Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk V is uit

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 10 dec 2019 16:58

Re: Hauptwerk V is uit

Jan Wim schreef:voorlopig nog geen toegang tot de server, Pizza's komen me neus uit


Net wakker van mijn tukkie, nog steeds geen verbinding. :evil: Nu koelkast is leeg, ik bel de bestel snack wel even voor een frikandel en een patatje.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 10 dec 2019 17:11

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Geert, ik denk dat als iedereen gewoon netjes betaald heeft, Brett vervolgens naar de Mediamarkt fietst, en van het voorschot geld een server koopt.

Misschien is het allemaal nog pre-order :lol: :lol:


wil niet negatief doen, maar het komt op mij toch weer sterk amateuristisch over het hele HW5 lanceer traject
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 dec 2019 17:13

Re: Hauptwerk V is uit

Gertjan schreef:Bedankt Geert, wordt een windows versie maar mijn Hauptwerk PC zit niet aan het internet.

Bedenk me net dat ik waarschijnlijk windows dan ook moet upgraden.


HW5 kan gewoon op een off-line PC werken. Je hebt dan wel een iLok dongle nodig.
Dus die HW PC hoef je ook niet te updaten

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 10 dec 2019 17:18

Re: Hauptwerk V is uit

To download Hauptwerk, please make sure you have an account and are logged in. Click here to download hauptwerk for mac os x.

VRAAGJE: omdat het downloaden niet lukt, moet je dus eerst ingelogd zijn met je account?????

Als ik probeer in te loggen, bljft het inlogschermpje op de site gewoon staan en er gebeurt hardstikke nix........

HG

Geert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 dec 2019 17:49

Re: Hauptwerk V is uit

Nee, je hoeft niet ingelogd te zijn.
Downloaden kan nl. iedereen doen.
En ook niet bij iedere poging je naam + mailadres invullen, maar direct deze link gebruiken: https://www.hauptwerk.com/download/15570/ (WINDOWS versie)
Maar voor MAC is die anders, nl. https://www.hauptwerk.com/download/15569/


MDA kan een voorbeeld nemen aan de servers van Jiri. Full speed download en ik zal niet de enige downloader zijn.
En elke file is direct goed qua MD5.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 10 dec 2019 17:53

Re: Hauptwerk V is uit

Nu de patat is ondertussen binnen. :D
ondertussen heb ik gewoon mijn hauptwerk 4.2 maar weer even opgestart, even lekker spelen. Mm dat dacht ik.

Nu krijg ik ipv hauptwerk een film te zien met Astrix en Obelix :?: . wat is dit nu weer voor gekkigheid :shock:
volgens mij gaat er nu echt wat mis :roll:
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 10 dec 2019 18:01

Re: Hauptwerk V is uit

Bucanier schreef:Nu de patat is ondertussen binnen. :D
ondertussen heb ik gewoon mijn hauptwerk 4.2 maar weer even opgestart, even lekker spelen. Mm dat dacht ik.

Nu krijg ik ipv hauptwerk een film te zien met Astrix en Obelix :?: . wat is dit nu weer voor gekkigheid :shock:
volgens mij gaat er nu echt wat mis :roll:



die zijn ingezet voor de distributie Henk

asterix hw5.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 10 dec 2019 18:02

Re: Hauptwerk V is uit

Misschien is dit nog belangrijke informatie voor degenen die vastlopen?

Het komt er ongeveer op neer dat iedereen probeert corrupte bestanden te downloaden..
Wat het stukje code precies inhoud weet ik niet, maar misschien dat iemand daar meer over kan vertellen:



mwdiers schreef:Ok, you guys have a serious issue with the downloads beyond the overloaded servers. The downloads are getting corrupted, because your PHP redirect code is somehow appending redirect error messages in HTML format, to the beginning of the downloaded file.

