Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Rotterdam inladen, bijna 10 minuten

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 20 nov 2013 18:17

Rotterdam inladen, bijna 10 minuten

PC aanzetten, hauptwerk met Rotterdam laden, dat kost me ongeveer 12 minuten.
De laatste tijd ging het al langzamer en heb een paar dagen geleden een programma gedownload dat de pc sneller zou maken. Ik meen SpeedmyPC of zoiets. Het leek me niet en heb het weer verwijderd.
Er bleek echter een bestandje te zijn achtergebleven die het geheel nog langzamer maakte,
Om het weg te krijgen moest ik systeemherstel toepassen.
Daarna Tune up gedownload. Die geeft aan dat in de verborgen bestanden problemen zitten
aksdf, sentinel Fridge en ASInshelp werken niet.
Of besturingssysyteem daarvan werkt niet, of andere oorzaken als bestand beschadigd of software heeft problemen veroorzaakt , kan digitale handtekening niet controleren etc.
Alles opnieuw installeren zou ik graag niet willen horen. Ik moet er niet aan denken.
Is er een alternatief?

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 nov 2013 18:50

Re: Rotterdam inladen, bijna 10 minuten

Tammo

Opnieuw installeren hoeft niet als je het volgende doet:
1. Systeemherstel doen naar een punt waar de PC nog goed werkte. De PC is weer al vanouds maar alleen duurt het laden langer
2. Ccleaner draaien (downloaden vanaf http://www.piriform.com/ccleaner/download/standard). Downloaden en installeren. Vervolgens opstarten en klik dan analyseren en daarna klikken op opschonen. Ga naar het TOOLS icoon (de koffer) en klik op "System restore". Als er meer dan 5 herstelpunten staan (in ieder geval moeten een herstelpunt van ca. 2 weken terug nog blijven staan omdat je bent wezen "rommelen"), kun je de oudste (!!!) weggooien. Maak ze blauw (selecteer ze) en klik remove.
3. Vervolgens harde schijf defragmenteren. Het prg is http://www.mydefrag.com/Downloads/Download.php?File=MyDefrag-v4.3.1.exe. Downloaden en installeren
4. Als Hauptwerk op C staat, en dat is ook je opstartschijf, kies dan "systemdisk daily" en drive C: en daarna RUN
5. Als Hauptwerk op D staat, en dat is NIET je opstartschijf, kies dan "datadisk daily" en drive D: en daarna RUN
Als het vakje, dat bij de start van het prog zwart is en dan vol loopt, weer groen is, dan is het programma klaar. Programma niet afbreken. Defragmenteren duurt lang omdat er veel grote cache files op de HD staan.
6. De eerste 2/3 keer zal het opstarten nog langzaam zijn omdat Windows "weer moet uitvinden" waar alles op de harde schijf staat (caching). Er is wel een truc voor maar start de PC gewoon 2/3 x op. Het laden van Rotterdam moet zowiezo sneller gaan.


Advies: geen prg's meer installeren die "schijnbaar" je PC sneller maken. Meestal komt er rommel mee en/of zijn het probeerversies zoals SpeedUpMyPC. Resultaat is dan ook minimaal (op een enkele uitzondering na).
Als je bovenstaande procedure in de toekomst herhaalt, heb je dat soort speedup prg's niet nodig.


aksdf, sentinel Fridge en ASInshelp hebben allen te maken met de dongle driver. Toch niet geupdate naar Windows 8.1??
Hier http://sentinelcustomer.safenet-inc.com/DownloadNotice.aspx?dID=8589947119 kun je de laatste dongle driver downloaden als je onderaan de pagina op Accept klikt.

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 22 nov 2013 14:50

Re: Rotterdam inladen, bijna 10 minuten

Evert-Jan,

Bedankt voor de uitgebreide instructies. Ik zag het nu pas. Blijkbaar vergeten aan te vinken dat ik bij reactie een mail wil hebben. Ik ga er mee aan de slag.
Nog gewoon op Windows 7

Hgr.

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 22 nov 2013 15:43

Re: Rotterdam inladen, bijna 10 minuten

Evert-Jan,

Als het goed is ,is hij nu aan het defragmenteren.
Maar ik zie een schermpje (ongeveer een kwart van beeldscherm) dat gele, blauwe,rode en zwarte horizontale zones laat zien met daarboven Mydefrag v$.3.1 SystemDisk Daily.
Dus geen zwart vakje. Misschien een nieuwere versie?

