Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

BlueScreen in Windows 7

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 27 nov 2012 13:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 21 jan 2014 18:44

BlueScreen in Windows 7

Beste Gertjan,

Ik kan je helaas geen antwoord geven, maar heb wel een soortgelijk probleem:

Als ik 'Tholen' gebruik op mijn I7 32gb PC met windows 7 dan is het al tweemaal voorgekomen dat ik er tijdens het orgelspelen subiet 'uitgegooid' wordt.
In plaats van Hauptwerk krijg ik dan een blauw (soort MSdos-scherm) met allemaal foutmeldingen. Eén van de meldingen die ik dan in alle snelheid kan lezen is in eigen bewoordingen: 'fout in software'

Vervolgens moet ik dan het HW weer opnieuw opstarten.
Dit gebeurde overigens NIET met alle registers open.

Nu heb ik het gelukkig al een paar weken niet meer gehad, maar heb inmiddels wel de (wat uitgebreidere CPU-meter) zichtbaar gemaakt.
Hierop zie je de de CPU een heel enkele keer (ook bij gematigde registraties) toch opeens heel even piekt. Soms al bij het opstarten.

Kan e.e.a. met elkaar te maken hebben?

Wellicht kunnen de technici onder ons zich ook over deze vraag buigen


Groeten, Arie

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 jan 2014 20:02

Re: BlueScreen in Windows 7

Arie

jouw probleem is van andere aard dan dat van Gertjan. Ik heb er daarom een nieuw topic van gemaakt.

In jouw geval krijg je een zgn Bluescreen omdat er een driver o.i.d. crashed.
En dit heeft ook niets met Tholen te maken; is louter toeval omdat jullie dezelfde sampleset gebruiken
Ik ga er wel van uit dat je de laatste drivers voor bijv. geluidskaart geïnstalleerd heb.

Ga naar http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html en download het programma (is een zipfile helemaal onder aan de pagina). Neem BlueScreenView 64-bit (in Zip file) : http://www.nirsoft.net/utils/bluescreenview-x64.zip

Uitpakken en dan opstarten. Je krijgt dan dit te zien (zie hieronder). Kies de actueelste mini dump file en ga dan naar View. Kies HTML report, selected items.
Dat vervolgens inpakken in zipfile en hier op het forum zetten. Dan kunnen we zien wat er aan de hand is. Geeft ook even op waar jouw PC uit bestaat (moederbord, videokaart, geluidskaart, enz.)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 27 nov 2012 13:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 22 jan 2014 19:12

Re: BlueScreen in Windows 7

Beste Evert-Jan,

Excuus voor de off-topic vraag en bedankt voor het herplaatsen hiervan.

Het probleem heeft zich gelukkig de laatste weken niet meer voorgedaan, dus ik wacht het nog even af!!!

Mocht het alsnog gebeuren, dan meld ik me met de gevraagde informatie.

Alvast bedankt!
Groet,
Arie
Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 27 nov 2012 13:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 27 jan 2014 12:03

Re: BlueScreen in Windows 7

Beste Evert-Jan,

Gisteren was het weer zover, ik heb geprobeerd een printscreen te maken. Maar dat lukt niet.

Ik zie in Bluescreenview:
dumpfile
012614-28922-01.dmp 26-1-2014 19:42:52 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA 0x000000050

caused bij driver ntoskrnl.exe NT Kenrel & System

Ik kan de specificaties van mijn PC niet zo gauw vinden.
Het gaat om een Intel Core I7 3770CPU 3.40 ghz PC met 32gb Ram
geluidskaart ESI gigaport HD waaraan 2 x Adam A7X


Ik hoop dat je me aan de hand van deze gegevens kunt helpen

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 jan 2014 12:47

Re: BlueScreen in Windows 7

Arie

hier heb ik nog niets aan. Ik moet nl. de inhoud van dat crashbestand zien.
Wil jij het bestand (deze dus C:\Windows\Minidump\012614-28922-01.dmp ) zippen en hier posten? Dan kan ik zelf wel kijken.

