Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk 5 komt er aan

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 30 nov 2019 10:06

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

WillemW schreef:Is het wel zeker dat het november 2019 is? ;)


Jazeker Willem , ze zijn al verscheept hoor
Stoomboot……... iets in die trant ;)

hw5 tijdpad.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 30 nov 2019 10:47

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Volgens mij zijn we voor de gek gehouden, een verlate 1 april grap :lol:
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

hpw

Berichten: 124

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 30 nov 2019 12:32

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

[quote="Evert-Jan"]

Let op:
Als je via de menu-optie dat bestandje aan maakt, kun je NOOIT meer terug naar HW4.2.1 (als je dat zou willen). De HASP dongel is nl. leeg.


Dit betekent dus dat je HW 4.2.1 en HW 5.x nooit allebei kunt draaien (op 2 aparte pc's of 2 aparte Windows omgevingen bedoel ik)? Op het moment dat je besluit te migreren naar HW 5 dan neem je definitief afscheid van HW 4.2 en een fall back scenario is er niet ?!

hpw

Berichten: 124

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 30 nov 2019 12:34

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Ik hoor net dat de boot met de software aan boord is tegengehouden op de Atlantische Oceaan...

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 30 nov 2019 19:01

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Boot zit inderdaad in de vertraging. November halen ze niet meer.

Schermafbeelding 2019-11-30 om 18.03.05.png


Het komt hierop neer: HW V is klaar en zou gisteren in de verkoop gaan. Maar door problemen met de server kunnen ze de nieuwe versie nog niet online zetten. Ze hadden gehoopt dat het vandaag nog gaat lukken, maar het wordt nog net december. Nog even geduld gevraagd.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 nov 2019 19:09

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

De banner is ook aangepast.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 nov 2019 19:14

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

hpw schreef:
Evert-Jan schreef:
Let op:
Als je via de menu-optie dat bestandje aan maakt, kun je NOOIT meer terug naar HW4.2.1 (als je dat zou willen). De HASP dongel is nl. leeg.


Dit betekent dus dat je HW 4.2.1 en HW 5.x nooit allebei kunt draaien (op 2 aparte pc's of 2 aparte Windows omgevingen bedoel ik)? Op het moment dat je besluit te migreren naar HW 5 dan neem je definitief afscheid van HW 4.2 en een fall back scenario is er niet ?!

Op 2 aparte PC's gaat wel, maar dan als volgt:
Op je HW5 PC moet je geen HASP dongle aansluiten en ook geen online connectie naar Cloud of de iLok dongle.
Als je dan HW 5 op start, dan kom je in evaluatiemode van HW5 en heb je 14 dagen de tijd om HW5 uit te proberen.
Je kunt dan alleen de niet encrypte sample sets gebruiken om te testen.
Je moet het dan testen met bijv. gratis sample sets.

Maar op de HW5 PC nooit die menu optie gebruiken om licenties van het oude (HASP dongle) naar het nieuwe platform over te zetten. Vandaar dat ik ook schreef: sluit daar geen HASP dongle op aan. Dan kan hij ook geen oude licenties vinden.

Berichten: 69

Geregistreerd: 18 dec 2014 22:33

Bericht 30 nov 2019 19:33

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Evert-Jan schreef:De banner is ook aangepast.

Er staat nog steeds “this november” niet erg professioneel, Wanneer je een lange tijd iedereen nieuwsgierig maakt en het dan op de laatste 2 dagen laat aankomen, dan ben je niet erg slim bezig en valt er ook niets te repareren. En als je dit dan overkomt dan informeer je de klanten daarover toch op je website?
Laatst bijgewerkt door WillemW op 30 nov 2019 19:43, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 115

Geregistreerd: 02 okt 2013 16:51

Bericht 30 nov 2019 19:41

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

De volgende informatie staat nu op de Facebook pagina:

HAUPTWERK V RELEASE UPDATE!

Our plans were to release Hauptwerk V yesterday but unfortunately we have been experiencing server issues where the new website and licensing system are hosted. We are working on resolving these issues as quickly as possible. Hauptwerk V is ready and waiting, so as soon as the server is working, there will not be any delay on its release. We were still hoping it might be today, but sadly we are going to have to push the release a tiny bit into December to get the server settings tested and working again. Please accept our apologies! And if you could have just a little more patience with us it would be greatly appreciated.

Thank you for your understanding!


En het volgende bericht:

Here is a detail list of the new features of Hauptwerk V.

http://www.downloadhauptwerk.com/featur ... atures.pdf

Hopelijk is Hauptwerk V beter getest dan de server!!!

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 nov 2019 20:04

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

@WillemW

ik denk dat je de browser even moet refreshen. Dit plaatje komt bij jou uit je browser cache
Op http://forum.hauptwerk.com/search.php?s ... ive_topics staat echt de aangepaste banner.

Berichten: 115

Geregistreerd: 02 okt 2013 16:51

Bericht 30 nov 2019 21:11

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Nu ik achter mijn laptop zit ook nog even de vertalingen van beide berichten op facebook. Vanaf mobiel ging dat lastig.