Hgr.
Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 nov 2013 16:33

Re: Rotterdam inladen, bijna 10 minuten

Tammo

dat schermpje ziet er goed uit. Bij staten van het prg is het zwart en dan loopt het langzaam vol met genoemde keuren. Daar staan gegevens op je harde schijf
Rood kan niet verplaatst worden; geel is gefragmenteerd en blauw is gedefragmenteerd (dus ok)

Evert-Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 22 nov 2013 16:36

Re: Rotterdam inladen, bijna 10 minuten

Je bent toch geen SSD aan het defragmenteren?

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 22 nov 2013 16:54

Re: Rotterdam inladen, bijna 10 minuten

Evert-Jan schreef:Tammo

dat schermpje ziet er goed uit. Bij staten van het prg is het zwart en dan loopt het langzaam vol met genoemde keuren. Daar staan gegevens op je harde schijf
Rood kan niet verplaatst worden; geel is gefragmenteerd en blauw is gedefragmenteerd (dus ok)

Evert-Jan



Evert-Jan, bedankt. Hij laadt Rotterdam nu net binnen 4 minuten. Alleen blijven die verborgen bestanden een foutmelding geven.
En GJschipper, nee ik heb geen SSD,

Hgr.
Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 nov 2013 18:03

Re: Rotterdam inladen, bijna 10 minuten

Tammo,

Dat is goed nieuws wat starttijd betreft. Bovenstaand "recept" dus ergens bewaren.

De foutmelding heeft te maken met de dongle drivers
Kun je aangeven wat voor foutmeldingsberichten er dan komen en bij welke driver?
En kun je wel gewoon op de diverse orgels spelen? Of te wel wordt de dongle wel "gezien" door HW?

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 22 nov 2013 18:36

Re: Rotterdam inladen, bijna 10 minuten

Evert-Jan,

Vanavond moet ik weg. Ik zal er morgen naar kijken en uitproberen of alles goed werkt.

Hgr.

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 22 nov 2013 23:26

Re: Rotterdam inladen, bijna 10 minuten

Fijn dat het met de hulp van Evert-Jan gelukt is, Tammo!

Mijn persoonlijke menig is, dat het, juist met het oog op dit soort helaas vaker voorkomende gevallen met Windows, toch ook ERG handig is, om een totale backup bij de hand te hebben.

Dan kan je gewoon je backup terugzetten. Werkt ook, als je pc helemaal niet meer opstart. Ik moet er ook niet aan denken, alles weer opnieuw te moeten installeren......

Meestal volstaat een backup van C:

HG

Geert

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 23 nov 2013 06:57

Re: Rotterdam inladen, bijna 10 minuten

Geert schreef:Fijn dat het met de hulp van Evert-Jan gelukt is, Tammo!

Mijn persoonlijke menig is, dat het, juist met het oog op dit soort helaas vaker voorkomende gevallen met Windows, toch ook ERG handig is, om een totale backup bij de hand te hebben.

Dan kan je gewoon je backup terugzetten. Werkt ook, als je pc helemaal niet meer opstart. Ik moet er ook niet aan denken, alles weer opnieuw te moeten installeren......

Meestal volstaat een backup van C:

HG

Geert



Bedankt voor de herinnering Geert,
Het is al een tijd geleden dat ik dat heb gedaan en het wordt idd hoog tijd voor een nieuwe backup.
Ga ik doen vandaag.
Hgr.
Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 23 nov 2013 14:33

Re: Rotterdam inladen, bijna 10 minuten

Evert-Jan schreef:Tammo,

Dat is goed nieuws wat starttijd betreft. Bovenstaand "recept" dus ergens bewaren.

De foutmelding heeft te maken met de dongle drivers
Kun je aangeven wat voor foutmeldingsberichten er dan komen en bij welke driver?
En kun je wel gewoon op de diverse orgels spelen? Of te wel wordt de dongle wel "gezien" door HW?


Evert-Jan,

Inmiddels die drivers geinstalleerd. Alleen van bestand ASInsHelp was er geen driver.
De foutmelding betreft nu alleen nog dit bestand. De foutmelding geeft in eerste instantie het volgende;
apparaat is niet aanwezig, werkt niet goed of niet alle stuurprogramma's zijn geinstalleerd, code 24

Als ik dan naar besturingssysteem van dat bestand ga , dan kom ik op een scherm waar gestopt staat. Als ik daar op starten klik , krijg ik de melding; systeem kan bestand niet vinden.

