Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Compatibilteits-vraagstuk

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 47

Geregistreerd: 26 jul 2012 15:06

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 19 jun 2023 20:35

Compatibilteits-vraagstuk

Na een jaar of 8 met veel plezier en zonder storingen op Hauptwerk 4.2 gespeeld te hebben, is mijn moederbord stuk gegaan. Hoog tijd voor een nieuwe configuratie die ik deze week hoop te ontvangen. (i5-13600k, 64GB DDR5 6000mhz, B760 moederbord).
Het liefst zou ik gelijk upgraden van Hauptwerk 4.2 naar 7, maar omdat er regelmatig een kortingsactie is wil ik daar graag even op wachten. Meestal rond de zomer en met de kerst...

Nu heb ik twee vragen rondom compatibiliteit:
-Heeft iemand ervaring met het draaien van Hauptwerk 4.2 op Windows 11? Lukt dit of is Hauptwerk 4.2 te oud voor Windows 11?
-Eén van mijn samplesets is het hoofdorgel van de Laurenskerk. Deze is ontworpen voor HW4.2. Kun je met Hauptwerk 7 nog steeds oudere samplesets van 4.2 bespelen?

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 jun 2023 23:11

Re: Compatibilteits-vraagstuk

Wouter

HW 4.2 draait ook onder Windows 11 (het draait onder Windows 10 dus 11 moet dan geen probleem zijn).
Probleem dat het vaakst voor komt is dat de huidige geluidskaart geen Windows 10/11 drivers heeft.
Daar moet je even na kijken.
Je hebt wel een nieuwe driver (Win10/11) voor de HASP dongle nodig. Op de https://supportportal.thalesgroup.com/c ... =KB0025660 staat alleen versie 9.31 ('Sentinel HASP/LDK - Windows GUI Run-time Installer 9.31'). En daar staat een waarschuwing bij dat je niet terug kunt naar een vorige versie van de driver. Er wordt dus wat op de dongle weggeschreven en ik weet niet wat de invloed hiervan is op HW.
Op mijn PC heb ik versie 8.11 en die is nog afkomstig van de HW site. Ik kan je wel een downloadlink sturen.


Ook oude sample sets die niet encrypt zijn (zoals Laurenskerk) draaien probleemloos in HW7. Het orgel gaat wel (eenmalig) door de lange laadroutine.
Oude, HW4 encrypted sample sets, moet je opnieuw downloaden, maar dan de HW5 of hoger versie. Dat komt omdat de encryptie van de sets gewijzigd is. Die nieuwe sets zijn gratis te downloaden bij de maker van de set of via de handelaar waar je die set destijds gekocht hebt. Ook die orgels gaan eenmalig door de lange laadroutine.

En je dongle moet voor HW5 en hoger omgezet worden naar het iLok licentie systeem. En ook de orgels die mogelijk op de dongle staan; dat kost dacht ik US$ 30. Maar de HW website/webshop ligt er nog steeds uit dus kan dat niet nakijken. Maar dat is voor later zorg.

Ik zou ook op een kortingsactie wachten; meestal met kerst.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 65 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com