HAUPTWERK V RELEASE-UPDATE!

Onze plannen waren om Hauptwerk V gisteren uit te brengen, maar helaas ondervinden we serverproblemen waarbij de nieuwe website en het licentiesysteem worden gehost. We werken eraan deze problemen zo snel mogelijk op te lossen. Hauptwerk V is klaar en wacht, dus zodra de server werkt, is er geen vertraging bij de release. We hoopten nog steeds dat het vandaag zou kunnen zijn, maar helaas zullen we de release een klein beetje in december moeten verplaatsen om de serverinstellingen te testen en weer te laten werken. Onze welgemeende excuses. Hopelijk heeft u nog een beetje geduld, dat zouden we zeer op prijs stellen.

Bedankt voor uw begrip!



Hier is een gedetailleerde lijst van de nieuwe functies van Hauptwerk V.
http://www.downloadhauptwerk.com/featur ... atures.pdf

Bedankt voor uw begrip!


Overigens was het wel netjes geweest om deze berichten niet alleen op Facebook te plaatsen maar ook op de website, er vanuitgaande dat niet alle Hauptwerk gebruikers ook actief zijn op dit medium.

Hartelijke groet,

Daan

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 30 nov 2019 21:58

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Ze hebben naar je geluisterd, Daan . . .

Schermafbeelding 2019-11-30 om 20.58.02.png
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 nov 2019 22:01

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

@Geert, Fokko en andere Mac OS X gebruikers,

Martin Dyde heeft zojuist een groot stuk geschreven over "Migrating from Hauptwerk v4 to v5+ and macOS 10.15 Catalina"
http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=10&t=17850

Subtitel:
VERY IMPORTANT: please read this before upgrading an existing Hauptwerk v4 installation to v5, or to macOS 10.15+ ('Catalina')

een stappenplan: HowToDo

en een waarschuwend slot:
QUICK SUMMARY: If you have Hauptwerk v4 installed and you have upgraded to macOS 10.15+ 'Catalina' (or if you might do so in the future), then it's very important that you uninstall Hauptwerk v4 completely BEFORE you install Hauptwerk v5+, then finally install v5+ using its (10.15-safe) default installation locations (or choose custom locations that are not on the Mac's internal drive).

Berichten: 69

Geregistreerd: 18 dec 2014 22:33

Bericht 01 dec 2019 00:09

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Evert-Jan schreef:@WillemW

ik denk dat je de browser even moet refreshen. Dit plaatje komt bij jou uit je browser cache
Op http://forum.hauptwerk.com/search.php?s ... ive_topics staat echt de aangepaste banner.

Maar niet op de site en dat lijkt me toch de aangewezen plek.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 01 dec 2019 14:02

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Evert-Jan schreef:@Geert, Fokko en andere Mac OS X gebruikers,

Martin Dyde heeft zojuist een groot stuk geschreven over "Migrating from Hauptwerk v4 to v5+ and macOS 10.15 Catalina"
http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=10&t=17850


Bedankt Evert-Jan voor het onder de aandacht brengen. Inmiddels heeft Martin nog een post met nuttig toevoegingen geplaatst. Deze berichtgeving heeft alleen betrekking op het allernieuwste OS Catalina.

Omdat met Catalina belangrijke wijzigingen worden doorgevoerd en mijn belangrijkste Mac (Mac Pro 2010) niet zonder meer compatible is met Catalina (en Mojave), draait de Mac nog steeds onder High Sierra. Probleemloos.
Het goede nieuws is dat HW5 gewoon compatible is met High Sierra. Dus een upgrade van HW5 zou zonder meer moeten kunnen.

Ik moet op een later moment maar eens de afweging maken om of de Mac Pro uit 2010 te upgraden of over te stappen op een nieuwe versie van Mac Pro 2019. Dat laatste doe ik liefst pas op een moment wanneer het nieuwe ontwerp gebleken is vrij te zijn van eventuele kinderziektes. Ik hoop nog een paar jaar vooruit te kunnen zogezegd.
Avatar gebruiker

Berichten: 73

Geregistreerd: 27 nov 2012 10:46

Woonplaats: Ternaard

Bericht 01 dec 2019 16:50

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Fokko schreef:
Evert-Jan schreef:@Geert, Fokko en andere Mac OS X gebruikers,

Martin Dyde heeft zojuist een groot stuk geschreven over "Migrating from Hauptwerk v4 to v5+ and macOS 10.15 Catalina"
http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=10&t=17850


Bedankt Evert-Jan voor het onder de aandacht brengen. Inmiddels heeft Martin nog een post met nuttig toevoegingen geplaatst. Deze berichtgeving heeft alleen betrekking op het allernieuwste OS Catalina.

Omdat met Catalina belangrijke wijzigingen worden doorgevoerd en mijn belangrijkste Mac (Mac Pro 2010) niet zonder meer compatible is met Catalina (en Mojave), draait de Mac nog steeds onder High Sierra. Probleemloos.
Het goede nieuws is dat HW5 gewoon compatible is met High Sierra. Dus een upgrade van HW5 zou zonder meer moeten kunnen.

