Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

WINDOWS 7 dubbel installeren?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 19 apr 2013 20:36

WINDOWS 7 dubbel installeren?

Beste mensen,

Ik ben een nieuwe computer aan het samenstellen die twee dingen moet kunnen: het orgel aansturen en als het orgel uitstaat de mail enz erop doen.
Is het dan handig om WIndows 7 twee keer te installeren. Eén keer zonder toeters en bellen voor Hauptwerk en de andere installatie met toeters en bellen voor mail, Internet enz?

Bedankt voor het meedenken!
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 19 apr 2013 21:49

Re: WINDOWS 7 dubbel installeren?

Jacco, ik gebruik mijn orgel als multimedia machine.
Dat bevalt me uitstekend, top geluid...
Ik heb windows gewoon éénmaal er op geïnstalleerd.
Wanneer ik niet wil spelen, laad ik HW gewoon niet of ik laad het wel, wanneer ik nog later wil spelen.
Wat wel es vervelend kan zijn, dat de svhost bestanden soms erg veel ruimte innemen. Ik heb die processtructuur gewoon gestopt. PC kan instabiel worden, maar ik heb er geen moeite mee gehad.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 20 apr 2013 13:45

Re: WINDOWS 7 dubbel installeren?

Dank!

Dan ga ik ook niet moeilijk doen!
Ik ga, na wat vertraging hetzelfde orgel als jij ombouwen ook met Klop klavieren. Wie had dat bij je gedaan? Zou ik hem mogen vragen hoe?

JAcco
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 20 apr 2013 15:09

Re: WINDOWS 7 dubbel installeren?

Mijn schoonvader deed dat.
Zeker mag je hem vragen.
Hier op het forum heet hij Wim J.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 126

Geregistreerd: 12 feb 2011 12:22

Woonplaats: Veluwe

Bericht 24 apr 2013 18:41

Re: WINDOWS 7 dubbel installeren?

Dag Jacco

Dit is mijn derde computer met een multiebood-systeem.
Als mijn computer opstart kan ik kiezen uit privè of hauptwerk.
Er is twee keer windows 7, 64 bits, geinstalleerd.
Vroeger op aparte hardeschijven nu op ssd`s.
De RME fireface werkt op beide configuraties.
De windows voor hauptwerk is een uitgeklede versie en zit niet op internet.
De windows voor privè is een normale versie met internet waar ik verder alles mee doe.
Voor mijn situatie is het een prima oplossing die goed werkt.

Groet Dirk

Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 27 apr 2013 20:28

Re: WINDOWS 7 dubbel installeren?

Beste Dirk,

Wat bedoel je precies met RME Fireface? Ik was oorspronkelijk precies hetzelfde van plan maar één computertoko wilde maar één keer installeren.... Waarom heb jij voor twee keer gekozen? Stabieler?

gr JAcco

Berichten: 126

Geregistreerd: 12 feb 2011 12:22

Woonplaats: Veluwe

Bericht 27 apr 2013 21:21

Re: WINDOWS 7 dubbel installeren?

Dag Jacco

De RME fireface 800 is mijn geluidskaart.
Een hardeschijf of ssd met kale Windows en alleen hauptwerk is zeer stabiel.
Alles wat er meer op zit kost extra geheugen en vraagt meer van de processor.
Je hebt geen risico van virussen of andere bedreigingen omdat je er niet mee op internet zit.
Een ander programma kan ook niets in de war schoppen.
Je moet natuurlijk wel de benodigde drivers installeren maar verder zo kaal mogelijk laten.
Het enige nadeel is dat je Windows 2x moet installeren.
Ik heb zelf 3 ssd`s, 1 Windows waar ik alles mee doe, waar alle programma`s op staan, incl. internet en 1 Windows voor alleen hauptwerk en orgels, en 1 ssd voor alle documenten.
Ik wil in de kamer geen twee computers.
Dit werkt bij mij naar volle tevredenheid.

Groet,
Dirk
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 29 apr 2013 12:07

Re: WINDOWS 7 dubbel installeren?

Of een VM erbij op zetten. En het mogelijk maken dat je alleen internet hebt op de VM. Geheugen zat op een HW PC. Kun je er ook nog een snapshot van maken. Mocht je onverhoopt een virus krijgen zet je de snapshot weer terug.

GJ
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 29 apr 2013 13:40

Re: WINDOWS 7 dubbel installeren?

