalde instrumenten.


Bedankt voor uw geduld. We zijn erg enthousiast voor de week om te beginnen!!!
Michelle


========= einde vertaling

Zou dit betekenen dat je de upgrade alleen bij MDA kunt kopen? De dealers staan dan buiten spel.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com