Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Wat vinden jullie van deze PC-samenstelling?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 dec 2013 21:56

Re: Wat vinden jullie van deze PC-samenstelling?

Loosman schreef:Is het niet zo dat een processor zoveel energie gebruikt als nodig is dus als je een relatief kleine set op een grote computer bespeelt dat dan dezelfde set op een laptop net zoveel energie gebruikt. Een voeding van 430watt kan het leveren maar of hij het levert is met name afhankelijk van de vraag of tewel de grote van de sampleset.
Ook is het zo dat niet alle energie die vrijkomt als warmte uit een pc nutteloos is met name in het stookseizoen scheelt dat weer wat in stookkosten. Misschien een idee om net zoals bij de Klm een niet verplichte co2 heffing te vragen bij de aanschaf van een computer. Van die co2 heffing worden dan een bepaald aantal bomen geplant die zoveel lucht kunnen zuiveren dat we co2 neutraal kunnen spelen.
Een zonnepaneel is natuurlijk ook een goed idee, je orgel bespelen met energie van boven :D mooie beeldspraak besef ik nu ik dat zo opschrijf. ;)

Groet Jan

Jan

processoren in een laptop zijn zgn. mobiele processoren en zijn energie zuiniger dan desktop exemplaren.
PC voeding koop je op zijn max te leveren vermogen, dus als je PC het drukst heeft en dan nog wat reserve. Het is dus afhankelijk van de grootte van de sampleset, de vereiste polyfonie en je manier van spelen/het te spelen werk.

Wat betreft warmte afgifte: jij heb het voordeel van een Johannus vol electronica en die alleen maar warmte produceert en de Subwoofer/Kefjes :lol: :lol:
Je hoeft je souterrain niet te verwarmen en je kunt een grote bijdrage leveren aan co2 heffingen. Gewoon veel spelen; wordt het vanzelf wel warm en het levert ons bomen op.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 12 dec 2013 00:25

Re: Wat vinden jullie van deze PC-samenstelling?

Hoi Evert-Jan
Ik wist dat laptops energie zuinige processoren hebben, ik heb echter begrepen dat de tegenwoordige processoren ook een stuk energie zuiniger zijn vergeleken met oudere processoren.
Mijn Johannus is voorzien van digitale versterkers dus de warmte produktie zal wel meevallen :D en aangezien ik ze niet gebruik zullen ze ook wel niet veel energie verbruiken.
Ik heb wel het idee om de Johannus te gaan gebruiken voor de tracker en wind geluiden, moet dat nog eens een keer gaan instellen! Het vervelende is wel dat ik dan weer alle sample sets opnieuw moet cachen.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 12 dec 2013 00:28

Re: Wat vinden jullie van deze PC-samenstelling?

Evert-Jan schreef:
Andre_Kaptein schreef:Ik ben er uit:

Deze gaat het worden:
Katana 4, Actieve CPU koeler, DC-1394 PCIe, FireWire controller, N210-MD1GD3H/LP, grafische kaart, Windows 7 Professional NL, Core™ i7-3820, Pure Power L8 500W, 500 Watt voeding, Define R4 Black Pearl, behuizing, GH24NS, DVD-brander, X79A-GD45 Plus, socket 2011 moederbord, DT01ACAxxx, 2 TB harde schijf, 2x 16 GB DDR3-1600, geheugen

Dank voor het meedenken en de kritische opmerkingen!

André,

dit ziet er beter uit. Grotere kast, grotere voeding, PCIe FW kaart. Dit gaat wel werken.


Evert-jan, bedankt voor je kritische blik, opmerkingen en adviezen!! Ben benieuwd hoe het gaat werken allemaal. HW is vandaag binnengekomen per post.
Na het weekend de PC ophalen.
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 dec 2013 01:12

Re: Wat vinden jullie van deze PC-samenstelling?

Loosman schreef:Hoi Evert-Jan
Ik wist dat laptops energie zuinige processoren hebben, ik heb echter begrepen dat de tegenwoordige processoren ook een stuk energie zuiniger zijn vergeleken met oudere processoren.
Mijn Johannus is voorzien van digitale versterkers dus de warmte produktie zal wel meevallen :D en aangezien ik ze niet gebruik zullen ze ook wel niet veel energie verbruiken.
Ik heb wel het idee om de Johannus te gaan gebruiken voor de tracker en wind geluiden, moet dat nog eens een keer gaan instellen! Het vervelende is wel dat ik dan weer alle sample sets opnieuw moet cachen.

Groet Jan

Hallo Jan

De nu door André gekozen processor heeft een TPD van 130 W; bij zijn eerste keuze was dat 84 W. Die getallen waren bij de eerste generatie i7 (Sandy bridge) ook zo; dus ze zijn niet energiezuiniger geworden (er zijn wel nog zuiniger i7 processoren).
Desktop processors hoeven dus niet persé energiezuinig te zijn.

