Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

geen MIDI...?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 97

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 15 dec 2019 13:02

geen MIDI...?

Wie kan mij een suggestie bieden voor het volgende probleem:

Sinds een paar dagen lukt het niet meer om de versterker geactiveerd te krijgen.
Daarmee is er ook geen MIDI meer zichtbaar(lampjes) en kan ik ook de hoofdtelefoon niet gebruiken omdat die vanuit de versterker wordt geactiveerd.
Ik heb contact gehad met een techneut en die vermoed dat de MIDI interface defect is geraakt.
Dat zou dan een redelijk kostbare reparatie gaan betekenen, maar als dat nodig is dan moet dat.

Mijn orgel heeft een vertraagde activering voordat de versterker met passieve luidsprekers inkomt.
Na het inschakelen duurt het 30 seconden voordat de versterker actief wordt.
Volgens mij zijn er misschien nog andere oorzaken te veronderstellen:
1. In de aan/uit schakelaar kan ook een mechanische onderbreking zijn ontstaan waardoor de versterker niet in komt.
2. In het Hauptwerk programma wordt misschien de vertraging niet goed opgeheven.

Er staat wel netspanning op de voedingsschakelaar van de versterker
De adapter waarmee het midipaneel wordt gevoed levert geen stroom aan het paneel en daarmee kan er dus ook geen signaal zichtbaar worden. De contactdoos heeft wel gewoon spanning.

Belangrijk om te melden is misschien nog dat de laatste keer tijdens het spelen met een redelijk uitgebreide dispositie, er ineens een uitval van een groot deel van de registers ontstond en ik wel verder kon spelen met een beperkte registratie.
Door alles te cancellen en opnieuw een registratie te kiezen was alles wel weer gewoon bruikbaar.
Ik ben benieuwd of er een verband te leggen valt tussen het één en het ander.

Hoe het doormeten van de schakelaar kan gebeuren is mij nog niet duidelijk.
De werkwijze zoals Evert-Jan die beschrijft in zijn boek op blz.96 kan niet omdat het fysieke orgel niet werkt en dus de versterker niet werkt.
Ik hoor graag adviezen om dit probleem te benaderen.

JanZ

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 15 dec 2019 13:19

Re: geen MIDI...?

JAn dit is toch te weinig informatie...Je hebt het over een VERSTERKER met MIDI, maar er bestaan helemaal geen versterkers met MIDI interface......of bedoel je je audio interface???


Wat voor console heb jij, want voor AUDIO DEVICe heb je, en hoe is je MIDI naar je PC gerouteerd??

Je kunt dus: A: een losse MIDI naar USB interface hebben, die dus op je PC is aangesloten, of:

B: De MIDI interface zit op je AUDIO device, en heeft dus geen eigen USB aansluiting op de PC.

Een losse MIDI naar USB interface hoeft niet meer dan E 20 te kosten.......dus STEL dat je MIDI via je - dure - AUDIO device loopt, en het niet meer doet, dan kan je dus simpelweg ene losse MIDI interface aanschaffen......

Maar het komt ZELDEN voor dat de MIDI van een audio device het niet meer doet......heb je wel in HW de juiste vinkjes gezet bij general settings / midi ports??

HG
Geert

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 15 dec 2019 13:23

Re: geen MIDI...?

Sorry ik had even neit alles gelezen...je hebt het over een adapter nar je "Midi paneel" is dat soms je audio device??

ALs dar helemaal gene lampjes op branden, kan het idd de adapter zijn, moet je even een andere adapter opsnorren, en/of even zien te meten of er aan het stekkertje nog de jusite spanning staat ( meestal 5, 9 of 12 volt DC).

VerderKAN het nog zijn, dat de driver ineens niet meer werkt, dat geeft ook vaak als resultaat dat de unit donker blijft....


DUS: welk merk/type is die interface??

HG

Geert (PS: ALs je niet aan het einde van de wereld woont, kan ik misschien wel langskomen......)

Berichten: 97

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 16 dec 2019 13:18

Re: geen MIDI...?

Dag Geert,

Het paneel zou de midi signalen moeten verwerken en daarop zit een adapter aansluiting waarvan de spanning niet werkt. Ik heb geprobeerd een foto mee te sturen, maar die is te groot om te verzenden.

Mijn kennis van deze materie gaat niet zo ver dat ik jouw vragen kan beantwoorden.
Daarom is het wellicht toch het beste om de de orgelbouwer te gaan raadplegen.

De afstand vanuit Huizen naar Arnhem lijkt wel wat groot om te overbruggen dus...daarom is het wellicht toch het beste om de de orgelbouwer te gaan raadplegen.

groet,
JanZ

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com