Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

c/cis split

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 26 feb 2011 11:09

c/cis split

.
Laatst bijgewerkt door Jan Wim op 23 nov 2016 20:02, in totaal 1 keer bewerkt.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 26 feb 2011 14:06

Re: c/cis split

Hallo Jan Wim,

Ik kan je hierbij niet helpen. Echter ik vraag me af waarom je dit wil. De orgels zijn opgenomen zoals die echt klinken. Het is dus niet zo dat iedere pijp uit het middel lijkt te komen. Pijpen die links staan hoor je dus ook links (en rechts precies hetzelfde). Op deze manier klinkt het orgel ook zoals in de kerk zonder een kunstmatige c/cis verdeling.

Trouwens ik vraag me af of het echt mogelijk is. Voorzover ik weet kan je wel een register toekennen aan een set gedefinieerde speakers. Echter een onderverderling maken per toon betwijfel ik.

Met vriendelijke groeten,
Paul Haagsma.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 26 feb 2011 14:40

Re: c/cis split

Het kan wel met Hauptwerk Advanced via 'Pipe and Rank voicing' en dan 'Stereo balance'. Je moet het dan wel per pijp instellen, best wel een werkje. Ik heb het wel eens gedaan voor een orgel, maar vond het uiteindelijk niet geweldig.
Ik ben het met Paul eens, bij de opname zit het 'er al bij inbegrepen'.
Bij een Prestant (die voorin het orgel staat) kun je het bij sommige samplesets goed horen.
Voorbeelden: Prestant van 'Trost' en 'Zlata Koruna' of Montre8 van Metz.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 26 feb 2011 14:44

Re: c/cis split

.
Laatst bijgewerkt door Jan Wim op 23 nov 2016 20:02, in totaal 1 keer bewerkt.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

lub

Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 09 feb 2011 18:12

Woonplaats: Urk

Bericht 28 feb 2011 19:55

Re: c/cis split

Hallo Jan Wim,

Met een sampelset wat verder weg is opgenomen hoor je dat minder de locatie van de pijpen,met name kampen is heel ruimtelijk en daarom heb ik de pedaalregisters doormiddel van de funcie 'Stereo balance' c en cis gemaakt dan lijkt het net of je wat dichter bij de speeltafel zit.
Bij het sampelset van Vollenhove hoeft dit weer niet omdat deze dichterbij is opgenomen,en dan hoor je dus de pijpen echt lopen met name de prestanten en de pedaalregisters.

Gr,Lub.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com