Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 8

Geregistreerd: 23 jun 2018 19:06

Bericht 14 jan 2020 22:59

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Duidelijk, nu had ik nog wel een vraag mbt iLok en de licenties.

Zoals aangegeven heb ik twee versleutelde samplesets, hiervan zie ik Heusden in de iLok cloud staan. Blijkbaar heb ik de cloud geactiveerd bij stap 13..
Bij het verslepen van de licentie naar de dongle krijg ik een melding dat ik de donlge in de laptop (met internet) moet plaatsen, deze is overigens wel geplaatst.

Daarnaast zie ik de licentie van Utrecht niet terug, kan het zijn dat de licenties van SP langer er over doen, of is deze (nog) niet geschikt voor V?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 jan 2020 23:10

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

De iLok dongle moet je in het scherm zien als een zwarte dongle. Als hij grijs is, dan is hij niet aangesloten
Je moet geen Cloud sessie openen. ga naar menu File en dan Close Cloud session.
Stop de iLok manager en start deze opnieuw NADAT de dongle is aangesloten

Utrecht heeft geen licentie in de dongle zitten. Die werkt zo omdat deze ook niet encrypted is.
Van Heusden is net een nieuwe versie uitgekomen, die moet je eerst downloaden vanaf https://www.hauptwerk.nl/hauptwerk5nl.php#Heusden
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 8

Geregistreerd: 23 jun 2018 19:06

Bericht 14 jan 2020 23:42

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Het "probleem" met iLok is opgelost, bleek een update klaar te staan, gedownload en nu werd de dongle zichtbaar. De licentie uit de Cloud is overgezet naar de dongle, morgen de bestanden downloaden en kijken of het werkt in Hauptwerk V.

Als test heb ik Rotterdam mini geprobeerd, deze werkt, geluid gaat ook goed en de midi registers van mijn Rembrandt 395 herkent Hauptwerk ook.

Ik denk dat ik voorlopig geholpen ben, bedankt voor het reageren en helpen! Ik zal nog even laten weten of Heusden ook gelukt is. :D

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 jan 2020 23:51

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Jacco,

gefeliciteerd. Toch zelf gedaan......

Omdat je bij installatie het audio gereset hebt, wordt de standaard audio configuraties van HW5 gebruikt.
En dat is Stereo, en dat komt mooi uit bij jou.
Maar ook een subwoofer toevoegen is maar 1 audio kanaal selecteren en dan klaar.
Ook Surround is gemakkelijk bij 4 speakers omdat dat ook standaard is.

Maar bij meer speakers moet je zelf in actie komen bij de audio configuratie.

Alle MIDI instellingen zijn niet gereset en die worden dus over genomen van je oude HW4 settings.

Als laatste kun je tzt stap 22 nog uitvoeren.

Berichten: 8

Geregistreerd: 23 jun 2018 19:06

Bericht 20 jan 2020 23:22

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Ik heb zaterdag alle bestanden voor Heusden gedownload. (Behalve 7, deze was niet perse nodig). De bestanden zijn goed gedownload, heb gecheckt of ze goed gedownload zijn, dat is het geval. Rar bestanden ingeladen op mijn Hauptwerk pc, na het installeren van het laatste bestand krijg ik bijgevoegde melding.

Wat houdt deze melding exact in?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 jan 2020 00:11

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Stap 20 vergeten uit te voeren. Dit moet je eerst doen voordat je sample sets installeert.

Berichten: 8

Geregistreerd: 23 jun 2018 19:06

Bericht 23 jan 2020 18:33

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Het is inmiddels allemaal gelukt. Bedankt!
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 07 feb 2020 16:29

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Sinds gisteren mijn orgel ook overgezet van HW 4 naar HW 5.

Ik durfde er zelf niet aan te beginnen..., dus maar uitbesteed aan de vakmensen van Mixtuur.
Even TeamViewer op de PC gezet en ze gingen er van afstand mee aan de slag. iLok en HW5 stond er snel op en mijn samplesets (o.a. Tholen en Zutphen) nu in HW5 met alle eigen instellingen weer even via het lange inladen opgestart en alles werkt prima. Nog even de Zurek V5 aanpassen vanavond en dat kan ik daar ook weer op spelen.

Respect voor allen die het - met hulp op het forum - zelf hebben gedaan!!
Mooi om te zien hoe er wordt meegedacht op het forum om een ander te helpen!! :!:

Gelijk Haarlem als nieuwe sampleset geïnstalleerd en gisteravond al een uurtje aan het spelen geweest. Wat een enorme verrijking om deze sampleset te hebben en te bespelen. Ongekend mooi! Kippenvel... :)
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 10 sep 2020 19:58

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Wegens overmatige drukte op het werk (project klaar) nu pas tijd om me op Hauptwerk te richten.

