Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

robotachtig geluid

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 34

Geregistreerd: 27 apr 2011 20:55

Woonplaats: Vroomshoop

Bericht 29 jul 2013 12:29

robotachtig geluid

Beste mensen,

Hulp gevraagd,

Ik heb een computer met windows 8 en Hauptwerk 4. Geluidskaart focusrite pro 24.
Als ik lang of kort aan het spelen ben kan het zijn dat het orgel geluid plots veranderd in robot klanken.
Als ik bij general settings\audio outputs alleen even kijk en op ok klik is alles weer normaal.

Wie heeft de oplossing,

Groetjes Gerben
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 29 jul 2013 12:36

Re: robotachtig geluid

Hoi Gerben

Ik zou eerst eens kijken als je speelt met een hogere buffer size wat er dan gebeurt.? Heb je de nieuwste software van je geluidskaart gedownload? Ook een verouderde bios versie kan problemen geven.

Groet Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 jul 2013 13:33

Re: robotachtig geluid

gerben schreef:Als ik bij general settings\audio outputs alleen even kijk en op ok klik is alles weer normaal.
Dit kan kloppen omdat dan zowel het audio- als midi-kanaal gereset worden. En dan is je probleem dus over.

Ik zou ook even kijken op "Large audio and performance panel" of je daar de CPU in het rood ziet gaan als het probleem optreed.
Avatar gebruiker

Berichten: 34

Geregistreerd: 27 apr 2011 20:55

Woonplaats: Vroomshoop

Bericht 29 jul 2013 16:26

Re: robotachtig geluid

allen bedankt voor de reactie's,

Beste Evert-Jan het klopt inderdaad dat de cpu meter 1 keer piekt. Daarna moet gewoon gereset worden ander is het orgel niet meer bespeelbaar.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 jul 2013 16:37

Re: robotachtig geluid

Gerben

heb je het audio van het moederbord uitgezet in de BIOS?
Vaak zit er ook audio op de videokaart. Dit moet je ook uitzetten (in Windows onder hardware devices/apparatenbeheer)

Als dit gebeurd is en de fout treedt dan nog op: in de Windows taskmanager proberen te achterhalen wat de veroorzaker is. Klik op CPU en zorg er voor dat het prg dat de meeste performance vreet, bovenaan staat in de kolom CPU.
De taskmanager kan wel een negatieve invloed hebben op Hauptwerk (iets minde polyfonie)
Avatar gebruiker

Berichten: 34

Geregistreerd: 27 apr 2011 20:55

Woonplaats: Vroomshoop

Bericht 30 jul 2013 16:34

Re: robotachtig geluid

Beste mensen,

Bedankt voor de info en ga het zo snel mogelijk testen!
Avatar gebruiker

Berichten: 34

Geregistreerd: 27 apr 2011 20:55

Woonplaats: Vroomshoop

Bericht 05 aug 2013 11:29

Re: robotachtig geluid

Even een update ..

De geluidskaart on board uitgezet en met taakbeheer het gebruik enz. bekeken.
Dit leek in eerste instantie goed uit te pakken dus in de verwachting dat alles oke was.
Niets was minder waar na 3 uur spelen is het probleem weer voorgekomen.
Zou dit met windows 8 te maken kunnen hebben?
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 05 aug 2013 15:24

Re: robotachtig geluid

De eerlijkheid gebiedt te zeggen, dat ik na aanvankelijk mij hier positief uitgelaten te heben over win8, ik op dit moment ben teruggevallen op mijn schaduwinstallatie met x64. Daar hoor ik nooit een piepje of kraakje.

Kost heel veel tijd om nadat je iets hebt uitgezet in de processen, vast te stellen, of het beter is geworden is mijn ervaring, bij een probleem wat zich vaak pas na uren spelen voordoet. Er zitten sowieso veel meer achtergrond-toeters en bellen in win8 vergeleken met x64. Wellicht eens op het hw forum kijken?

Hg

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 05 aug 2013 16:35

Re: robotachtig geluid

Hoi Gerben

Misschien moet je het toch in de achtergrond services gaan zoeken en kijken welke je uit kunt schakelen?
De site van Blackviper kan je wel verder helpen. Er is wel het een en ander op het Hauptwerk en pcorgan over geschreven maar dat heeft wel betrekking op Windows 7 .
Als ik het zo lees dan blijf ik denk ik toch maar bij Windows 7.

Groet

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 aug 2013 17:03

Re: robotachtig geluid

Windows 8 geeft op zich geen problemen met HW; dat moet goed kunnen werken.
Heb jij deze PC pas geïnstalleerd of alleen Windows geupdate? Nieuw dus of bestaand maar wat heb je dan gewijzigd zodat je nu dat probleem hebt?

Heb je ook gekeken of het audio op de videokaart uitstaat?
Zo ja, dan denk ik een achtergrond proces. Virusscanner actief?? Index services?

Misschien dat je in dit verband ook dit verhaal even moet doorkijken (een soortgelijk probleem): http://www.pcorgel.nl/viewtopic.php?f=12&t=1171 en de resource monitor meelaten lopen.

De site waar Jan op doelde is http://www.blackviper.com/service-configurations/black-vipers-windows-8-service-configurations/


@Geert: wat bij jou het geval was was de Reverb (Perfect Space), die niet Windows 8 compatible was.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 aug 2013 17:10

Re: robotachtig geluid

Loosman schreef:Als ik het zo lees dan blijf ik denk ik toch maar bij Windows 7.

Een update is niet nodig want waarom zou je.

Maar als je een nieuwe PC koopt, dan heb je automatisch W8 en binnenkort W8.1.
En W8 heeft andere grenzen dan W7 voor het max. geheugen, dat aangesproken kan worden, en dat kan voordeliger in de beurs zijn.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 06 aug 2013 10:38

Re: robotachtig geluid

Evert-Jan, de reverb was neit van invloed op mijn problemen, ik had z ook bij geruik HW zonder VST.
Bovendien heb ik op WIN8 de reverb gewijzigd naar Reverberate LE, die op zich ook prima werkt.

Ik had ook de netwerkkaart uitgezet. Maar binnenkort ga ik weer tijd vrijmaken om mijn zeer random optredend storingsprobleem aan te pakken, met hulp van jouwq tips. Dan vermeld ik het resultaat hier.

HG

Geert

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com