When I finally did get a download to complete, the resulting file was corrupted. On a hunch, I opened it in a binary editor, and found the following repeated several time, followed by the actual binary file content:

  Code:
<br />
<b>Warning</b>:  fopen(http://www.downloadhauptwerk.com/hauptwerk/InstallHauptwerk_v5.0.0.333.dmg): failed to open stream: HTTP     request failed! HTTP/1.1 503 Service Temporarily Unavailable^M
in <b>/home/customer/www/hauptwerk.com/public_html/wp-content/plugins/download-monitor/src/DownloadHandler.php</b> on line <b>6    71</b><br />
<br />
<b>Warning</b>:  Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/customer/www/hauptwerk.com/    public_html/wp-content/plugins/download-monitor/src/DownloadHandler.php:671) in <b>/home/customer/www/hauptwerk.com/public_html/    wp-content/plugins/download-monitor/src/DownloadHandler.php</b> on line <b>554</b><br />


So this means that you are wasting tons of bandwidth as people download corrupted files over and over again.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 dec 2019 18:23

Re: Hauptwerk V is uit

Door een fout aan de serverzijde (MDA) wordt er programma code van de webpagina gestopt in de te downloaden file.
Dus als je de download al binnen haalt, dan is er een kans dat de MD5 checksum niet klopt.
Deze moet je dus even checken:
- InstallHauptwerk_v5.0.0.333.exe: 1b0176d3b8dddbd9b37e37ee84c370cf
- InstallHauptwerk_v5.0.0.333.dmg: 445cd0d065cbfebe0e7ca72eee10200b

Berichten: 17

Geregistreerd: 20 nov 2015 18:34

Bericht 10 dec 2019 18:36

Re: Hauptwerk V is uit

Is het serveradres voor de download die in de code van mwdiers staat correct (http://www.downloadhauptwerk.com)? In dat geval kun je de fout omzeilen en de programmacode rechtstreeks binnenhalen.

Toevoeging:
Heb het ondertussen even getest en op die manier komt de download wel vlot binnen... Dat lijkt dus een oplossing te zijn, maar ik vraag me af of de rechtstreekse download-links hier geplaatst mogen worden.

Groet,
Willem
Laatst bijgewerkt door bgroom op 10 dec 2019 18:48, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 10 dec 2019 18:46

Re: Hauptwerk V is uit

Can you believe these people? I've had it with MDA. First an endless delay for the release, now a website that is at best half-working, and they want you to pay 200 dollars to upgrade to a version that will sound exactly the same as what you have only you have to re-download and re-install all your encrypted sets. But ONLY if you upgrade WITHIN THE NEXT SIX DAYS. What it will cost after that they're not even telling. MDA, it was nice to know you but. I'll stick with v.4 and when everything else fails, hopefully many years from now, I will if necessary buy the equivalent of the advanced version. That might in fact well work out to be cheaper.

Sorry voor het Engels, dit riep iemand zojuist op Facebook....ik sluit mij van harte hierbij aan...Hoop niet dat men mij nu een mopperkont vindt....

Dit wordt ook al als case study gezien in product launch failure.....

Ik ga eens kijken welke leuke audio software er nu op mn lege iLok kan komen.....en ga mij niet meer laten opjutten door al die ervaringen en krappe tijdslijn.....om weer bij te komen moet ik nodig ene stukje Bach gaan spelen nu.....

Vanaf nu zullen jullie voorlopig van mij geen last meer hebben hier......

HG

Geert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 dec 2019 18:50

Re: Hauptwerk V is uit

Ja, Willem, die zijn correct en werken.

Rechtstreekse download voor Windows: http://www.downloadhauptwerk.com/hauptw ... .0.333.exe

Rechtstreekse download voor Mac OSX: http://www.downloadhauptwerk.com/hauptw ... .0.333.dmg

Dat wil niet zeggen dat de download goed gaat vanwege die serverbelasting.
De redirect fout (bestand is wel compleet binnen maar de checksum klopt niet) ben je in ieder geval kwijt.

Berichten: 17

Geregistreerd: 20 nov 2015 18:34

Bericht 10 dec 2019 18:53

Re: Hauptwerk V is uit

Dat zijn ze inderdaad, Evert-Jan. Op die manier had ik het installatiebestand binnen een paar minuten binnen.
Avatar gebruiker

Berichten: 89

Geregistreerd: 19 feb 2011 17:33

Bericht 10 dec 2019 19:37

Re: Hauptwerk V is uit

Vandaag kreeg ik het mailtje met de geweldige ( :cry: ) aanbieding van Milan voor upgrade naar Hauptwerk V.
Niet te geloven dat ik maar 6 dagen de tijd krijg om gebruik te maken van deze aanbieding.

Ik vraag me nu af of ik uberhaupt zou upgraden.

De enige redenen die ik kan bedenken is dat toekomstige samplesets alleen met Hauptwerk V werken en met toekomstige W10 updates Hauptwerk IV niet meer ondersteund wordt of niet meer werkt.

