Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Registratie ophalen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 25

Geregistreerd: 29 jul 2017 11:25

Bericht 10 maart 2020 18:24

Registratie ophalen

Goededag hauptwerk vrienden,
Ik heb een vraag over het ophalen van een registratie.
Ik volg de aanwijzingen zoals beschreven op blz 127 (registercombinatie opslaan zoals beschreven in het boek van E.J van der Leij.Mijn probleem is als ik een regisratie op roep in registration load combination set.... dan verschijnt wel de titel van het muziek stuk waar de registratie bij hoort (links boven staat dan de naam) maar de registratie word niet geladen alle registers blijven dicht staan!
Heeft iemand een idee wat ik fout doe??
Groetjes Arie

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 maart 2020 19:27

Re: Registratie ophalen

Ik denk daarom dat er geen registratie in het bestand zit. Er wordt dus een "leeg" bestand opgeslagen en dus ook opgeroepen.
Waarschijnlijk sla je de combinatieset alleen op voordat je begint met het maken van registraties. Als je een registratie/meerdere registraties maakt en/of aanpast, doe je dan wel een re-save, zodat de nieuwe registratie (en dus het aangepaste combinatiesetbestand) ook opgeslagen wordt?

Andere mogelijke oorzaak is dat je verwacht dat een geladen combinatieset direct een registratie voor zet / activeert op het registerpaneel van het betreffende orgel nadat de combinatieset geladen is. Dat is niet zo. Je moet wel een knop indrukken, bijv. als je master generals gebruikt de eerste geprogrammeerde knop, of als je de setzer gebruikt, het eerste te gebruiken frame/step.

Berichten: 25

Geregistreerd: 29 jul 2017 11:25

Bericht 10 maart 2020 22:05

Re: Registratie ophalen

Re save heb ik nog niet gedaan,maar het probleem is dat ik dacht dat bij het oproepen van een titel gelijk de registratie wordt klaar gezet als ik het goed begrijpt is dat niet het geval als dat zo is zou je bij het opslaan ven een registratie gelijk het betreffende nummer er bij zetten.Ik ga tewerk zoals beschreven op blz. 127.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 maart 2020 22:46

Re: Registratie ophalen

Arie,

Een nummer er bij zetten kan.

Maar als je de setzer gebruikt, zou ik per muziekstuk één combinatieset gebruiken En steeds starten in frame 1.
Als je de 20 master couplers gebruikt, moet je ook altijd bij 1 beginnen. Doe je dat niet, dan moet je een lijstje bijhouden per setzer, bij welk muziekstuk welk frame het startpunt is.
Master scoped combinations hebben een soort registerfunctie, zoals tongwerken af, mixturen af, enz. Daarvoor moet je altijd een lijstje maken. Maar houdt deze per orgel aan elkaar gelijk. Dus 1=tongwerken af, 2=..., enz.
Master reversible combinations zijn speelhulpen met geheugen functie: aan/uitzetten.

Ik weet niet wat jij precies gebruikt als registratiehulp.

Berichten: 25

Geregistreerd: 29 jul 2017 11:25

Bericht 12 maart 2020 19:00

Re: Registratie ophalen

Een registratie maken en een naam geven en weer oproepen lukt me ne wel.Maar nu heb ik weer een ander probleem .l. dat ik niet kan opnemen !!Als ik kijk onder Recording dan staat op elfde regel stop audio/midi recording/playback daar staat een vinkje voor maar dan wel wazig .Is dat misschien de rede dat de tijd niet gaat lopen.Op het record/player schermpje tatale lengte 013:48 de actuele tijd bij afspelen blijft op nul staan na dat ik de knop Start opnemen heb gedrukt. Wat heb ik nu weer verkeerd gedaan? Zal wel aan mijn leeftijd liggen.Die tijd is van een oude opneme denk ik.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 maart 2020 19:46

Re: Registratie ophalen

Als een menuregel grijs blijft (wazig), dan is die functie op dat moment niet beschikbaar of niet van toepassing.
De 11e (Stop audio/MIDI playback) en 12e regel (Cancel audio/MIDI playback) zijn dus grijs, omdat er niet niets wordt afgespeeld. Als je een MIDI file afspeelt, dan worden deze 2 regels zwart en kun je ze gebruiken.

Maar met opnemen moet je niets doen in het menu. Alle functies zitten onder een knop op het MIDI/Audio recorder Large panel.

Bij opnemen staat de tijd altijd op 0 en blijft volgens mij op 0 staan. ZIe ook de betekenis/functie van beide tijdsvensters in het plaatje op blz. 164: 'Actuele tijd bij afspelen' en 'Totale lengte af te spelen MIDI bestand'.
Als je bij opnemen dan op stop drukt, dan springt de juiste tijdsduur in het rechter tijddisplay. Bij afspelen zie je de tijd in het linker display meelopen. Is er wel een MIDI file geladen en staat daarbij ook de tijdsduur in het paneel? Zo ja, dan zou de tijd mee moeten lopen bij afspelen.
En bij opnemen moet de rode opname knop blijven branden en de groene Play knop (en alle andere knoppen rechts daarvan) moeten grijs zijn. Je kunt alleen op stop drukken. En op dat moment springt er een bestandsnaam en de tijd in de displays. Je kunt dat bestand direct afspelen als de tijd groter dan 0 is.
En de vinkjes op dat paneel moeten staan zoals in het boek op blz. 164.

Berichten: 25

Geregistreerd: 29 jul 2017 11:25

Bericht 12 maart 2020 22:47

Re: Registratie ophalen

Heel erg bedankt voor de duidelijk uit leg.het opnemen en registreren gaat nu goed .nog even oeven waar alles zit nogmaals bedankt

Berichten: 25

Geregistreerd: 29 jul 2017 11:25

Bericht 12 maart 2020 23:24

Re: Registratie ophalen

Moet natuurlijk oefenen zijn.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com