Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk en content registers

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 6

Geregistreerd: 23 apr 2012 15:36

Bericht 02 mei 2012 19:25

Hauptwerk en content registers

Hallo,

Heb zelf een Content D1130, al wat ouder maar doet het nog prima. Nu schijnt het mogelijk te zijn dat ik de registratie-knoppen van het orgel zelf kan gebruiken de registers van Hauptwerk 4 te kunnen gebruiken. Bijv. de trompet van het Velesovo-orgel kan ik dan koppelen aan mijn 'eigen' trompet-registers. Hoe doe ik dit? Ik neem aan dat ik hier geen speciaal 'hauptwerk-Content-orgel' versie met zo'n display voor hoef aan te schaffen, maar hoop dat dit ook met de D1130-versie kan. Weet iemand hoe dit moet? Is het zwel-pedaal ook te koppelen?

Groet, Martien

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 02 mei 2012 19:53

Re: Hauptwerk en content registers

Klik met de rechtermuisknop op de registerknop die je wilt koppelen. Kies 'Auto detect'. Doe nu de registerknop van je Content waar je dit register aan wilt koppelen aan en uit. Als het goed is kun je nu op 'Done' klikken en daarna zou het moeten werken. Dit doe je vervolgens met alle registers en het zwelpedaal.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 126

Geregistreerd: 12 feb 2011 12:22

Woonplaats: Veluwe

Bericht 02 mei 2012 20:05

Re: Hauptwerk en content registers

Op mijn Content D5800 werkt dit allemaal prima.

Groet,
Dirk

Eef

Berichten: 96

Geregistreerd: 13 mei 2011 19:44

Bericht 03 mei 2012 23:52

Re: Hauptwerk en content registers

Heb zelf een Content D1130, al wat ouder maar doet het nog prima. Nu schijnt het mogelijk te zijn dat ik de registratie-knoppen van het orgel zelf kan gebruiken de registers van Hauptwerk 4 te kunnen gebruiken. Bijv. de trompet van het Velesovo-orgel kan ik dan koppelen aan mijn 'eigen' trompet-registers. Hoe doe ik dit? Ik neem aan dat ik hier geen speciaal 'hauptwerk-Content-orgel' versie met zo'n display voor hoef aan te schaffen, maar hoop dat dit ook met de D1130-versie kan. Weet iemand hoe dit moet? Is het zwel-pedaal ook te koppelen?


Mijn orgel is een content D1127 dus een 27 tonig pedaal het overig is het zelfde als de Content D1130 en ik heb ook getest
en contact met content gehad de 4000 serie heeft wel midi op de register maar niet het zwelpedaal 5000 serie is alles midi
Werken enkel de klavieren met midi en de registers niet en het zwelpedaal is een met lichtdiode dus ook zonder midi.

Eef

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com