Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

instellen surround of stereo

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 3

Geregistreerd: 22 apr 2012 13:56

Bericht 12 jun 2012 20:14

instellen surround of stereo

Hallo mede hauptwerk gebruikers.

Sinds kort heb ik hauptwerk aangeschaft(advanced), en daarbij de sampleset van de Dom Utrecht.
Ik speel eigenlijk alleen maar met hoofdtelefoon. Nu staat het geluis op surround ingesteld, dat lijkt me met hoofdtelefoon niet zo goed. Hoe verander ik dit of is het beter om hem surround te laten staan?

Groetjes rikko
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 12 jun 2012 20:31

Re: instellen surround of stereo

Hoi Rikko

Als je alleen stereo of met koptelefoon speelt dan kan je de rear registers beter niet laden. Dit doe je door de sample set opnieuw te laden met de optie adjusting rank etc. En bij alle rear registers te kiezen bij rank enabled voor no.waardoor alle rear registers niet laden in het geheugen. Je spaart dan tevens geheugen uit wat je kan gebruiken om de front kanalen dan in een hogere c.q. De hoogste resolutie te laden als je geheugen capaciteit dit toelaat.

Groet Jan

Berichten: 3

Geregistreerd: 22 apr 2012 13:56

Bericht 12 jun 2012 20:42

Re: instellen surround of stereo

Dankjewel voor je reactie.

Alleen bovenin links staat nog steeds utrecht suround, heeft dat met de insallatie te maken?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 jun 2012 21:02

Re: instellen surround of stereo

Rikko

in de configuratie file (ODF) staat surround als tekst, maar het is hoe je hem laadt in HW: bij rear samples op NO is het WET en bij rear samples op YES is het surround.
De tekst op het scherm is in beide gevallen "Surround" en dat wordt bepaald door die tekst in de ODF file

Berichten: 3

Geregistreerd: 22 apr 2012 13:56

Bericht 12 jun 2012 21:13

Re: instellen surround of stereo

dankje voor je reactie

Duidelijk. Het is nog een beetje uitvogelen allemaal. Groetjes rikko

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com