Tja, ik gaf eerder al aan, het geheel gewoon ook als multimedia apparaat te gebruiken. Ik ervaar geen hindernissen en mijn HW draait werkelijk als een speer.
Ik ben helaas nog niet klaar met e.e.a. qua services uit te proberen, zodat ik het iedereen kan adviseren.
Evert-Jan maakte een heel mooie voorzet.
Ik heb er nog e.e.a. aan toe te voegen, maar wil zeker weten dat het zonder problemen gaat.
I.i.g. hoop ik dat het binnen paar weken af is. Ik moet alles ook maar tussendoor doen en heb wat hindernissen te overwinnen. Excuus daarvoor!

Mijn advies, geen dubbele windows, onnodig en op mijn manier weet ik zeker dat het allemaal super gaat!
Vraag Jacob en Peter maar.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 apr 2013 16:17

Re: WINDOWS 7 dubbel installeren?

gjschipper schreef:Of een VM erbij op zetten. En het mogelijk maken dat je alleen internet hebt op de VM. Geheugen zat op een HW PC. Kun je er ook nog een snapshot van maken. Mocht je onverhoopt een virus krijgen zet je de snapshot weer terug.

GJ

Met de gratis versie van VMware (Player) kun je geen snapshots maken; met de Workstation versie (niet gratis) wel. Wel kun je natuurlijk de gehele directory kopiëren en weer terugzetten als het moet.
Nadeel is wel dat je op de PC er een aantal extra VMware gerelateerde drivers bij krijgt, maar op zich geen probleem.

Berichten: 105

Geregistreerd: 30 jul 2012 09:33

Bericht 29 apr 2013 16:39

Re: WINDOWS 7 dubbel installeren?

Evert-Jan schreef:
gjschipper schreef:Of een VM erbij op zetten. En het mogelijk maken dat je alleen internet hebt op de VM. Geheugen zat op een HW PC. Kun je er ook nog een snapshot van maken. Mocht je onverhoopt een virus krijgen zet je de snapshot weer terug.

GJ

Met de gratis versie van VMware (Player) kun je geen snapshots maken; met de Workstation versie (niet gratis) wel. Wel kun je natuurlijk de gehele directory kopiëren en weer terugzetten als het moet.
Nadeel is wel dat je op de PC er een aantal extra VMware gerelateerde drivers bij krijgt, maar op zich geen probleem.


gjschipper noemde alleen dat je er een VM (virtual machine) bij op kunt zetten; hij zei niet dat dit per se met vmware moest. Je zou ook VirtualBox kunnen nemen - gratis en wel met snapshot mogelijkheid meen ik mij te herinneren.
bert

Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 02 mei 2013 21:06

Re: WINDOWS 7 dubbel installeren?

De termen vliegen wel over en weer ;)
Ik ben nog aan het nadenken....
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 02 mei 2013 22:45

Re: WINDOWS 7 dubbel installeren?

Virtualbox heeft inderdaad snapshot mogelijkheid.
Een andere optie zou kunnen zijn om je dure hauptwerk pc met veel geheugen als server te gebruiken. Een goedkope thinclient erbij aanschaffen die gebruik maakt van je hauptwerk server.

GJ

Berichten: 2

Geregistreerd: 04 mei 2013 11:51

Bericht 07 mei 2013 14:14

Re: WINDOWS 7 dubbel installeren?

Jacco de Bree schreef:De termen vliegen wel over en weer ;)
Ik ben nog aan het nadenken....


Virtualisatie is de makkelijkste optie, even virtual pc/box of vmware downloaden, een standaard windows installatie doen doormiddel van gewoon de stappen volgen en je kunt twee x windows draaien zonder dat de ene uit hoeft. Dual boot moet je eerst weer afsluiten om over te schakelen op de andere en dat hoeft bij virtualisatie niet. :D
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 07 mei 2013 23:04

Re: WINDOWS 7 dubbel installeren?

Vanwege problemen in het verleden, heb ik de boel gewoon fysiek gescheiden; de 4 stuks 1gig HD kan ik mbv schakelaars op de PC aan - of uitzetten voordat ik de PC opstart. ( gewoon de 5 en 12 volt leidingen onderbreken).
Ik heb daarop 2 x HW, 100% redundant dus, en apart daarvan dus andere zaken. Dit omdat ik op de andere HD's oa een nogal uitgebreide FlightSim heb, waar nogal eens iets van internet op wordt uitgeprobeerd dat niet altijd gegarandeerd stabiel is.

Omdat de niet gebruikte hd's dus gewoon uit staan, kan daar nooit per ongeluk iets op worden weggeschreven of gewist.

Het is natuurlijk lang niet zo sophisticated als die software oplossingen. Maar als ik ga orgelspelen heb ik nooit ineens behoefte aan iets anders, dus voor mij is dit de beste oplossing.

HG

Geert

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com