En het is normaal dat je van een BlueScreen geen printscreen kan maken; Windows is immers gecrashed.
Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 27 nov 2012 13:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 27 jan 2014 13:02

Re: BlueScreen in Windows 7

Is dit 'm
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 27 nov 2012 13:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 27 jan 2014 13:08

Re: BlueScreen in Windows 7

of deze?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 jan 2014 13:11

Re: BlueScreen in Windows 7

Arie
het gaat om dit bestandje: Full Path : C:\Windows\Minidump\012614-28922-01.dmp
Windows verkenner opstarten en dan naar die directory ( C:\Windows\Minidump ) en dan 012614-28922-01.dmp zippen en plaatsen

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 jan 2014 13:24

Re: BlueScreen in Windows 7

Arie

je mag ook de 4 laatste pakken (even kijken naar de datum van die file)
Waarschijnlijk is dan te zien of ze allemaal dezelfde crash-oorzaak hebben
Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 27 nov 2012 13:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 27 jan 2014 13:34

Re: BlueScreen in Windows 7

Deze zijn het dan (denk ik)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 27 jan 2014 21:08

Re: BlueScreen in Windows 7

Weer ZEER nuttige info, Evert-Jan! Hier hebben meer mensen iets aan.

Ik heb meteen die bluescreendump-reader geinstalleerd. Thanks again!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 jan 2014 14:47

Re: BlueScreen in Windows 7

Geert schreef:Ik heb meteen die bluescreendump-reader geinstalleerd. Thanks again!

Geert
wat moet jij hiermee? Crasht jouw PC dan zo vaak? :lol: :lol: :lol:

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 jan 2014 14:54

Re: BlueScreen in Windows 7

Arie

vanochtend dacht ik even de dump files te analyseren, maar mijn debugomgeving was corrupt geraakt (had deze ook al in geen jaren meer gebruikt). Deze aan de praat gebracht, de symbols aangepast en toen jouw file erdoorheen gehaald.

Dit is het resultaat.
  Code:
Microsoft (R) Windows Debugger  Version 6.5.0003.7
Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.

Loading Dump File [C:\Temp\minidump\012214-13447-01.dmp]
Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available

Symbol search path is: srv*C:\Program Files\Debugging Tools for Windows\symbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
Executable search path is:
Windows Longhorn Kernel Version 7601 (Service Pack 1) MP (8 procs) Free x64
Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS
Built by: 7601.18247.amd64fre.win7sp1_gdr.130828-1532
Kernel base = 0xfffff800`03008000 PsLoadedModuleList = 0xfffff800`0324b6d0
Debug session time: Wed Jan 22 21:22:36.543 2014 (GMT+1)
System Uptime: 0 days 0:38:31.401
Loading Kernel Symbols
........................................................................................................................................................
Loading unloaded module list
.......
Loading User Symbols
*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************
Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck 50, {fffffae003e3989b, 0, fffff800030677af, 5}

Could not read faulting driver name
Probably caused by : memory_corruption ( nt!MiAgeWorkingSet+425 )

Followup: MachineOwner
---------

5: kd> !analyze -v
*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (50)
Invalid system memory was referenced.  This cannot be protected by try-except,
it must be protected by a Probe.  Typically the address is just plain bad or it
is pointing at freed memory.
Arguments:
Arg1: fffffae003e3989b, memory referenced.
Arg2: 0000000000000000, value 0 = read operation, 1 = write operation.
Arg3: fffff800030677af, If non-zero, the instruction address which referenced the bad memory
   address.
Arg4: 0000000000000005, (reserved)

Debugging Details:
------------------

Could not read faulting driver name

READ_ADDRESS: GetUlongFromAddress: unable to read from fffff800032b5100
fffff800032352c0: Unable to get special pool info
fffff800032352c0: Unable to get special pool info
fffffae003e3989b

FAULTING_IP:
nt!MiAgeWorkingSet+425
fffff800`030677af 410fb65e1b       movzx   ebx,byte ptr [r14+0x1b]

MM_INTERNAL_CODE:  5

CUSTOMER_CRASH_COUNT:  1

DEFAULT_BUCKET_ID:  DRIVER_FAULT

BUGCHECK_STR:  0x50

CURRENT_IRQL:  0

LAST_CONTROL_TRANSFER:  from fffff800030fef25 to fffff800030677af

TRAP_FRAME:  fffff88003532680 -- (.trap fffff88003532680)
NOTE: The trap frame does not contain all registers.
Some register values may be zeroed.
rax=0000058000000000 rbx=0000000000000000 rcx=fffff680019aa9e0
rdx=0000000000000001 rsi=fffff70001080000 rdi=fffff800035f4b7f
rip=fffff800030677af rsp=fffff88003532810 rbp=00000000019aa9e6
r8=0000000000000001  r9=fffffa8018a683f8 r10=0000000000000005
r11=0000000000000000 r12=0000000000000000 r13=0000000000000000
r14=0000000000000000 r15=0000000000000000
iopl=0         nv up ei pl zr na po nc
nt!MiAgeWorkingSet+0x425:
fffff800`030677af 410fb65e1b movzx ebx,byte ptr [r14+0x1b] ds:00000000`0000001b=??
Resetting default scope