Nu gebruik ik 2 HWconfiguraties Bij de een (met gebruik van reaper alleen voor volumeregeling) gaat het inladen van Rotterdam nu goed. Bij de andere configuratie blijft het erg langzaam gaan.

hgr.
Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 23 nov 2013 17:44

Re: Rotterdam inladen, bijna 10 minuten

Evert-Jan of andere forumleden.

De HWconfig 1 : Rotterdam inlaadtijd 4 minuten
HWconfig 2 : Rotterdam " blijft rond 7 1/2 minuut

Ik kom net echter tot de ontdekking dat de C partitie opnieuw bijna vol zit.
Hij was al eens eerder groter gemaakt. Maar loopt opnieuw vol.
Nu 485 gb in gebruik en nog 3,4 gb vrij!!!
Verder vind ik het vreemd dat ik in diverse mappen niet kan komen; toegang geweigerd.

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 nov 2013 17:57

Re: Rotterdam inladen, bijna 10 minuten

Tammo

ASInsHelp heeft te maken met de "ASUS AI Booster Utility". Waarschijnlijk heb je dit prog. ook een keer op je PC gezet om hem sneller te maken.
Maar jij hebt een Asrock extreme 3 (blijkt uit je ondertekening). Dat gaat dus niet werken. Dus moet je de "AI Booster Utility" de-installeren van je PC via configuratiescherm en dan software of programma's (ik heb een Engelse Windows en daar is het Add/remove programs).

Idd als de harddisk "vol" is en deze cache file staat achteraan op de schijf, dan duurt het langer.

En als hij bijna vol is, is het defragmenteren van de grote files ook niet 100% gegaan; er is nl. bijna geen ruimte om de cache file te verplaatsen.
Dus partitie groter maken en dan opnieuw defragmenteren.

En waarom heb je een c en d partitie terwijl je HW gewoon op c hebt staan?

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 23 nov 2013 18:07

Re: Rotterdam inladen, bijna 10 minuten

Evert-Jan schreef:Tammo

ASInsHelp heeft te maken met de "ASUS AI Booster Utility". Waarschijnlijk heb je dit prog. ook een keer op je PC gezet om hem sneller te maken.
Maar jij hebt een Asrock extreme 3 (blijkt uit je ondertekening). Dat gaat dus niet werken. Dus moet je de "AI Booster Utility" de-installeren van je PC via configuratiescherm en dan software of programma's (ik heb een Engelse Windows en daar is het Add/remove programs).

Idd als de harddisk "vol" is en deze cache file staat achteraan op de schijf, dan duurt het langer.

En als hij bijna vol is, is het defragmenteren van de grote files ook niet 100% gegaan; er is nl. bijna geen ruimte om de cache file te verplaatsen.
Dus partitie groter maken en dan opnieuw defragmenteren.

En waarom heb je een c en d partitie terwijl je HW gewoon op c hebt staan?


Waarom loopt die c part. dan opnieuw vol? Ik kan die wel weer groter maken , maar dan loopt ie opnieuw vol.
Waarom loopt hij vol?? Dat klopt toch niet? Zoveel orgels heb ik er niet op staan.
En waarom c en d? onkunde :( Daar heb ik sampels en demo,s opgezet :shock:

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 nov 2013 18:40

Re: Rotterdam inladen, bijna 10 minuten

Tammo

jij hebt 2 configuratie van HW in gebruik. En waarschijnlijk ook alle orgels in beide configuraties actief.
Dat betekent dat elk orgel in jouw geval 2 cache files heeft. En als dat ook nog surround is, gaat het wel hard. Een voorbeeld: de demo van Rotterdam is 3 installaties files (ruim 10 GB), uitgepakte RAR files (de components ca 20 GB) en 2 cache files van elk 14 GB. Op de 3 installatiefiles na is alles een door mij geschatte waarde; ik heb geen orgel aan voor exacte waardes.
Totaal dus 58 GB.
En als jij bijv. de mini van Anton gebruikt, moet de de originele Rotterdam demo van SP niet laden (dat scheelt 1 of 2 cache files).
En als je de 3 installaties files er ook nog op hebt staan, dan die extern opslaan en van je PC verwijderen.
Zo kun je wel wat ruimte winnen.

