Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Lange laadroutine

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 40

Geregistreerd: 11 maart 2020 14:41

Bericht 28 jun 2020 19:04

Lange laadroutine

Na 3 weken met Rotterdam te hebben gespeeld, gisteren weer even Groningen geladen.
Vandaag koos ik weer Rotterdam en vervolgens moet ik ineens door het lange laadproces waarbij alles ingesteld moet worden, inclusief de klaviertoewijzing.
Waarom doet Hauptwerk dit zo maar? Ik heb drie weken lang elke dag Rotterdam vanuit de popup bij het opstarten met de korte laadroutine geladen en nu ineens dit, zonder duidelijk aanwijsbare reden. Terwijl ik precies hetzelfde doe.
Hoe kun je dit voorkomen?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 jun 2020 19:06

Re: Lange laadroutine

Als het HW 4 betreft: de datum en/of de tijd van de PC is gewijzigd of deze loopt niet op tijd

Bij zowel HW 4 als 5 kan het optreden bij : audio-memory configuratie ('Load organ, adjusting rank audio memory options') aangepast, HW backup teruggezet, HW mappen verhuist van de ene naar de andere disk/SSD of een upgrade geïnstalleerd van de betreffende sample set

Berichten: 40

Geregistreerd: 11 maart 2020 14:41

Bericht 29 jun 2020 20:10

Re: Lange laadroutine

Dank je, Evert-Jan. Ik heb HW 5.01 en het enige dat ik bij Groningen heb gedaan is dat ik in de mixerview de regelaars iets veranderd heb. Maar is dat dan reden om daarna Rotterdam helemaal opnieuw te laden?
Verder heb ik niets met HW gedaan, geen backup teruggezet, geen bestanden veranderd, etc.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 jun 2020 21:59

Re: Lange laadroutine

Erwin

Nee, dat zou niet mogen.

Je bedoelt waarschijnlijk de mixerview tabblad van de sample set en niet van HW zelf.
Je moet kijken of dat herhaalbaar is. Dus na Rotterdam weer Groningen laden en de mixer iets verzetten en dat opslaan en daarna weer Rotterdam laden. En daarna de diagnostic file maken. Het instellen van de mixer is een onderdeel van de sample set, maar HW moet dit afhandelen. Dus mi zou dat als een bug, incl diagnostic file, bij HW gemeld moeten worden.

Berichten: 40

Geregistreerd: 11 maart 2020 14:41

Bericht 05 jan 2021 16:24

Re: Lange laadroutine

Het probleem is waarschijnlijk veroorzaakt door het activeren van het laden in het Windows menu. De lange laadroutine staat in het menu direct onder de korte laadroutine. Als je dan de ‘korte’ laadroutine activeert en je vinger loslaat van het touchscreen, dan kan je vinger vlak voor het loslaten nog iets verschuiven en daardoor het lange laadproces kiezen dat er vlak onder staat.

Berichten: 63

Geregistreerd: 06 maart 2013 20:24

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 05 jan 2021 17:10

Re: Lange laadroutine

Ha Erwin,

Waarom zet je de orgels niet onder de snelkeuzeknoppen bovenin Hauptwerk? Dan heb je altijd de 'korte' laadroutine en de knoppen zijn 'groot' waardoor je niet snel mis tikt...

Gr. Marien

Berichten: 40

Geregistreerd: 11 maart 2020 14:41

Bericht 05 jan 2021 20:14

Re: Lange laadroutine

Ja, die snelknoppen heb ik nu inderdaad aangemaakt. Dus ik ga er van uit dat ik het probleem nu niet meer heb.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com