Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

cpu meter loopt direct in rood

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 15

Geregistreerd: 22 feb 2012 17:42

Bericht 22 feb 2012 19:24

cpu meter loopt direct in rood

Beste mensen
Als ik Caen opstart loopt de cpu meter direct vol met als gevolg haperingen in de weergave. Dit is gekomen nadat we geprobeerd hebben nagalm te krijgen op Mosley. Ik heb al gestoeid met het afvlakken van de pipeloops maar dat helpt niet en bovendien knijpt het geluid dan af in de hoge tonen. Het gekke is dat de processor volgens de computer ruimte zat heeft . Ik heb een Quadcore 16 gb geheugen. Wie weet raad?

Gerard
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 22 feb 2012 20:07

Re: cpu meter loopt direct in rood

Nagalm? op Mosley?.

er is iets gedaan dus, maar wat? iets met convolution-VST??

Wt is de configuratie, geluidskaart, HW-direkt of via VST, etc.

En wat is er gewijzigd aan een kennelijk goed werkende installatie?/

HG

Geert

Berichten: 15

Geregistreerd: 22 feb 2012 17:42

Bericht 22 feb 2012 21:55

Re: cpu meter loopt direct in rood

Beste Geert,

Art.-Nr.: Apparaat type Product
JCXSVS Grafische kaart (PCIe) SAPPHIRE HD5570 HDMI
HD2A44 Processor AMD Phenom II X4 965
TN6M50 Voeding Cooler Master Silent Pro M 600W
TQXS01 Behuizing Sharkoon Rebel9 Value
GDEA06 Moederbord ASUS M4A79XTD EVO
AEBU11 Harddisks (SATA) Samsung HD103SJ
A9BW58 Harddisks (SATA) Western Digital WD5000AADS
IEIF83J7 Geheugen GeIL 16 GB DDR3-1333 Quad-Kit

Dit zijn de onderdelen waarmee mijn zoon de computer heeft samengesteld . ik heb een externe geluidskaart van Focusrite en monitoren Truth B 2031a een geweldig resultaat hadden we bereikt maar om galm op st Anne Mosley te krijgen hebben we een programmaatje van internet gehaald waar ik de naam niet meer van weet . Dit toegevoegd aan dat orgel . Maar het bleek niet te werken omdat alles ging klapperen en niet aan te horen was. Besloten om het weer te verwijderen maar nu bleek dat het de installatie van Caen en Vollenhove ook om zeep had geholpen wat betreft de geluidsconfiguratie. Dus alles opnieuw geinstalleert maar op een of andere manier zit er iets niet goed en geeft hij een overbelasting aan van de processor als het orgel opgestart is . Ik hoop dat je kunt helpen want het is jammer dat Caen nu niet volledig benut kan worden omdat dan het geluid gaat klapperen of steeds een tik geeft in de monitoren.Heb overigens HW 4 laatste versie.
Sorry dat het een lang verhaal is geworden.

Gerard
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 22 feb 2012 22:25

Re: cpu meter loopt direct in rood

Ahaaa......

Goeie spullen.....daar gaat het idd erg goed mee lukken.

Ik zou voor een andere akoestiek bij voorkeur software gebruiken die ook door HW wordt aanbevolen en waar veel dokumentatie over is. Ik gebruik Reaper. Heeft ook veel aanvullende voordelen, zoals Midi-edit mogelijkheden, gemakkelijk instellen van je aanvullende kanalen, extra equaliserfunkties, etc etc.

En voor de kosten hoef je het niet te laten. Al je ziet, wat je in totaal hebt geinvesteerd, dan haal je met dat stukje software veel meer uit je installatie....

Wellicht is het aan te bevelen, om de PC goed van deze software te ontdoen, en evt HW opnieuw te installeren.

HG

Geert

Berichten: 15

Geregistreerd: 22 feb 2012 17:42

Bericht 22 feb 2012 23:28

Re: cpu meter loopt direct in rood

Hoi Geert,

bedankt voor je antwoord. Kun je met dat programma ook st Anne-Mosley van acoustic voorzien zonder je andere instellingen te schaden? Ik ga dat software zeker aanschaffen. Ben verder dik tevreden over HW4.

Groet,

Gerard

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 feb 2012 23:43

Re: cpu meter loopt direct in rood

Geert schreef:Wellicht is het aan te bevelen, om de PC goed van deze software te ontdoen, en evt HW opnieuw te installeren.
Misschien kan ook een ouder Windows restorepoint gebruikt worden van de dag dat HW en je PC nog goed werkte.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com