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 23 nov 2013 19:08

Re: Rotterdam inladen, bijna 10 minuten

Evert-Jan schreef:Tammo

jij hebt 2 configuratie van HW in gebruik. En waarschijnlijk ook alle orgels in beide configuraties actief.
Dat betekent dat elk orgel in jouw geval 2 cache files heeft. En als dat ook nog surround is, gaat het wel hard. Een voorbeeld: de demo van Rotterdam is 3 installaties files (ruim 10 GB), uitgepakte RAR files (de components ca 20 GB) en 2 cache files van elk 14 GB. Op de 3 installatiefiles na is alles een door mij geschatte waarde; ik heb geen orgel aan voor exacte waardes.
Totaal dus 58 GB.
En als jij bijv. de mini van Anton gebruikt, moet de de originele Rotterdam demo van SP niet laden (dat scheelt 1 of 2 cache files).
En als je de 3 installaties files er ook nog op hebt staan, dan die extern opslaan en van je PC verwijderen.
Zo kun je wel wat ruimte winnen.

Bedankt Evert-Jan,
Voor mij het lek boven water

Vr.gr.
Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 23 nov 2013 23:31

Re: Rotterdam inladen, bijna 10 minuten

Allereerst wil ik nog even vermelden, dat op pag 22 van de HW handleiding wordt gesteld: "pls don't use System Restore after installing HW.........

Evert-Jan, jij beveelt aan dat wel te doen; is deze aanbeveling dan inmiddels achterhaald??

Verder, Tammo, wordt aanbevolen om niet alle installatiefiles op de C: te plaatsen. Persoonlijk houd ik de C: zo klein mogelijk, ook al met het oog op het maken van een backup C:.
Zie pag 20 van de handleiding.

Verder nog: Als je een maal voor grotere samplesets ( R'dam) jouw ideale manier van laden hebt vastgesteld, dan kan je wellicht die andere setting deleten.

HG

Geert ( mijn C: partitie neemt 10 Gig in beslag.....)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 nov 2013 23:51

Re: Rotterdam inladen, bijna 10 minuten

Geert schreef:Allereerst wil ik nog even vermelden, dat op pag 22 van de HW handleiding wordt gesteld: "pls don't use System Restore after installing HW.........

Evert-Jan, jij beveelt aan dat wel te doen; is deze aanbeveling dan inmiddels achterhaald??

Geert

Dit is niet achterhaald. Het geldt voor ELK programma, niet alleen Hauptwerk.
Herstelpunten hebben altijd invloed op prg's die jij geïnstalleerd hebt; niet op eigen documenten, samplesets, enz. Dat zijn dingen die nl. niet in het register worden weggeschreven.

Dus als jij Hauptwerk bijv. 20 dagen geïnstalleerd heb, kun je best teruggaan naar een herstelpunt dat 19 dagen geleden gemaakt is. Dat heeft geen invloed op het Hauptwerk programma maar wel op andere programma's die je in de periode van die 19 dagen geïnstalleerd hebt.

Wat de schijfindeling van Tammo betreft: het is hinken op 2 gedachten, maar niet goed uitgevoerd.
1) een kleine Windows partitie en een grote data partitie (voor o.a. de hauptwerk samplesets)
2) 1 grote partitie (de hele harddisk) met Windows en Hauptwerk samplesets kan natuurlijk ook.
Voor backup maakt het niet uit. Immers, ook van Hauptwerk moet een backup gemaakt worden en dat is de bulk.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 24 nov 2013 00:57

Re: Rotterdam inladen, bijna 10 minuten

Evert-Jan, ik heb er kennelijk meer achter gezocht dan het is, betr die opmerking over System Restore.

Persoonlijk heb ik ervoor gekozen, mijn OS-partitie zo klein mogelijk te houden. Zodat ik snel van die gehele partitie een backup kan maken die ook weinig plaats inneemt.

Aangezien de samplesets and components alsmede de cache allemaal gemakkelijk zijn te regenereren, en de user data natuurlijk sowieso al gered kanwroden mbv de native HW backup facility, is de noodzaak voor een backup daar al weer wat minder.

Met die grote samplesets, Tammo, kan je ook overwegen een al of niet Raid-0 SSD opslag te installeren.
Daar is hierover veel info te vinden op dit forum.

HG

Geert

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 25 nov 2013 10:42

Re: Rotterdam inladen, bijna 10 minuten

Evert Jan en Geert,

Bedankt voor jullie tips. Rotterdam inlaadtijd bij beide configuraties 4 minuten. Inmiddels 120 GB vrij op de C part.
en weer netjes een backup gemaakt.

Hgr

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com