200 USD + 45 euro voor een Ilok dongle is een heel bedrag terwijl ik niet perse zit te wachten op de nieuwe V5 functionaliteit en stap dan ook liever over als het echt nodig is. Alleen dan betaal ik mogelijk veel meer, de mail met de coupon code doet voorkomen dat je na 16-12 de reguliere prijs betaald van 600 USD :shock: .

Wat is wijsheid?
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 10 dec 2019 19:39

Re: Hauptwerk V is uit

Start HW5 op, geef, met de HW 4 dongel erin, via een menu optie aan, dat je HW 5 alles moet updaten naar HW 5. Dit is de operatie die alle inhoud van de oude dongel wist, terwijl je tegelijkertijd een bestand produceert dat (wanneer het verwerkt wordt door MDA) je licenties genereert in je iLok account.

welk menu Evert jan, is dat file en dan er staat ook iets vreemd tussen ( Initiate migration of Hauptwerk pre V5 samplesets licences to this version) wat moet ik daar mee, als je daar op klik dan maakt hij een databestand aan ?

En kanalen toewijzen ???? ik zie alleen maar stereo. ik kan niet een bepaald register toe voegen naar een bepaald kanaal. dit gaat nu even boven mijn pet.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 dec 2019 19:46

Re: Hauptwerk V is uit

Henk

dat moet je juist niet doen als je terug wilt naar HW421 (en dus HW5 alleen maar in de Trial mode gedurende 14 dagen test)

Als je HW5 al gekocht hebt, dan kun je het wel doen.
Je krijgt dan een bestandje dat je op https://www.hauptwerk.com/prev5licensemigrations/ moet uploaden met gegevens

Ik zou even wachten en eerst de Trail proberen. Misschien zijn daar ook wel problemen mee.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 10 dec 2019 20:05

Re: Hauptwerk V is uit

Nu Evert jan . ik heb ze over gezet, ik ga toch niet terug, en al mijn licenties stonden per direct in de Ilok alle 6
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 10 dec 2019 20:18

Re: Hauptwerk V is uit

uhm kuch kuch……….

Heb Midwolda opnieuw gedownload van SP

alleen krijg ik een mooi venster te zien

laad1.jpg


dit lijkt me een beveiliging ding
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 dec 2019 20:23

Re: Hauptwerk V is uit

Je moet eerst dat license packages downloaden (zie link) en installeren via File | Install .....
Dan opnieuw Midwolda en IR laden.
Het moet wel een HW compatible reverb zijn

En staan de licenties van de HASP dongle al op de iLok?

Berichten: 115

Geregistreerd: 02 okt 2013 16:51

Bericht 10 dec 2019 20:26

Re: Hauptwerk V is uit

Zojuist Hauptwerk V gedownload via de bovenstaande directe link, maar ook hier klopt bij mij de MD5 checksum niet met bovenstaande van Evert-Jan helaas... morgen maar eens opnieuw proberen dan.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 dec 2019 20:28

Re: Hauptwerk V is uit

Bestand weggooien en opnieuw beginnen via die directe link.

Firefox of Chrome gebruikt? Geen Edge en geen IE gebruiken.

Berichten: 115

Geregistreerd: 02 okt 2013 16:51

Bericht 10 dec 2019 20:31

Re: Hauptwerk V is uit

Gedownload via Firefox op mijn Macbook. Mijn hauptwerk PC heeft windows 10 geinstalleerd dus ik heb wel het windows bestand gedownload. Maar de checksum zou voor het windows bestand op een mac niet anders moeten zijn toch? Ik verwijder het bestand en probeer het nogmaals via de directe link.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 10 dec 2019 20:31

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-Jan schreef:Je moet eerst dat license packages downloaden (zie link) en installeren via File | Install .....
Dan opnieuw Midwolda en IR laden.
Het moet wel een HW compatible reverb zijn

En staan de licenties van de HASP dongle al op de iLok?



de licentie Packages heb ik via file inderdaad geinstalleerd.
IR heb ik nog niet geladen


of de licenties van de hasp op de ilok staan weet ik niet, ik heb dit nu in de manager staan
laad2.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 115

Geregistreerd: 02 okt 2013 16:51

Bericht 10 dec 2019 20:33

Re: Hauptwerk V is uit

Mijn fout, ik had de mappen meegenomen in de checksum, nu alleen het bestand gedaan en die is gelukkig wel correct. Evert-Jan toch bedankt voor je snelle reactie.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 10 dec 2019 20:42

Re: Hauptwerk V is uit

tja en ik heb deze maar inladen ho maar
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com