Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Geen MIDI verbinding?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 2

Geregistreerd: 07 apr 2020 08:42

Bericht 27 apr 2020 11:10

Geen MIDI verbinding?

Hoi
Ik wil met Hauptwerk beginnen en heb geprobeerd maar het lijkt alsof er geen verbinding is.
Ik heb de computer aangesloten op een digitaal orgel (Ahlborn Hymnus IV) via een Midi kabel.
Als ik op de computer de klavieren wil "aanwijzen" door eerst de laagste toets in te drukken en dan de hoogste toets dan gebeurt er niks.
Ik heb geprobeerd met een los Midi keyboard ook niks. Daarna met een ander Midi kabel, ook niks.
Ben toen maar gestopt.
Wie weet hier een antwoord op?
Groet
Jan Peters

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 apr 2020 11:19

Re: Geen MIDI verbinding?

Jan

welkom op het forum

Nav je probleem: je moet de MIDI OUT van je orgel verbinden met de MIDI IN van je geluidskaart. Als je een USB MIDI kabel gebruikt, moet je de DIN connector, waar IN op staat in de MIDI OUT van je orgel stoppen
Dat is meestal het probleem.

Berichten: 2

Geregistreerd: 07 apr 2020 08:42

Bericht 27 apr 2020 13:34

Re: Geen MIDI verbinding?

Bedankt voor je reactie.
Ik heb je boek over Hauptwerk ook.
Wat de verbinding betreft werkt het blijkbaar, de toetsen op het scherm reageren bij indrukken.
Maar ik heb nog geen geluid, heb wat registers aangeklikt maar er komt niks.
De wijzertjes op het scherm reageren ook niet.
Moet hier iets ingesteld worden?
Of zo.
Jan

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 apr 2020 14:50

Re: Geen MIDI verbinding?

Ok, maar dan is de instelling van het audio nog niet juist.

Je hebt een boek over HW4, dus verwijs ik naar die pagina's
Zie blz. 48. Er moet in General Settings | Audio Outputs Groups minimaal; 1 groep staan. Default 'Main outout'

Zie blz. 49 en 50. Er moet bij General Settings | Audio Outputs bij die "Main output" de ASIO driver van de geluidskaart geselecteerd zijn. Daaronder de kanalen van de geluidskaart, waarop je versterker of boxen zijn aangesloten. Dus bijv. kanaal 1 en 2. Eventjes controleren of de stekkertjes in de juiste gaten zitten.
(ik denk dat er geen ASIO driver geselecteerd is; heb je die wel geïnstalleerd?)

Bij het laden van een sample set moet je dan voor de geselecteerde registers de groep Main output geselecteerd hebben. Zie blz. 81.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com