Ik moet op een later moment maar eens de afweging maken om of de Mac Pro uit 2010 te upgraden of over te stappen op een nieuwe versie van Mac Pro 2019. Dat laatste doe ik liefst pas op een moment wanneer het nieuwe ontwerp gebleken is vrij te zijn van eventuele kinderziektes. Ik hoop nog een paar jaar vooruit te kunnen zogezegd.


Ik draai zelf ook met een Mac Pro 5.1 (end 2009)
Deze is met een firmware upgrade 100% compatible met Mojave, je moet wel een "Metal" Capable videokaart hebben, maar deze heb je waarschijnlijk al voor High Sierra, en denk dat je nu al gewoon Mojave kan installeren.
Daarna zijn er zelfs die upgraden naar Catalina met een speciale patch, of dit helemaal legaal is weet ik overigens niet.
Ik heb zelf de dual processor versie met totaal 12 cores en 64 gig ram, en draait perfect.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 dec 2019 00:02

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Het Hauptwerk V PREREQUISITES document
Hierin staan de platforms (hardware, operatingsystemen, midi, audio, etc.), die ondersteund worden.
http://www.downloadhauptwerk.com/docume ... isites.pdf

Een document met technische achtergrondinfo over de computerhardware:
http://www.downloadhauptwerk.com/docume ... rdware.pdf

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 02 dec 2019 21:18

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Het blijft typisch Hauptwerkiaans……………..
tot op heden wordt er mondjesmaat wat algemene info verstrekt, af en toe een bericht van hoe/wat als je wil overstappen naar HW5.

Martin zou zich niet meer actief op het forum bemoeien, nu zijn de rollen weer omgedraaid, mevr. Michelle en mijnheer Brett zijn nu totaal afwezig :lol: :lol:

Geachte mijnheer Milan ik zou graag wat rondkijken in de nieuwe HW5 gids, dan kan de server intussen gerepareerd worden.

Komop gewoon posten die HW5 gids, dan kunnen mensen vooraf eens rustig doorlezen wat HW5 te bieden heeft.
Dan kunnen er voors/tegens afgewogen worden, wel/niet overstappen naar HW5
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 dec 2019 23:01

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Dit is Apple-iaans
Steeds wat uit laten lekken over het nieuwe product, wachtend op de presentatie van (vroeger) Steve Jobs, (nu) Tim Cook.
Alleen stond bij hen de presentatiedatum vast.

Toch heb ik veel liever dat Martin op het forum is. Hij beantwoordt tenminste vragen of geeft nieuwe informatie. Brett communiceert niet en Michelle heeft voor reacties en info alleen maar vaste tekstblokken, waaruit zij kan kiezen; valt in herhalingen.

Laat nou de HW5 gids op die zelfde server moet komen te staan. :lol: Dat is het probleem waarom deze nu niet vrijgegeven kan worden.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 02 dec 2019 23:41

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Bedankt Evert-Jan, voor je verwijzing naar de MAC-tips......

Nog even iets over de OS-upgrades voor de Mac:

Van High-Sierra naar Mojave heeft bij mij geen problemen opgeleverd, maar ook niet echt voordelen. Ik heb beiden draaien op diverse machines en zie weinig verschil.

Iets anders is Catalina. Daar wordt echt een eind gemaakt aan ondersteuning van 32 bits apps, plugins, EN drivers voor Audio Devices.....En veel fabrikanten gaan of ( de wat oudere apparatuur) geen drivers meer maken, of zijn daar nog niet mee gereed. Voor mij zou het veel geld gaan kosten en tijd, om alles 64 bits gereed te krijgen en te installeren.

Heb al diverse mensen gesproken die ondoordacht naar Catalina zijn gemigreerd en nu in de problemen zitten.......

Dus als je het al wilt doen, is het zaak al je randapparatuur EN plugins etc goed na te kijken, dat laatste kan goed met "System Report / Applications"

HG

Geert

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 02 dec 2019 23:42

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Ik vraag me echt af: is die Michelle niet gewoon een robot..........

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 02 dec 2019 23:45

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

geert01 schreef:Ik vraag me echt af: is die Michelle niet gewoon een robot..........



:lol: :lol: :lol: :lol: zou kunnen Geert, virtueel mens, bij een virtueel orgel
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 04 dec 2019 15:54

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

hw5 tijdpad1.jpg


morgen is het V december
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 73

Geregistreerd: 27 nov 2012 10:46

Woonplaats: Ternaard

Bericht 04 dec 2019 16:12

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Jan Wim schreef:
hw5 tijdpad1.jpg


morgen is het V december


Ja maar daar (Amerika)begint dat met een f :mrgreen:

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 04 dec 2019 16:41

Re: Hauptwerk 5 komt er aan

Folkert schreef:
Jan Wim schreef:
hw5 tijdpad1.jpg


morgen is het V december


Ja maar daar (Amerika)begint dat met een f :mrgreen:



:lol: :lol:



HW Vertraging
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com