Hauptwerk draait nu op een win7 systeem uit 2012. . . los van internet (16gB intern)
Dat gaat hem niet meer worden.

Stappen reeds genomen:
* upgrade licentie aangeschaft. Factuur met licentiecode in mijn bezit
* ilok manager op mijn internet gezet, account aangemaakt en ilok dongel aangemeld.
* InstallHauptwerk_v5.0.1.034 gedownload op normale pc.

Vervolgstappen (volgens mij)
* Hauptwerk 5 installeren op 'normale' pc.
* oude dongel omzetten naar ilok (klopt het dat dit voor 1 okt geregeld moet zijn?)
* andere pc aanschaffen met goede geluidsskaart
* hw 5 erop zetten
* ilok erin
* samples eropzetten

Als dongel niet voor 1 okt overgezet hoeft te zijn kan ik beter eerst een andere computer / geluidskaart aanschaffen. Dan kan ik wat langer van de oude computer genieten zonder terug te vallen naar de hw4 evaluatie modus

Graag correcties als dit plan niet deugt of efficienter kan.
Als iemand mee wil denken wat een goede route (en computer -/- computerleverancier en geluidskaart is) stuur een pb.
Ik zit in Huizen, maar kan ook gewoon eens langs komen, kan ik gelijk een andere opstelling zien.

Bedankt alvast
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 sep 2020 21:30

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Boudewijn

Als jij een upgrade licentie hebt aangeschaft (de 30 cijferige code), dan kun je HW5 activeren en die licentie op de dongle zetten. Dit kan op een "gewone" PC waarop ook de iLok licentiemanager staat.

Staat die licentie op de dongle, dan kun je op de huidige HW PC al HW 5 installeren. Maak vooraf een HW backup (Menu File --> Backup your Hauptwerk settings
Als HW5 en de iLOk licentiemanager geïnstalleerd zijn en zo beetje alles werkt, kun je de licenties uit de oude HASP dongle omzetten naar een bestandje: File --> Initiate migration of Hauptwerk pre-v5 sample set licenses to this version.
Standaard wordt dat op het bureaublad gezet. De HASP dongle werkt niet in HW5 en is door het uitvoeren van de Migration nu leeg (licentie zitten in het bestandje).

Dit bestandje op de "gewone" PC via we webpagina https://hauptwerksite.milandigitalaudio ... igrations/ uploaden nadat je ook je gegevens ingevuld hebt. Het duurt een 5-10 sec., je krijgt een melding terug dat omzetten geslaagd is en al je licenties staan nu in iLok. Je kunt ze op de dongle zetten. De dongle in de HW PC, HW5 opstarten en je kunt spelen. Je moet wel de encrypted sample sets opnieuw downloaden en installeren om die in HW5 te kunnen bespelen. Alle andere sample sets gaan eenmalig door de lange laadroutine met je oude, huidige instellingen.

Daarna kun je rustig je nieuwe PC + geluidskaart uitzoeken, kopen en inrichten wanneer het jou uitkomt. Intussen spelen op de oude PC. HW5 werkt gewoon onder Windows 7, met de bestaande geluidskaart. Het gebruikt iets meer geheugen en de processorbelasting is iets zwaarder.

Over 1 okt lees je niets meer op het Engelstalige forum. Kan zo ineens opduiken en dat het omzetten dan geld kost. Een kleine moeite om dat voor die datum te doen.
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 10 sep 2020 22:06

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Evert-Jan,

bijzonder om te lezen dat HW5 ook op W7 draait.
Goede tip, dan begin ik daarmee.
pc en geluidskaart volgen dan later.

Bedankt
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]
Avatar gebruiker

Berichten: 121

Geregistreerd: 10 okt 2012 22:12

Woonplaats: Hilversum

Bericht 14 sep 2020 22:01

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Ik zit momenteel ook te twijfelen om over te gaan naar HW5, er is een mooi en duidelijk stappenplan geschreven !
Ik heb momenteel de sets Utrecht en Kampen.
Klopt het dat Kampen niet meer werkt onder HW5 ??? Dus kan dan beter op HW4 blijven draaien ?

