Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

plaatje op Touchscreen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 47

Geregistreerd: 24 aug 2015 22:20

Woonplaats: Rozenburg

Bericht 03 dec 2023 16:31

plaatje op Touchscreen

Goede middag.

In verband met de beperkte ruimte in mijn orgelkamer gebruikt maar 1 touchscreen.
Op mijn HW systeem staat de set van Zwolle.
Als ik het orgel laad dan kan ik registreren via het scherm en dat gaat prima en het werkt goed.
En dan mijn vraag: is het mogelijk om het plaatje van de registers beeldvullend te maken?
Nu zie ik aan weerszijden van het plaatje een ongebruikte ruimte.
Als ik het gehele scherm kan benutten geeft dat een beter overzicht.

Groeten

Wim

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 dec 2023 19:57

Re: plaatje op Touchscreen

Wim,

Je kan het beeldvullend maken door in het HW scherm op de knop Full Screen te klikken.
Ik denk dat je dat al gedaan hebt.

Wat je dan nog krijgt zijn zwarte vlakken boven/onder of links/rechts naast het registerpaneel.
Dat komt omdat het Zwolle paneel in de verhouding 4:3 gemaakt is. Als jouw scherm 16:10 of 16:9 formaat heeft, dan krijg je die zwarte vlakken. Bij elke sample set is het afwachten wat die verhouding is. Maar tegenwoordig zijn de meeste 16:10 / 16:9; vroeger was dat 4:3.

Je zou de Piston toolbar als je die gebruikt vertikaal kunnen zetten om zo een zwart vlak naast het registerpaneel te vullen ipv er boven zetten. Het paneel wordt dan groter.

Berichten: 47

Geregistreerd: 24 aug 2015 22:20

Woonplaats: Rozenburg

Bericht 04 dec 2023 21:19

Re: plaatje op Touchscreen

Dag Evert-Jan.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb even zitten prutsen met de beeldscherm instellingen maar 16-9 is toch beste.
Ik hoopte dat het een HW instelling zou zijn, helaas.
Gelukkig lukt het met 16-9 ook redelijk.

Groeten

Wim.

Berichten: 201

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 09 feb 2024 09:47

Re: plaatje op Touchscreen

Misschien is DoMidi een optie voor je dan kun je zelf de registerknoppen zo economisch mogelijk over het scherm verdelen.

Berichten: 47

Geregistreerd: 24 aug 2015 22:20

Woonplaats: Rozenburg

Bericht 09 feb 2024 18:40

Re: plaatje op Touchscreen

Ik weet niet wat Domidi is. Maar ik heb gezien dat dat ongeveer 100 euro kost. Dus houd ik het wel bij de huidige instellingen. Maar wel dank voor je reactie. Groeten Wim Rozenburg. Organist Zwartewaal

Berichten: 71

Geregistreerd: 07 maart 2018 17:33

Bericht 09 feb 2024 21:01

Re: plaatje op Touchscreen

Wim Haveman schreef:Ik weet niet wat Domidi is. Maar ik heb gezien dat dat ongeveer 100 euro kost. Dus houd ik het wel bij de huidige instellingen. Maar wel dank voor je reactie. Groeten Wim Rozenburg. Organist Zwartewaal


Goedkoper alternatief: Midistops, app in Microsoftstore voo €0,99: https://apps.microsoft.com/detail/9PJ6F ... l-nl&gl=NL :P

Zie ook: https://midiorgelprojekt.wordpress.com/

Groet,

Bas

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 80 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com