STACK_TEXT: 
fffff880`03532810 fffff800`030fef25 : fffffa80`18a683f8 fffff880`00000001 00000000`00000001 fffff880`03532a70 : nt!MiAgeWorkingSet+0x425
fffff880`035329c0 fffff800`03067b06 : 00000000`00000908 00000000`00000000 fffffa80`00000000 00000000`00000003 : nt! ?? ::FNODOBFM::`string'+0x4c7f6
fffff880`03532a40 fffff800`03067fb3 : 00000000`00000008 fffff880`03532ad0 00000000`00000001 fffffa80`00000000 : nt!MmWorkingSetManager+0x6e
fffff880`03532a90 fffff800`0331a2ea : fffffa80`1884b9d0 00000000`00000080 fffffa80`18823740 00000000`00000001 : nt!KeBalanceSetManager+0x1c3
fffff880`03532c00 fffff800`0306e8e6 : fffff880`009b3180 fffffa80`1884b9d0 fffff880`009be0c0 00000000`00000000 : nt!PspSystemThreadStartup+0x5a
fffff880`03532c40 00000000`00000000 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KiStartSystemThread+0x16

FOLLOWUP_IP:
nt!MiAgeWorkingSet+425
fffff800`030677af 410fb65e1b       movzx   ebx,byte ptr [r14+0x1b]

SYMBOL_STACK_INDEX:  0

FOLLOWUP_NAME:  MachineOwner

SYMBOL_NAME:  nt!MiAgeWorkingSet+425

MODULE_NAME:  nt

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  521ea035

STACK_COMMAND:  .trap fffff88003532680 ; kb

IMAGE_NAME:  memory_corruption

FAILURE_BUCKET_ID:  X64_0x50_nt!MiAgeWorkingSet+425

BUCKET_ID:  X64_0x50_nt!MiAgeWorkingSet+425

Followup: MachineOwner
---------


Je PC heeft een "memory_corruption" of te wel een defect geheugen. Dit kan ook sporadisch optreden (bijv. een warmte probleem) of veroorzaakt worden van slecht contact van de geheugenbank in het moederbordslot.

Om geheugen te testen gebruik je memtest86+ http://www.memtest.org/#downiso.
Download de versie waar *NEW achter staat.

Op http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=244&t=8919 (Nederlandstalig) staat in de 2e helft van deze pagina beschreven hoe je dit op de USB stick zet. LET OP: de USB stick wordt geformatteerd, dus de data daarop eerst even veilig stellen.
Vervolgens de HauptwerkPC opstarten vanaf deze USB stick en memtest86+ een nacht laten draaien (tenzij je direct al fouten zit, want dan is het duidelijk)

Door banken te verwisselen of of de layout van je moederbord te kijken, kun je bepalen welke defect is.

En als je nog garantie op de PC hebt, zou ik alleen de test uitvoeren en dan naar de computershop gaan.
Maak een foto van het memtest86+ scherm, zeker als de fout later pas zichtbaar wordt in de duurtest en laat ze de afdruk zien (een print screen maken gaat dus niet) zodat zij de foute bank kunnen vervangen.
Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 27 nov 2012 13:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 28 jan 2014 15:59

Re: BlueScreen in Windows 7

Bedankt, Evert-Jan

Het lijkt me inderdaad het beste dat ik de PC terugbreng naar de computershop.

Het is inderdaad zo dat het probleem sporadisch optreedt.(Gisteren heel de dag muziek mee afgespeeld zonder problemen) Dit maakt het er niet gemakkelijker op.

In ieder geval bedankt voor de moeite die je hebt gedaan. Ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat op dit forum belangeloos heel veel tijd en moeite wordt gestoken in de problemen van anderen!

Groeten vanuit Sliedrecht!

Arie

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com