Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk V is uit

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 jan 2020 20:38

Re: Hauptwerk V is uit

Dat plaatje ziet er goed uit. Dan was dat CPU plaatje gebaseerd op oude gegevens, want je ziet de processorklok duidelijk variëren.

Je moet de tekstfile zippen en dan kan het wel bijgevoegd worden.
Bijlages kunnen alleen plaatjes zijn en ZIP/RAR files.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 24 feb 2020 09:49

Re: Hauptwerk V is uit

Wie weet de planning van HW 5 upgrades. Ik zal ergens dat er inmiddels een Versie 5.01 of 5.1 was. Zo ja, wat is er in opgelost en wat zijn de ervaringen? of wat het nepnieuws? :)
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 24 feb 2020 20:44

Re: Hauptwerk V is uit

Er is een development build die niet vrij gedistribueerd wordt, waarin onder andere het probleem is verholpen dat Hauptwerk V vastloopt bij zwaardere registraties. Op het Amerikaanse forum staat dat de officiële update/patch zeer binnenkort verwacht wordt (maar dat hoorde ik twee weken geleden ook al). Er zijn overigens ongetwijfeld meer kleine bugs opgelost (en andere nog niet), maar dat weet ik niet. Staat hopelijk t.z.t. in de release notes.

Berichten: 24

Geregistreerd: 02 apr 2018 17:38

Woonplaats: Leiden

Bericht 19 maart 2020 22:30

Re: Hauptwerk V is uit

Beste Evert-Jan,

Ik heb al eventjes jou boek : Hauptwerk in de praktijk,

Voor mij is nu de lol eraf, ben niet zo'n pc technisch figuur, speel wel graag orgel. Ik heb een stand alone pc, waarop advanced HW 4.
Alles wat er nu komt aan samplesets is NIET compatible met voorgaande versies van HW.

Je bent haast verplicht om HW 5 aan te schafen. Dat is voor mij finit, afgelopen.
Wens iedereen die het de moeite waard vind om door te gaan met HW 5 veel speelplezier ( daar is het toch om te doen?)

Vriendelijke groet,
René .....en dank voor de tips die ik hier en daar heb mogen en kunnen lezen en toepassen.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 maart 2020 23:03

Re: Hauptwerk V is uit

René

Je bent niet verplicht om over te gaan naar HW5.
De dongle beveiligde sample sets zullen alleen onder HW5 worden uitgebracht. Dus sample sets van SP, Organart, Voxus, Sygsoft en Lavender.
Inspired Acoustics heeft aangegeven HW4 volledig te blijven ondersteunen.
Pipeloops heeft een aantal dongle beveiligde sets, alleen voor HW5. De andere sets zullen zij onder HW4 uitbrengen zolang er vraag naar is.
De sets van Piotr Grabowski, ook de nieuwe, zijn HW4 compatible, evenals die van Augustine's Virtual Organs.

Je moet zelf kijken hoeveel sets je per bijv. 1 jaar koopt en welke orgels. Zijn ze beveiligd of niet? Hoeveel kan je PC aan (bijv. geheugengebruik en processor)?

Gezien de reacties op het forum zijn er genoeg die op HW4 zijn blijven 'hangen'. Ook verkoop ik nog steeds HW421 boeken, ook na het uitkomen van HW5. Je bent dus zeker niet de enige.

Kortom: zolang de dongle blijft werken, kun je gewoon in HW4 blijven werken. En als je de PC niet aan internet koppelt, heb je geen last van Windows updates en blijft HW zeker werken. Ook hoe je de geluidskaart niet te updaten (tenzij je er een keer ontevreden over wordt).
Dus geen verplichting om naar HW5 over te stappen. Maar misschien kun je een bepaald orgel niet aanschaffen, omdat de HW5-only is.

Lees vooral dit door: "Wat te doen als je HW4 wilt blijven gebruiken" op viewtopic.php?p=42849#p42849
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com