Groeten Dennis

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 sep 2020 22:32

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Je moet niet overgaan naar HW5 omdat er een duidelijk stappenplan geschreven is. ;)

De Kampenset die je nu hebt, werkt niet onder HW5. Dit komt omdat de encryptie van de sets bij HW 5 gewijzigd is.
De download van Kampen set, die wel onder HW5 werkt, staat in dit document:
https://www.hauptwerk.com/wp-content/up ... nloads.pdf
Is gratis.

Utrecht heeft geen encryptie en werkt direct onder HW5.
Wel gaan alle orgels eenmalig door de lange laadprocedure

In dec./jan. jl. is dit gecommuniceerd: Voor 1 oktober 2020 is het overzetten van licenties van HASP dongel naar iLok gratis. Daarna kost het US$ 18 of iets minder.
Geldt dus in jou geval voor Kampen. Of het betalen voor overzetten van licenties van HASP naar iLok nog zo is weet ik niet. Je leest er niets meer over.

Als je HW (upgrade) koopt kun je de stappen 11 - 16 overslaan. Je krijgt een 30 cijferige kode die je direct in een HW5 licentie kan omzetten (ipv de trialversie dus).
Bij 17 installeer je HW5 en gaat je vanaf dat punt verder met upgraden.

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 19 sep 2020 17:01

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Vanmiddag de upgrade gedaan op de HWpc die niet aan internet zit. De iLok via de laptop van de 30 cijferige HW5 license voorzien.
De sampleset licenses overzetting nog NIET gedaan !

Tussenstand is nu:
Een werkende HW5 die de gratis- en de NIET gecodeerde sets kan spelen
én een werkende HW4 dongel die de gecodeerde sets zou kunnen spelen op een ándere HW4 computer.

Een kennis heeft de situatie dat er géén sampleset licenses op de HW4 dongel staan, heeft wel een code voor HW5 (gekocht in januarie).
Hij moet nog updaten naar HW5.
De HW4 dongel wordt niet leeggehaald en blijft geheel intact.
Die blijft dus gewoon op een andere pc bruikbaar, of zie ik iets over het hoofd ?
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 sep 2020 18:45

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Die conclusie trek ik ook.
Echter, MDA kan een iLok licentie wel intrekken omdat zij (bijv.) op 1 emailadres zowel een HW4 als een update van HW5 geregistreerd hebben terwijl die van HW4 niet is "ingeleverd". Een upgrade van HW4 naar 5 is nl. door de overgang naar een andere beveiligingssysteem (HASP --> iLOk) een administratieve handeling.
Voor een voorbeeld van het intrekken iLok licentie zie https://pcorgel.nl/viewtopic.php?p=45488#p45488

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 26 sep 2020 18:51

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Vanmorgen de “Initiate migration of Hauptwerk pre-v5 sample set licenses” uitgevoerd.
Het resultaat bestandje geupload naar https://www.hauptwerk.com/prev5licensemigrations/ en de vragen ingevuld.
Maar helaas, 8 uur later nog geen sample-licenses toevoeging te zien in het cloudvakje van de iLok manager.
All activations staat nog steeds op 1, van de HW5 license op de iLok.

De oude HW4 dongel is leeg, is gecontroleerd bij een kennis vanmiddag.
Wat kan er mis zijn ?
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 sep 2020 20:28

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Je moet in de iLok manager klikken op "All licences". daar staan ze. Vandaar kun je ze slepen naar iCloud of naar de dongel.

Verder, die pagina werkt nog steeds niet goed.
In het stappenplan staat deze: https://hauptwerksite.milandigitalaudio ... igrations/
Nog een keer dat bestandje opsturen maar dan via deze pagina.
Na ca 15 sec. (!!) krijgt je op die pagina een melding dat het gelukt is en staan ze in iLok.

Als het daarna nog niet in iLok staat, Francois een mailtje sturen dat migratie niet lukt. Hij kan dan e.e.a. regelen.
support @ hauptwerk . com (zonder spaties)

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 26 sep 2020 21:26

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Nog een keer met deze link gedaan, maar geen boodschap retour van de site.
Heb Francois een mail gedaan met de schermscreens.
Even afwachten.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 28 sep 2020 19:50

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Alles voorelkaar nu.
Het licenses bestandje uit de oude HW dongel had ik ook in de mail naar Francois als bijlage gedaan.
Vandaag een mail retour ontvangen, met de mededeling dat de licenses in de iLok cloud bijgeschreven waren, mét een bewijs screen.
Allen naar de iLok gesleept en kunnen de HW5 sample installaties verder verwerkt worden.
HGroet, Gerrit uit Gouda
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com