En naast de versterkers zitten er een aantal grote printen in met allerlei chips en electronica in je Johannus. En dit doet icm Hauptwerk niets dan alleen de manualen/pedaal scannen en een midi signaal afleveren (dus warmte produceren).
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 12 dec 2013 09:08

Re: Wat vinden jullie van deze PC-samenstelling?

Hoi Evert-Jan

Enige warmte produktie is onvermijdelijk. Als ik begin te spelen dan gooi ik meestal na 10 min mijn trui uit omdat ik het te warm krijg. Dus over warmte produktie gesproken :D :D

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 12 dec 2013 21:16

Re: Wat vinden jullie van deze PC-samenstelling?

Hoi Jan, is die warmteproduktie van jou uitsluitend cerebraal?? Want verder moet je toch gewoon zo stil mogelijk zitten tijdens het spelen??

Hebben de orgellessen van die bekende organist al tot resultaten geleid??

HG
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 12 dec 2013 23:43

Re: Wat vinden jullie van deze PC-samenstelling?

Hoi Geert

Ik denk met al die simultane bewegingen van armen, benen, hoofd en je cerebrale activiteiten, dat je toch meer energie verbruikt dan je verwacht.
Ik krijg het er in ieder geval warm van als ik lekker aan't spelen ben.
Wat betreft mijn orgellessen.
Mijn vrouw zegt dat ze vooruitgang hoort, dus ik denk dat ik wel wat vooruit ben gegaan. Ik speelde met name te snel, nou ik eraan denk zal mijn snelle tempo wel de reden zijn dat ik het zo warm kreeg en nu mijn tempo door de orgellessen lager ligt krijg ik het minder warm, gebruik ik minder processor kracht en is de co2 emissie daardoor een stuk lager. Een win-win situatie dus die orgellessen :lol: :lol:
Maar goed we draven een beetje off topic door denk ik.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 14 dec 2013 01:55

Re: Wat vinden jullie van deze PC-samenstelling?

Nog een paar nachtjes slapen en dan komt de nieuwe PC.
Deze PC is alleen en exclusief voor Hauptwerk. Heb wel eens ergens iets gezien over zaken die je allemaal kan uitschakelen omdat die toch niet nodig zijn.
Kan iemand mij daar iets meer over vertellen?

vandaag ook een Saffire pro 24 FW geluidskaart gehaald. Inmiddels al wat free-ware orgels gedownload die ik tot op heden niet kon gebruiken.
Kan iemand mij vertellen of ik op de een of andere manier kan instellen dat ik als ik dat wil rechtstreeks van internet zaken kan downloaden, maar dat normaal gesproken deze PC niets met internet doet.
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 14 dec 2013 11:13

Re: Wat vinden jullie van deze PC-samenstelling?

Dag André,

Je zou kunnen denken aan een externe HD waarop je via een andere computer de bestanden download. Je hebt dan direct een betrouwbare database voor al je samplesets.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 18 dec 2013 16:13

Re: Wat vinden jullie van deze PC-samenstelling?

Hallo,

PC is er, geinstalleerd en alles werkte (bijna) meteen naar behoren. Even aan het stoeien geweest met de gluidskaart om de verschillende kanalen in te stellen, maar ook dat lijkt nu voor elkaar te zijn.
Het werkt compleet volgens verwachting.

Ik heb vanwege de snelheid gebruik gemaakt van een externe harde schijf om diverse sets te kopieeren naar de HW PC.
Voortaan doe ik dat met een USB-stick. gaat ook prima, bestanden zijn vaak toch niet groter dan 4G

Even kijken hoe het gaat met de geldboom, of ik er nog wat uit kan schudden :-) als dat lukt dan wil ik Tholen aanschaffen.
Reinier heeft deze ook en ik heb er al regelematig op gespeeld, ben daar voorlopig niet op uitgespeeld. Werkelijk Prachtig!!!

Wellicht dat Marien een super speciale aanbieding kan maken voor mij, tenslotte heeft hij al twee stuks van set verkocht omdat ik mensen heb geinfecteerd met het HW-virus ;) haha

Kan nu heerlijk spelen, kerstvakantie komt er aan, tijd genoeg.

André
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 18 dec 2013 20:07

Re: Wat vinden jullie van deze PC-samenstelling?

Hoi Andre

Veel speelplezier toegewenst met je nieuwe pc. Het heeft wat voeten in de aarde gehad ook op dit forum, maar nu kan je er lekker van genieten.
Ik hoop voor jou dat de Voxus mannen ook met een december sale komen, hint, hint, hint, ;) ;)

Groet Jan
Vorige

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com