Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

oktaaf te hoog

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 08 dec 2013 14:03

oktaaf te hoog

Als straf voor het hardnekkig vasthouden aan Windows, heb ik weer eens een moeilijk traceerbaar fenomeen.

Op mijn laptop heb ik totnutoe zonder al teveel problemen HW kunnen draaien. Tot ik deze week de Caen 2.5 upgrade installeerde. Hoewel ik denk dat dit her niets mee te maken heeft, want op de PC draait het feilloos.

Alle samplesets klinken ineens een vol oktaaf te hoog. Zowel direkt als via HW/VST link.
De midi-note-on/off commando,s hebben de juiste waardes. Ook als je bv een orgel speelt dat maar tot d3 gaat, houdt het geluid daar op, zoals het moet, alleen klinkt dus ALLES een oktaaf te hoog.

Als ik via HW-VST speel, en ik zet dan in Reaper even een toongenerator-plugin erbij, dan klinkt die dus WEL goed; hieruit val onder meer af te leiden, dat er nix mis is met de Audio Device of samplerate.

HW opnieuw - over de oude heen - geinstalleerd, geen resultaat. Nu ga ik maar grondig alles verwijderen en dan opnieuw installeren en kijken of St Annes dan ok is, voordat ik al mn samplesets weer ga installeren........

Heb wel de oude config weer gebruikt; was wellicht niet handig.

Iemand dit al eens meegemaakt?? HW blijft je toch verrassen. En zoals in de inleiding al opgemerkt, het verlangen naar een Mac neemt hierdoor steeds weer toe!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 dec 2013 14:45

Re: oktaaf te hoog

Geert

staat er misschien een vinkje in
general settings --> general preferences --> tab advanced preferences en dan bij "Allow midi master fine tuning ...." ??
Deze dan weghalen. Want dan komt de opdracht voor "1 octaaf hoger" uit je orgel
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 08 dec 2013 17:59

Re: oktaaf te hoog

Bedakt Evert-Jan, voor het meedenken.....Idd staat dat bij mij standaard aangevinkt, terwijl ik er nix mee doe. heb nhet dus ook maar uitgezet.

weer eens een storm in een glas water, want ik heb ondanks geen foutmeldingen, toch maar de ASIO driver opnieuw geinstalleerd, en nu is het ok. Helaas had ik al een dieper insnijdende wis-operatie uitgevoerd, waardoor ik wel al mn samplesets opnieuw moet installeren. De instellingen-backup heb ik natuurlijk nog wel bewaard.

Sorry voor al die bombarie.

HG

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 dec 2013 21:29

Re: oktaaf te hoog

Geert,

heb jij geen totale backup :?: :?: :?:

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com